Zmniejszenie spalania...co trzeba zrobic??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » pn maja 04, 2009 21:27

mivhal_f,

nie wciskaj głeboko pedału gazu a jak chcesz spalanie rzędu 4,5l/100km to kup sobie MK2 1.6TD JR i dorzuć do niego fabryczny IC.
mój tak zrobiony ( drugi w domu) potrafi spalić 3,8l/100km przy prędkości 90-120km/h a kto nie wierzy to morze przyjechać i zatankujemy do pełna i jedziemy 100km w jedną i 100km w drugą ale jak 8l wystarczy w dwie strony to niedowiarek tankuje wszystkie auta w moim domu do pełna ( jest ich trzy) :helm:

takie spalanie jest w białym golfie a w moim zielonym AAZ połyka około 5l/100km/h
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2009 21:29 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » pn maja 04, 2009 21:43

moje mk3 jest bardzo oszczedne bo pali 5,5l w cyklu mieszanym asz sam sie temu dziwie bo pompa sie troszke poci a mimo tego na spalanie nie moge narzekac :chytry: jestem pewny ze trasie bym zeszedl do 4,5 ale fakt faktem ze przewaznie jezdze sam...


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » pn maja 04, 2009 22:18

no ja sie wybieram w gory jak pisalem i zamierzam zatankowac pod korek i zobaczyc na ile mi starczy...2 osoby i pakunki...a ze sie tak zapytam czemu pompowanie kol samym azotem zmniejsza spalanie przeciez opory toczenia te same



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn maja 04, 2009 22:22

mivhal_f pisze:czemu pompowanie kol samym azotem zmniejsza spalanie przeciez opory toczenia te same
jesli ma to jakis wplyw na spalanie to tak minimalny, ze nie zauwazysz, a koszt pompowania juz tak. azot jest malo podatny na wplyw temp, to znaczy zachowuje mniej wiecej ta sama objetosc i gestosc niezaleznie czy jest zima czy pedzimy 150km/h. zauwaz ze opona gdy jest goraca robi sie miekka i wyglada czasem jakby z niej uszlo powietrze. to wlasnie zmiana gestosci powietrza pod wplywem temp tak wplywa.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pn maja 04, 2009 22:31

mivhal_f pisze: ...a jak mam ochote bardzo wolno jezdzic to wychodzi 4,5/100...ale mi chodzi o oszczednosci a na 4 dniowa wycieczke to malo rzeczy nie bedzie...
Pozdro...
Współczuję twojej turbinie...


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt maja 05, 2009 00:54

Bronco pisze:
mivhal_f pisze: ...a jak mam ochote bardzo wolno jezdzic to wychodzi 4,5/100...ale mi chodzi o oszczednosci a na 4 dniowa wycieczke to malo rzeczy nie bedzie...
Pozdro...
Współczuję twojej turbinie...
Na turbine w 1Z, PSJ nie robi najmniejszego wrazenia :grin:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

matuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:58
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: matuz » wt maja 05, 2009 09:26

też mam 1Zeta i mi teraz wychodzi poniżej 5 litrów.
Odkąd wymieniłem wszystkie wężyki N75, te od EGR też i od mapsensora czy jak mu tam oraz wyczyściłem przepływkę auto zmieniło się nie do poznania - także sobie nie żałuje i od czasu do czasu but siedzi w podłodze. ale ja jeżdżę 70 % w trasie.
wracając do rzeczy.
Rocznie robię około 30000 km, także mogę trochę o spalaniu powiedzieć. maksymalnie jeżdzę autostradą tak do 150, na trasie do 120, w zabudowanym maks 70, ale zazwyczaj staram się w miarę przepisowo. w zeszłym roku na wakacje w długiej trasie (w sumie ponad 1400km spokojnej jazdy w znacznej większości w trasie) wyszło 3,95.
Moja rada dla oszczędnych w 1Z: 5 bieg i w trasie do 100, w zabudowanym 60. chyba, że fotoradary ;). Opony mam 185/60 R14, pompuję wszystkie na 2,3 bara (trochę powyżej zalecanej wartości przy pustym aucie). tankuję na shellu zwykłą ropę. do silnika leję shella 10W40 diesel. okna zazwyczaj zamknięte, nawiew na 1-2, wiadomo - światła. jak chcesz jeszcze, to wyłącz radio. im mniej odbiorników prądu, tym mniej powinien spalić. same opony też mają znaczenie. ostatni sezon jeździłem na bridgestonach ER300 turanza (super gumy), teraz mam na przodzie goodyeary eficientgrip - przejechałem na nich dopiero jeden bak, także za wcześnie na wnioski.
o spokoju przed zagrzaniem się silnika chyba pisać nie muszę.

co do wtrysków 216, to ponoć obniżają spalanie, tylko trzeba jeszcze przeprowadzić małą kalkulację odnośnie opłacalności takiej inwestycji...

i jeszcze jedno: dla jednych taka jazda to męka, dla innych osiągnięcie minimalnego spalania to sukces ;)

pozdrawiam i życzę sukcesów w obniżaniu spalania.



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » wt maja 05, 2009 09:48

Da się zejść do około 4.2-4.5L bez żadnych modyfikacji. Kiedy mi się nie spieszy i jadę w dalszą traskę ustawiam 100km/h na tempomacie i tak jadę. Staram się unikać gwałtownych przyspieszeń, hamować silnikiem, czasami nawet wrzucać na luz bo się bardziej opłaca :). Prawie wszyscy mnie wyprzedzają, ale jak się nie spieszy to niech sobie jadą i grzecznie zjeżdżam robiąc miejsce. W taki sposób przejechałem trasę Zamość - Łeba - Zamość na jednym baku (1465km). Rok później z klimą już nie udało się powtórzyć takiego wyniku.
Tankuję na Orlenie zwykła ropę, mam wtryski z AFN'a i program zrobiony przez uysy'ego.



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » wt maja 05, 2009 10:28

blachy pisze:W taki sposób przejechałem trasę Zamość - Łeba - Zamość na jednym baku (1465km
o cholercia...to ładnie! Z tego wychodzi, że rzeczywiście powolna i spokojna jazda musiała być :)

Ja dojeżdżam do pracy 43km w jedną stronę, asfalt jak stół (trasa Świecie-Bydgoszcz - krajowa 5), prędkości 90-115km/h i spala mi ok. 4,3 - 4,5. W tym, że za każdym razem trafia się jakieś "mocniejsze" wyprzedzanko żeby turbina się trochę mocniej pokręciła :grin:
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 10:29 przez Robertuss, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » wt maja 05, 2009 10:31

Robertuss,

to ci muszę powiedzieć że ładne spalanie masz jak na 1.9 :bajer:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt maja 05, 2009 12:20

- unikać butowania
- -- // -- // -- // -- zwłaszcza na zimnym silniku
- wyłączać ogrzewanie aby jak najszybciej dogrzać silnik
- unikać jazdy na krótkich dystansach
- utrzymywać stałą prędkość przelotową... nie "pompować" ciągle pedałem gazu
- utrzymywać należyte ciśnienie w oponach
- utrzymywać auto w należytym stanie technicznym, (zwłaszcza łożyska kół)
- częściej niż tylko przy wymianie oleju sprawdzić (przedmuchać) filtr powietrza
- stosować syntetyczne (energooszczędne) oleje silnikowe
- nie włączać do prądu wszystkiego co tylko mamy w pojeździe bez potrzeby...
- nie "przeginać" z klimą
- nie wozić zbędnych "śmieci" w bagażniku jak np wioseł od kajaka w grudniu czy butów narciarskich w lipcu... (do tego bańki z olejem, hydrauliczne podnośniki czy pół warsztatu narzędziowego)
- zamknięte okna, brak wystających dużych przedmiotów (np anteny CB)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

seba899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 28, 2007 22:56
Lokalizacja: Mazury

niskie spalanie

Post autor: seba899 » wt maja 05, 2009 12:33

Ja mam silnik AHU 90 koni kombii i spokojnie bez większych problemów można zejść poniżej 4 litrów na dłuższej trasie. W zeszłe wakacje wyjazd nad morze, stanie w korkach, trzy osoby w aucie, bagażu po dach, spalanie 3,7 litra, oczywiście jazda max do 100-110 km/h. Podstawa to dobre paliwo bo to ma największe znaczenie, Ja zalewam Ultimaite BP. Wczoraj tankowałem auto do pełna jazda 2/3 z przewagą miasta, trasa do 110, miasto odcinki do 5-6 kilometrów, czasem z przyczepką, spalił 5.1 litra na setkę. Także nie jest żle. Ja mam tempomat w aucie ale na tempomacie wychodzi większe spalanie, nigdy nie wyrzucam na luz tylko hamuję silnikiem, obroty silnika max 3 tyś. Silnik nie bierze oleju, przebieg 260 tysięcy km.



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » wt maja 05, 2009 13:12

Piasek pisze:utrzymywać stałą prędkość przelotową... nie "pompować" ciągle pedałem gazu
płynna jazda na dłuższych trasach to jest klucz do sukcesu :bigok:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt maja 05, 2009 14:56

seba899 pisze:Ja mam silnik AHU 90 koni kombii i spokojnie bez większych problemów można zejść poniżej 4 litrów na dłuższej trasie.
W poprzednim Caddy`laku miałem ten motor i faktycznie mniej palił od obecnego ALH. W trasie do 100-ki bez problemu schodził do 4.3L na 100 km... Obecnego ALH nie udało mi się niżej 4,7L/100 a odkąd na tych cholernych światłach się jeździ niżej 5-ciu nie bardzo...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości