Strona 2 z 4

: ndz cze 21, 2009 13:35
autor: t0mal
robertsobol1983, ma racje, wszystkie stacje mają paliwa z polskiej rafinerii, różnią się zawartością biokomponentów i dodatkami, te cuda jak V-Power (stary) czy bp ultimate, są robione tak jakby na zamówienie, rafineria im dokłada pakiecik ulepszaczy, co także nie pozostaje bez wpływu na cenę.
To że paliwo pochodzi z jednej rafinerii nie znaczy odrazu że jest jakieś gorsze, ON na orlenie ma więcej biododatków i tyle.

: ndz cze 21, 2009 16:41
autor: BENITO
Ostatnio sam jeżdżę na tym GTLu, elastyczność silnika na +, natomiast spalanie na tym samym poziomie. Lepszy rozruch niż na standardowym ON.

: ndz cze 21, 2009 17:10
autor: DorianGray
robertsobol1983 pisze:, ... i nie wiem czy wszyscy wiedzą o tym że stacja z logiem Orlen czy Bliska to nie zawsze jest prawdziwy Orlen ale często zdarza sie ze to stacja prywatna a typ płaci tylko Orlenowi za Logo ...
Ze stacjami Shella jest tak samo, np. we Wrocławiu na Jaracza jest tego typu stacja (czyli tylko loga a Właściciel prywatny).

: ndz cze 21, 2009 19:11
autor: robertsobol1983
OOO no własnie zastanawiałem się czy z shellem i innymi stacjami jest tak samo. Widocznie wszyscy we wszystkim kasy szukaja i teraz nigdy się nie wie czy to oryginał czy bubel po logiem dobrej marki.......

: ndz cze 21, 2009 22:17
autor: woojas25
tez mam odczucie ze lepiej chodzi elastyczniejszy, czy nie spali nam tłoków?

: pn cze 22, 2009 10:28
autor: arwam
robertsobol1983 pisze:Nie jestem pewien czy wszystkie paliwo pochodzi z Orlenu ale na 100% jestem pewien ze paliwo na stacjach benzynowych we Wrocławiu pochodzi z Orlena a jak mi nie wierzysz to stań sobie rano na swojszycach we Wrocławiu gdzie jest cała "rafineria Orlena" i zobaczysz jak tankują sie cysterny BP, Lukoil i inne które zaopatrują w paliwo wszystkie stacje we Wrocławiu. Nie wiem jak jest z tym lepszym paliwem typu Ultimate byc moze BP dodaje swoich ulepszaczy które sa lepsze od vervy nie wiem ale na 100% shell v-power to paliwo nieporównywalnie najlepsze i na 100% jest to paliwo sprowadzane z Niemiec…
powiem Ci że Verva z orlenu jest o niebo gorsza niż zwykły ON z BP taka jest niestety prawda bo kto raz z moich znajomych zatankował na BP nawet zwykłego napędu to już nie wraca do Orlenu czy lotosa.
swego czasu w mojej okolicy był też dobry STATOIL ale albo zaczeli paprać paliwa albo konkurencja poprawiła jakość swoich paliw bo teraz jest na podobnym poziomie co ORLEN czy PETROCHEMIA

: pn cze 22, 2009 10:45
autor: _model_
Ja powiem tak. Od prawie 9 miesięcy tankuje na BP lub Shellu (częściej BP). Wcześniej zdarzało się tnkować tam gdzie taniej (stacje przy Carrefour mają paliwo z Orlenu, na JET, Lukoil, inne wynalazki) i po zatankowaniu pierwszy raz na BP i Shellu nie zmienie stacji. Silnik chodzi lepiej, ciszej, lepiej odpala, mniej spali, lepsza elastyczność. Wole lać paliwo o 10 groszy droższe na litrze i więcej przejechać km na zbiorniku, niż tankować tanio i mieć problemy.

: pn cze 22, 2009 11:06
autor: arwam
_model_,

to może ja Ci udostępnię swoje auto i ciekawe czy nadal będziesz podtrzymywał że Shell jest dobry bo wtedy to auto mi prycha jak benzyniak i nie chce wogóle jechać tylko dymi

: pn cze 22, 2009 11:10
autor: _model_
No ja na shellu tankowałem ze 3 razy i nie miałem problemów. Ale według mnie to i tak zależy od miejsca gdzie jaka stacja się zaopatruje w paliwo. WIdocznie u mnie w mieście shell jest dobry no i BP (na nim jeżdze i nie narzekam). A reszta niestety ma gorsze paliwa.

ARWAM: nie ma problemu możemy się zamienić i zobaczyć, że mój na shellu idzie dobrze. Widocznie u CIebie w okolicy Shell kupuje paliwo w jakiejś podejrzanej hurtowni ;). I tak większość stacji nawet tych markowych jest w rekach prywaciarzy, którzy tylko wykupują znak handlowy, a paliwo mogą brać skąd im się podoba.

: pn cze 22, 2009 11:11
autor: arwam
P.S.

Z czystym sumieniem mogę polecić jeszcze stację WATKEM w Leżajsku którą z kolei polecił Mi kolega Michaś 1977 paliwo praktycznie takie samo jak zwykły ON z BP ale za to sporo tańsze tak że można się zastanowić bo nie które auta nie czują różnicy między ULTIMATE a zwykłym ON wtedy można się zastanowić nad tym paliwem.
dodatkowy plusik to minimalnie mniejsze zadymienie niż na paliwie BP ale w moim przypadku jest i tak dośc pokaźne :mlotek:

: pn cze 22, 2009 11:23
autor: t0mal
arwam, inna sprawa, że ty masz wsadzoną pompe z ciężarówki :) no i byle czego nie przeciśnie przez wtryski - podejżewam z tąd dymienie.

: pn cze 22, 2009 11:24
autor: arwam
_model_ pisze:ARWAM: nie ma problemu możemy się zamienić i zobaczyć, że mój na shellu idzie dobrze. Widocznie u CIebie w okolicy Shell kupuje paliwo w jakiejś podejrzanej hurtowni . I tak większość stacji nawet tych markowych jest w rekach prywaciarzy, którzy tylko wykupują znak handlowy, a paliwo mogą brać skąd im się podoba.
mógł byś się zdiwić bo chyba na palcu jednej ręki policzyć stacje na paliwie których nie marudzi tylko jedzie .

na paliwie ON a ULTIMATE jest około 0,7s różnicy w sprinicie do 100km/h a gdybyś Shella nalał to będzie więcej niż 2s i na tamtym paliwie silnik zaczyna bardzo głośno pracować.
wiem bo kiedys mój Tata zatankował jak jego auto robiłem i wiem jakie cyrki były

: pn cze 22, 2009 11:36
autor: robertsobol1983
arwam pisze:_model_,

to może ja Ci udostępnię swoje auto i ciekawe czy nadal będziesz podtrzymywał że Shell jest dobry bo wtedy to auto mi prycha jak benzyniak i nie chce wogóle jechać tylko dymi
Nasuwają mi się dwie myśli: pierwsza to jest taka ze ten shell u ciebie to jest prywatny gdzie gosc płaci tylko za logo Shell a paliwo to domysl sie jakie moze byc u niego a druga moja mysl ze on na shellu moze miec zbyt dobra jakosc i zbyt duza liczbe cetanowa i twoj bez obrazy ale juz nie młody motorek moze miec problemy przez to i bardziej mu lezy lrzejsze paliwko niz o tak duzej liczbie cetanowej. Moim skromnym zdaniem to jezeli chodzi o paliwa tej duzo lepszej jakosci i o duzo wiekszej liczbie cetanowej to auta troche nowszej generacji moga duzo lepiej pracowac na tym paliwie ale gdy zaejemy shell v-power i jeszcze ten GTL to w autach starszej generacji moze to znowu skutkowac zła praca silnkia bo bedzie miało paliwo znowu przesadna dla niego liczbe cetanowa....

: pn cze 22, 2009 11:44
autor: arwam
robertsobol1983 pisze:druga moja mysl ze on na shellu moze miec zbyt dobra jakosc i zbyt duza liczbe cetanowa i twoj bez obrazy ale juz nie młody motorek moze miec problemy przez to i bardziej mu lezy lrzejsze paliwko niz o tak duzej liczbie cetanowej.
silnik był doprowadzony dostanu idealnego w tamtym roku i nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia syntetycznego paliwa GTL mowię o zwykłym ON i V-Power bo to normalnie według mnie badziew jest i ja tych paliw nie zaleję do siebie.
po za tym że to silnik jest na komorze wirowej a nie na bepośrednim wtrysku przebieg ciśnienień w funkcji ruchu tłoka jest bardzo u ciebie i u mnie podobny więc myślę że to nie problem w liczbie cetanowej paliwa ( choć po części też) a tylko w jego jakości