Strona 2 z 2

: sob kwie 18, 2009 10:16
autor: Lcf
A wiecie moze jak sie fachowo nazywa i gdzie kupic klucz do odkrecenia przeplywki ? Tam jest taki dziwny klucz, jakby 5-katny torx z otworem

: sob kwie 18, 2009 13:05
autor: sipowitz
Lcf pisze:A wiecie moze jak sie fachowo nazywa i gdzie kupic klucz do odkrecenia przeplywki ? Tam jest taki dziwny klucz, jakby 5-katny torx z otworem
Na przykład:

Obrazek

Myślę, że jak powiesz sprzedawcy "torx do przepływomierzy" lub "z dziurką" to będzie wiedział o co chodzi.

: sob kwie 18, 2009 17:39
autor: mariusz75
Lcf pisze:A wiecie moze jak sie fachowo nazywa i gdzie kupic klucz do odkrecenia przeplywki ? Tam jest taki dziwny klucz, jakby 5-katny torx z otworem
Moim zdaniem nie warto kupować torxa za kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych tylko do odkręcania 2 śrub przepływki.
Wykręć śruby kombinerkami chwytając za łeb :food: , a potem przykręć już inne normalne na krzyżak. Ja zawsze tak robię. :jezor:

: sob kwie 18, 2009 18:11
autor: roman58
Natnij piłką do metalu i odkręcisz płaskim śrubokrętem.

[ Dodano: 18 Kwi 2009 21:04 ]
A tu masz co do czujnika G71 i G72.
Obrazek

: ndz kwie 19, 2009 10:49
autor: Lcf
mariusz75 pisze:Moim zdaniem nie warto kupować torxa za kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych tylko do odkręcania 2 śrub przepływki.
Wykręć śruby kombinerkami chwytając za łeb :food: , a potem przykręć już inne normalne na krzyżak. Ja zawsze tak robię. :jezor:
Chyba tez tak zrobie, tylko nie wiem czy dostane takie sruby zamienniki na gwiazdke lub zwyklego torxa

Re: Czujnik temp powietrza zasysanego - blad

: pn sty 26, 2015 19:30
autor: karino25
Witam, jak udało sie usunąć usterke? U mnie jest tak samo. a dokładnie VW jetta 1.9 tdi 105KM. silnik BKC. Bład P0113.
Silnik stracił moc, brak przyspieszenia check na desce pali, kod bledu j.w.. Podmienilem od kumpla 100% sprawny ale to samo. jak podglądam tem. powietrza zasysanego to caly czas pokazuje 134,1 stopni celsjusza. czyzby wiazka kabli? Jaka byla przyczyna u Ciebie Lcf?

Czujnik temp powietrza zasysanego - blad

: wt sty 27, 2015 21:46
autor: rotkeh
Kiedyś miałem problem z czujnikiem ciśnienia i temperatury powietrza doładowania, to szybko zdiagnozowałem czujnik miernikiem według tych opisów:

Jeśli ktoś ma trochę pojęcia o elektryce i miernik bez problemu zdiagnozuje gdzie tkwi problem bez podmianek i rwania kabli.


Obrazek

Obrazek
karino25 :
W Twoim przypadku wyłącz zapłon odepnij wtyczkę i zmierz wartość rezystancji na czujniku między nóżkami 1 i 2 wartość ma oscylować przy 20 st.C około 2000 do 3000 Ohmów . Teraz włącz zapłon i zmierz napięcie na kabelku nr.2 i minusem akumulatora . ma być dokładnie 5V.
Jeśli tu ok to sprawdzasz masy i kable do ECU.

Re: Czujnik temp powietrza zasysanego - blad

: czw sty 29, 2015 10:43
autor: karino25
Zmierzyłem opór czujnika na pinach 1 i 2: przy ustawieniu miernika na 20k wynik 2,42.
Napiecie na kabelku nr2 przy wlaczonym zaplonie ok 3v ( jak mierzyłem przez kilkadziesiat sekund to napiecie spadało od 3,4 do 2,9 i spadalo dalej w doł)
to chyba cos w zasilaniu jest nie tak? Podpowiecie? jesli tak to z kąd wychodzi to zasilanie na czujnik?

Czujnik temp powietrza zasysanego - blad

: czw sty 29, 2015 13:15
autor: rotkeh
Te kabelki idą do ECU (komputer silnika masz wszystko opisane na 2 foto. ) powinieneś go mieć .w podszybiu na środku , zdemontuj ramiona wycieraczek i plastik podszybia .Odepnij złącza i dokładnie obejrzyj czy nie ma tam zaśniedziałych styków potem miernik w dłonie i po kolorkach kabli dojdziesz (zanim wypniesz ECU odłącz akumulator!!!) Możliwe że gdzieś uszkodzona została izolacja kabelka i korozja zrobiła swoje , lub coś z masą warto posprawdzać ,czy dobrze kontaktują masy. Dla pewności sprawdź jeszcze ,czy wartość napięcia na kabelku nr 3 jest 5 V czy podobnie jak na kablu nr 1 ok 3 V ( pomiar jak wcześnie do minusa aku ), to zawęzi krąg poszukiwań. Powodzenia.

Re: Czujnik temp powietrza zasysanego - blad

: czw sty 29, 2015 15:12
autor: karino25
Sprawdziłem: Napięcie na kabelku nr 3 jest rowne 5 V. przy okazji zmierzylem jeszcze raz na kabelku nr 2 i bylo tym razem ok 2 V i spadało a wiec cos z zasilaniem nie tak. dobiore sie do zlącza przy ECU i sprawdze po kolorach kabli. ale jakbys wiedzial ktory to pin to bylo by latwiej, ale i tak dziekuje za pomoc :). dam znac co i jak.

Re: Czujnik temp powietrza zasysanego - blad

: pt sty 30, 2015 18:09
autor: karino25
Usterka usunięta. przyczyną byl przetarty przewod zasilający czyjnik. moze sie przydac reszcie: Wiązka idzie pod akumulatorem i schodzi w dól w strone rozrusznika i wlasnie w okolicy rozrusznika byla przetarta izolacja i ten kabelek zasilający od czujnika oraz kilka innych juz "napoczętych" . zlutowane i dziala, tem. ok.blad usuniety./// Ale pojawil sie blad czujnika G85 od polozenia kierownicy. mozliwe ze to dlatego ze byl odpinany i akumulator i ECU. spróbuje skalibrowac.

Re: Czujnik temp powietrza zasysanego - blad

: pt sty 30, 2015 20:11
autor: rotkeh
karino25 pisze:byla przetarta izolacja i ten kabelek zasilający od czujnika oraz kilka innych juz "napoczętych"
Możliwe że te inne napoczęte też w nie lepszym stanie , a skoro ruszyłeś wiązką .... :bajer:

Albo problem po odłączeniu aku .
1, kierownica na wprost
2. zapalić auto
3. skręcić w prawo max (przytrzymać chwilę )
4. Kierownica na wprost (przytrzymać chwilę )
5. Skręcić w lewo max (przytrzymać chwilę )
6 .Wyprostować i przejechać na wprost ok. 50 metrów (nie szybciej ja 20 km/h)

Re: Czujnik temp powietrza zasysanego - blad

: pt sty 30, 2015 23:15
autor: karino25
czujnik skalibrowany wspomaganie dziala :). oczywiscie ze te "napoczete" kabelki doprowadzilem do dobrego stanu ;) .
Wielkie dzieki rotkeh :pub: Pozdrawiam