Strona 2 z 2

: pt kwie 10, 2009 17:06
autor: kwietek
zgadzam się z GRIZLI, dodam tylko że jeśli się zbyt muli, silnik potrzebuje więcej czasu na nabranie temperatury, i dłużej chodzi niedogrzany - co także obniża żywotność. Nie ma złotego środka by określić kiedy i do jakiego stopnia można go butować - jak by tak było nasze silniki osiągały by o wiele więkrze przebiegi. Dlatego najlepiej trzymać się instrukcji, czyli nie czekać aż się rozgrzeje na postoju tylko odrazu ruszać, a dopuki wskaźnik temp. wody nie wyjdzie poza kreskowaną skalę nie obciążać go zbytnio. Nie pisze nic o obrotach bo to w dużym stopniu zależy od temperatury powietrza, i ukształtowania terenu, obciążenia samochodu i kilku innych czynników.

: pt kwie 10, 2009 18:23
autor: piter_s
nic dodać nic ująć

: pt kwie 10, 2009 18:27
autor: souler
bradley pisze:Przy 68C-70C niestety nie poniewaz zdarza sie ze podwiesi mi zawory : /
a to juz czas na popychacze albo plukanke, bo takiej sytuacji nie powinno byc. oliwa tez nalezaloby sie zainteresowac

: pt kwie 10, 2009 18:30
autor: piter_s
souler pisze:a to juz czas na popychacze albo plukanke, bo takiej sytuacji nie powinno byc. oliwa tez nalezaloby sie zainteresowac
powiem ci ze miałem kiedys z 3 razy podwieszenie, wymieniłem popychacze i nie zdarzyło mi sie jeszcze takie cos, nawet na zimnym silniku przy 4tys.

: sob kwie 11, 2009 00:24
autor: bradley
Silnik ma nakulane ok 250tys km i generalnie nie narzekam na jego dynamike, ale podwieszanie zaworow na zimnym lub nie wpelni dogrzanym silniku to norma. Gdy uzytkuje sie normalnie ten silnik w stylu (nie palujemy silnika gdy nie jest nagrzany) podwieszanie zaworow nie zdarza sie. Wszystko jest wina pompy olejowej, a niestety ta, chocbym ja wymienil to przeszlo 100zl musze wydac na sama uszczelke miski olejowej co jest smiechem na sali.

Oliwa dobra, 10w-40 castrol magnatec :P

: sob kwie 11, 2009 13:29
autor: kwietek
Ja bym na tym nie oszczędzał na pompie, bo co będzie jak Ci do reszty padnie 500km od domu...

: śr wrz 23, 2009 12:29
autor: wegi
tak czytam jaką wszyscy macie temperaturę oleju i zastanawiam się czy w moim Passacie AFN nie jest ona za niska:
- przy spokojnej jeździe 2-3 tyś obr - 80-83 stopnie wg komputera
- przy częstym wyprzedzaniu, szybkiej jeździe 2,7 - 3,8 tyś obr - 87-88 stopni

Dziś po raz pierwszy podeszła mi temp do 90 stopni jak holowałem inny samochód na 1 biegu, później mój stał odpalony przez 6-8 minut.

Zdaje mi się, że temperatura płynu też niska, bo wskazówka dochodzi do 80 st. po ok. 8-10km porannej jazdy (trasa przy temp.powietrza ok.8-9 stopni)

czy ruszać termostat?

olej 10W40 Motul