temp. płynu chłodnicy a temp. oleju w silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
zgadzam się z GRIZLI, dodam tylko że jeśli się zbyt muli, silnik potrzebuje więcej czasu na nabranie temperatury, i dłużej chodzi niedogrzany - co także obniża żywotność. Nie ma złotego środka by określić kiedy i do jakiego stopnia można go butować - jak by tak było nasze silniki osiągały by o wiele więkrze przebiegi. Dlatego najlepiej trzymać się instrukcji, czyli nie czekać aż się rozgrzeje na postoju tylko odrazu ruszać, a dopuki wskaźnik temp. wody nie wyjdzie poza kreskowaną skalę nie obciążać go zbytnio. Nie pisze nic o obrotach bo to w dużym stopniu zależy od temperatury powietrza, i ukształtowania terenu, obciążenia samochodu i kilku innych czynników.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Silnik ma nakulane ok 250tys km i generalnie nie narzekam na jego dynamike, ale podwieszanie zaworow na zimnym lub nie wpelni dogrzanym silniku to norma. Gdy uzytkuje sie normalnie ten silnik w stylu (nie palujemy silnika gdy nie jest nagrzany) podwieszanie zaworow nie zdarza sie. Wszystko jest wina pompy olejowej, a niestety ta, chocbym ja wymienil to przeszlo 100zl musze wydac na sama uszczelke miski olejowej co jest smiechem na sali.
Oliwa dobra, 10w-40 castrol magnatec
Oliwa dobra, 10w-40 castrol magnatec
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
tak czytam jaką wszyscy macie temperaturę oleju i zastanawiam się czy w moim Passacie AFN nie jest ona za niska:
- przy spokojnej jeździe 2-3 tyś obr - 80-83 stopnie wg komputera
- przy częstym wyprzedzaniu, szybkiej jeździe 2,7 - 3,8 tyś obr - 87-88 stopni
Dziś po raz pierwszy podeszła mi temp do 90 stopni jak holowałem inny samochód na 1 biegu, później mój stał odpalony przez 6-8 minut.
Zdaje mi się, że temperatura płynu też niska, bo wskazówka dochodzi do 80 st. po ok. 8-10km porannej jazdy (trasa przy temp.powietrza ok.8-9 stopni)
czy ruszać termostat?
olej 10W40 Motul
- przy spokojnej jeździe 2-3 tyś obr - 80-83 stopnie wg komputera
- przy częstym wyprzedzaniu, szybkiej jeździe 2,7 - 3,8 tyś obr - 87-88 stopni
Dziś po raz pierwszy podeszła mi temp do 90 stopni jak holowałem inny samochód na 1 biegu, później mój stał odpalony przez 6-8 minut.
Zdaje mi się, że temperatura płynu też niska, bo wskazówka dochodzi do 80 st. po ok. 8-10km porannej jazdy (trasa przy temp.powietrza ok.8-9 stopni)
czy ruszać termostat?
olej 10W40 Motul
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 34 gości