dymi na siwo jak zimny przy odpalaniu i nie równo chodzi.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz mar 15, 2009 21:49

Tomek, a ja mam viste i vag mi smiga :P

do tego dawke sobie mozna jeszcze na "oko" ustawic ale jestem ciekaw jak macie bez kompa poustawiane czujniki RSW


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz mar 15, 2009 21:57

co do dawki na oko to pewien pompiarz powiedział mi ze dobrze jest ustawione jak spada z obrotów to przed 1tyś powinien troszkę zwolnić i delikatnie opaść do 900obr.
z moich praktyk wynika ze to jest dość duża dawka przy takich zachowaniach.
co do samej dawki to juz kiedys były dyskusje ze są różnice w spalaniu.
dla przykładu w moim 1Z jest 3,8mg i pali ok 7l, kumpla ALH ma dawke 2mg i pali 5,5l więc nie mam pojęcia co jest grane, wtryskiwacze sprawdzałem i trzymają 190bar, więc nie leją, a dodam że mi też poddymia na biało, wszystko jest dobrze poustawiane kąt itd, czyszczony nastawnik.
chyba z pompą coś nie tak.
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 22:00 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz mar 15, 2009 22:02

piter_s, nie porownuj ALH i 1Z to raz

zdejmij dawke na 4,2 i bedzie roznica

po trzecie ja wlaczylem tryb oszczedny i po miescie mi wyszlo spalanie 6,2


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

lemax1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw mar 19, 2009 19:39
Lokalizacja: zawidz

Post autor: lemax1 » czw mar 19, 2009 23:01

Witam wszystkich. mam problem z moim golfem3 1.9tdi 90km. Jak jest zimny kopci na biało i silnik skacze a ostatnio gaśnie po chwili. 2 dni temu jak go odpaliłem i się rozgrzał to kopcił przy raptownym dodaniu i puszczeniu gazu i tracił moc. proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
ector
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 02:30
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: ector » pn mar 23, 2009 20:46

piter_s pisze:pompa robiona, a i chyba nastawni wyczyścili??, bo szarpanie to może być brudny nastawnik, lub wtryskiwacz sterujący.
prawdopodobnie uszkodzona płytka sterująca dawka paliwa na pompie paliwa, widać ją od przodu silnika, zaraz przy plastikowej osłonie, są tam 4 śruby imbus. koszt 300-700zł samej płytki. u mnie tak było, wymieniłem i jest bajera ;]
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 20:47 przez ector, łącznie zmieniany 1 raz.



bullet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 01:25
Lokalizacja: 3-miasto
Kontakt:

Post autor: bullet » czw mar 26, 2009 03:45

od jakiegoś czasu przy odpalaniu AFN'a na zimno, muszę pokręcić z 2s, odpala i przez 2-3s chodzi jakby nie na wszystkie gary i puszcza szarego bąka. Po tych 2-3s jest już ok, na ciepło pali od strzała. Świece wymienione jakoś w listopadzie i wtedy palił jeszcze normalnie. Od około 2-3 miesięcy tak dziwnie mi pali. Oczywiście kąt wtrysku, rozrząd itp. ustawione tak jak być powinno. Jeżeli to nastawnik pompy to można to jakoś wcześniej zdiagnozować? Ewentualnie co jeszcze może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony czw mar 26, 2009 03:45 przez bullet, łącznie zmieniany 1 raz.


:)

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt mar 31, 2009 09:51

Postanowiłem odświeżyć temat bo chyba znalazłem rozwiązanie problemu dymiących na niebiesko silników. Mam tu na myśli oczywiście silniki w dobrej kondycji - a nie takie co dymią - bo już muszą... ;)
U mnie... w TDI... Jak sobie pojeżdżam nim codziennie do pracy co rano (3km w jedną) i tak przez 2 tyg bez żadnego większego wyjazdu to zauważam że po każdym dłuższym postoju przy rozruchu na zimno puści sobie niebieskiego dymka... Im dłużej pojeżdżam tylko do pracy - tym większy i intensywniejszy obłoczek... Ostatnio to sobie nawet tak buchnął że aż sam wyszedłem pooglądać z wrażenia... O zużyciu silnika mowy nie ma - ma zaledwie 150 tyś km przejechane na pełnych syntetykach. W weekend wyskoczyła szybka trasa - 160km, do tego spory ruch i pośpiech. Efekt: przegnałem auto równo... Cały czas 2500-3000 obr i but, but, but...
Odpalam auto w niedzielę rano - nawet śladu po niebieskich kłębach...
Odpalam auto w poniedziałek rano ---///----///---....
Odpalam auto dziś rano (w nocy mieliśmy przymrozek nawet) i to samo - zero jakiegokolwiek dymku...
Widać po prostu przegnanie silnika spowodowało jego oczyszczenie... Podejrzewam że to przydymianie przy porannym rozruchu czy w ogóle po dłuższym rozruchu młodych i dobrych silników, w doskonałej kondycji to nic innego jak nadmierne zanieczyszczenie osadami, nagarami i innym syfem gniazd zaworowych i samych denek zaworowych, co powoduje ich niedomykanie a w konsekwencji spływanie niewielkich ilości oleju silnikowego z klawiatury na denko tłoka. Wtryskiwacze też podejrzewam nie lepiej wyglądają po takich 3-ech tygodniach pojeżdżania i są zasmolone (a przecież otworki rozpylające są mikroskopijnych rozmiarów i nie trudno o ich zapieczenie). Jedno i drugie daje "wspaniały zestaw batorego" skutecznie utrudniający poranny rozruch i wprawiający w zakłopotanie posiadacza pojazdu...
Reasumując:
Po weekendowym przegnaniu auta - wszystkie problemy zniknęły. Silnik ochoczo zaskakuje przy rozruchu, bez chmurek i innych efektów pirotechnicznych i odnoszę wrażenie że świece krócej grzeją - a dziś rano mieliśmy -2... Mimo to świeciły może ze 2-3 sek i od pierwszego obrotu wałem silnik zaskoczył...
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 09:52 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
igor_89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 21, 2009 18:55
Lokalizacja: Kielce/Skarżysko
Kontakt:

Post autor: igor_89 » śr cze 30, 2010 18:37

Adamm, mam problem rowniez ze swoim tdi 1z i odpinałem licznik i bylo ok tak wiec jest to nastawnik tylko jak to teraz zrobic szukam jakiejs fotoporady i nie mogoe zanlezc prosze o pomoc bojuz mnie denerwuje to szarpanie


SPRZEDAM SZEROKA STAL 14" 8J i 9.5J Z OPONAMI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 99 gości