Nie dymi, nie stracił mocy, nie hałasuje a ubywa oleju.....

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » czw lut 19, 2009 14:54

Dobra koledzy, nowe fakty i pytanie w mojej walce.... Dobrałem się dziś do intercoolera. Rozebrałem pół przodu , wymyłem go w benzynie i okazało się, że jest mieszczelny na całej długości tego boku zaznaczonego na zdjęciu.... Tzn. przy próbie mydła i gazowaniu szły bąbelki......

Obrazek


Czy nieszczelność na całej długości łączenia pomiędzy palstykiem i aluminium może być przyczyną - oprócz kapania - większego zużycia oleju przez silnik???????


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw lut 19, 2009 16:02

czyzaczek pisze: Czy nieszczelność na całej długości łączenia pomiędzy palstykiem i aluminium może być przyczyną - oprócz kapania - większego zużycia oleju przez silnik???????
raczej nie, mógł słabiej jechać bo gubił ciśnienie, ale do picia oleju to nie ma nic wspólnego.
mówię ci że nie masz az tak dużego zużycia żeby się martwić na zapas.



Awatar użytkownika
MaNo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 22:44
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: MaNo » czw lut 19, 2009 22:36

Moim zdaniem nie masz sie czym przejmowac... tak jak juz pisali wczesniej VW i nie tylko przewiduje zuzycie ponad litr oleju na 1000km. Ja mam znajomego ktory kupil Rav4 z salonu i tak mu wpier..... olej ze szok doslownie litr co 1000km przstraszyl sie pojechal na gwarancje i powiedzieli mu ze to w normie. Ja mam w domu dwa tdi asz i arl oba maja olej w dolocie do IC i w obu poci sie przy szybkozlaczce na dole IC silniki turbo juz tak poporstu maja. Moim zdaniem kazdy tdi bedzie bral mniej lub wiecej oleju a to zalezy poporstu od sztuki jaka wyszla z fabryki.
Jesli chodzi o nieszczelnosc IC to dziwne bo skoro ja masz to samochod powinien kopcic i nawet szarpac podczas przyspieszania (ale to zalezy od tego jak bardzo jest nieszczelny).
Ja bym nie szukal "dziury w calym" na twoim miejscu bo to bez sensu. Lepiej ciesz sie z jazdy autem :)



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pn lut 23, 2009 21:55

Witam Ponownie kolegów :)

Teraz to raczej FAQ :)

Mój problem zniknął :) :D :D :D :D A może się komuś to przyda :D

A więc po sprawdzeniu cen intercoolerów i zorientowaniu się, że do mojego AXR intercooler kosztuje 700 zł :( rozebrałem jeszcze raz autko, wziąłem szczypce, zacisnąłem miejsca łączenia, w którym spierdzielało powietrze, odtłuściłem benzynką ekstrakcyjną, nałożyłem poxilinki i złożyłem. Oprócz tego wymieniłem uszczelkę nr 3C0 145 117 F na rurze dolotowej obok klapy gaszącej , bo stara była obtarta i olej tamtędy też się sączył.

W piątek, sobotę i niedzielę zrobiłem w sumie prawie 1200 kilometrów i ... z bagnetu nie zniknęło ani milimtera oleju, ani nie ma żadnych plamek pod autkiem :D

Więc chyba ta szczelnośc dolotu ma jakiś wpływ na pobór oleju.....

Pozdrawiam.....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn lut 23, 2009 22:30

No jasne ze nieszczelnosc w dolocie ma wplyw na zuzycie oleju....
Jest dziurka ktora spiepsza powietrze, sterownik chce utrzymac zadane cisnienie wiec wydusza wiecej ze sprezarki. Ta zaczyna z wiekszymi obrotami sie krecic. A ze nowa nie jest to przywiekszej predkosci obrotowej wiecej oleju na panewce wciaga :)


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości