Strona 2 z 2
: śr sty 21, 2009 02:03
autor: PinkFloyd
Wiec jaka masz??
nr 1 czy 2
[ Dodano: Sro 21 Sty, 2009 ]
majsterbaciar pisze:A istnieje jakiś związek pomiędzy stanem tego kabelka do czujnika a tymi obrotami?? Może te obroty to wina czujnika?? eh tylko rozważam wszystkie ewentualności..
Chodzi Ci o czujnik który znajduje sie miedzy przewodami idacymi od pompy do wtryskiwaczy a nie tym z tyłu pompy?
: śr sty 21, 2009 02:09
autor: andrew.zbyrko
majsterbaciar pisze:Mianowicie co to jest za przewód/kabelek co wchodzi do pompy wtryskowej pomiędzy 4 wyjścia z pompy(przewody wtryskowej) . znajduje sie dokładnie w środku czterech wyjść z pompy to jakiś czujnik?? bo widzę ze tam kabelek był kiedyś klejony taśma...
PinkFloyd, myśle że kolega ma pompe z elektronicznym przestawiaczem DYNAMICZNEGO kąta wtrysku, czujnik w miejscu wkręcania zegara kąta wtrysku..
: śr sty 21, 2009 02:09
autor: majsterbaciar
ten po prawej zdecydowanie ..nr 2
: śr sty 21, 2009 10:06
autor: Sztomel
pewnie chodzi o półelektronicznie sterowaną pompę wtryskową jaka była montowana w silnikach 1Y od 1995 roku, taka jak na fotkach zamieszczonych w tym temacie :
http://forum.vwgolf.pl/printview.php?t= ... f47c586e77
są z nią problemy opisane w kolejnych tematach :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 59895b5915
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2220631
: śr sty 21, 2009 14:08
autor: majsterbaciar
Ale mam wersje aaz z 94 roku...
: śr sty 21, 2009 23:43
autor: Sztomel
majsterbaciar pisze:Ale mam wersje aaz z 94 roku...
nigdy nie wiadomo co w aucie powymieniał poprzedni jego właściciel jeśli Ci o tym nie wspominał
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
: śr sty 21, 2009 23:54
autor: PinkFloyd
majsterbaciar pisze:Ale mam wersje aaz z 94 roku...
Jezeli auto masz 94r i wersje jeszcze na dodatek GTD to tam takich pomp nie było, jestem ciekawy do czego ktos podczepił czujnik kata wtrysku
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
bo taki jest w tym aucie - powinienies miec starsza pompę w tych silnikach po 95r był moduł który tym sterował tą pompa- ni to TD ni to TDI ( dlatego produkowano ta pompe tylko 2 lata )we wczesniejszych tego nie było, auto bedzie chodzic ( bo to pompaw 80% mechaniczna ) ale nie tak jak powinno.
: czw sty 22, 2009 01:11
autor: majsterbaciar
Wszytsko super panowie tylko jeżdżę już tym autkiem ponad 4 latka i nie było z nim problemów, chodził naprawdę super, nie wiele palił ale i jak na ta moc miał nie złe przyspieszenie - jeździłem innym TD i bez porównania mój jest szybszy i dynamiczniejszy..
Pytanie , czy ten czujnik można wymienić, jesli tak to ile może kosztować i gdzie znajdę taki??:)
: czw sty 22, 2009 02:51
autor: andrew.zbyrko
majsterbaciar pisze:Pytanie , czy ten czujnik można wymienić, jesli tak to ile może kosztować i gdzie znajdę taki??:)
moim zdaniem to gdyby nawet kąt wtrysku sie rozjezdzał to wątpie żeby obroty falowały na poziomie 2000 RPM, przyczyna chyba jest gdzieś indziej.
no chyba że w tej pompie jest jeszcze jakieś cudo do obrotów albo do dawkowania paliwa...
: pt sty 23, 2009 15:57
autor: majsterbaciar
Metodą prób i błędów udało sie:) Dzięki wszystkim za pomoc
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: pt sty 23, 2009 17:14
autor: stary123
Kolego napisz co było przyczyną takiego wzrostu obrotów, może komuś się przyda
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: pt sty 23, 2009 20:02
autor: majsterbaciar
Wiec powiem a raczej napisze tak jak ja to zrobiłem. Nie posłużę sie językiem fachowym bo go nie znam za bardzo. Więc z tyłu pompy ( od silnika) była taka linka, chyba ssanie automatyczne - popuściłem nieco linkę, kolejnym krokiem była regulacja na śrubie w pompie. Obroty spadły i autko śmiga jak dawniej:)