regulacja pompy wtryskowej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Post autor: kret077744 » śr cze 30, 2010 09:04

arwam pisze:12 kompletów zniszczyłem na AAZ'cie
powinieneś w hurcie sprzęgła kupować :green_fuck:
miałem na mysli że jak ktoś zrobi podwójna spręzyne to tak szybko sie nie rozstrzaska :bigok:
a z docisków z AAZ dałoby rade to samo zrobić ??


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » śr cze 30, 2010 09:08

kret077744 pisze:a z docisków z AAZ dałoby rade to samo zrobić ??
jeśli są od skrzynek 020 takiech jak są w golfie czy vento to tak samo się robi jak w temacie i Michaś_1977.
a jak jest od skrzynki 02A na linki czyli takich jak w passatach B3 to nie zrobisz tego w domowych warunkach.



daniel13111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lut 01, 2012 19:03
Lokalizacja: Opolskie

regulacja pompy wtryskowej

Post autor: daniel13111 » pn kwie 22, 2013 00:27

Panowie mam pytanie co do regulacji pompy w AAZ-cie, mam w nim elektroniczne ssanie ale problem pojawia się gdzie indziej a mianowicie. Gdy pierwszy tłok miałem w GMP i wałek rozrządu zblokowany to wałek od pompy wtryskowej obrócił mi się o jakąś część obrotu nie wiem ile bo użyłem do tego klucza pneumatycznego(głupota z mojej strony) i dodatkowo obróciłem wałkiem tak aby założyć blokadę na pompę wtryskową i czy to ma w ogóle wpływ na prace silnika? Podczas odpowietrzania pierwsze odpowietrzyły mi się 2 i 4 wtrysk a na 1 i 3 było sucho. Koło zębate na wale korbowym jest mniejsze o połowę od koła na pompie wtryskowej i na wałku rozrządu. Jeden obrót wałka rozrządu jak i pompy wtryskowej to dwa obroty wału korbowego. Czy jeśli pompa podaje paliwo gdy tłoki są w DMP to czy silnik by w ogóle pracował? I gdy silnik trochę odstoi tak gdzieś 2-3h to muszę nawet na 2 razy go uruchamiać a jak go już uruchomię i zgaszę to pali dosłownie na "dotyk" I teraz nie wiem czy paliwo się cofa do zbiornika czy to jest wina przestawionej pompy wtryskowej.



arwam

regulacja pompy wtryskowej

Post autor: arwam » wt kwie 23, 2013 11:47

jeśli masz pompę pół elektroniczną to wał ustawiasz na znak, wałek rozrządu na liniał, a pompę wtryskową na sworzeń bodajże fi7mm po uprzednim poluzowaniu trzech śrubek na kole pasowym pompy wtryskowej, pneumatykiem nic się nie robi przy rozrządzie, najwyżej można odkręcać śrubę centralną na wale korbowym, ale to i tak z dużym ryzykiem uszkodzenia klina...


natomiast co do rozruchu to zobacz czy jak kręcisz rozrusznikiem a auto nie chce załapać czy cokolwiek z wydechu nie leci, jesli nie leci szukaj nieszczelności w układzie paliwowym, a jeśli leci, to sprawdź najpierw świece żarowe i potem dopiero zaglądaj co nastaw pompy wtryskowej, taką kolejność iCi podaję bo po tym co napisałeś wnoszę że nie masz doświadczenia z dieslami.
i jeszcze jedno jak po trudnym rozruchu, już zapali, to natychmiast pracuje równo czy może jednak, się przez chwilę telepie, motor i nierówno pracuje?



daniel13111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lut 01, 2012 19:03
Lokalizacja: Opolskie

regulacja pompy wtryskowej

Post autor: daniel13111 » wt kwie 23, 2013 21:28

Fazy rozrządu mam dobrze ustawione bo sprawdzane kilku krotnie. Pneumatyka używałem do pompy gdy ją miałem na zewnątrz wyciągniętą bo wymieniałem uszczelniacz na wałku od czoła pompy.
Chodzi o tą pompę wtryskową, że nie jestem pewien czy jest w ogóle taka możliwe jakby tłoki były w dolnym martwym punkcie i pompa podała w tym momencie paliwo to czy silnik by odpalił? Bo tego nigdy nie przerabiałem. A co do tego jak po długim rozruchu silnik odpali to od razu pracuje równo przy prawie 1000 obr/nim.(dziś rano zapalił za trzecim razem zaskoczył i pracował równo tak jak być powinno) Jak dla mnie to problemem może być już elektrozawór, który nie trzyma i paliwo cofa się do zbiornika lub układ zasilania paliwem jest gdzieś nie szczelny. A nigdzie nie widać by było mokro w okolicach pompy wtryskowej.



arwam

regulacja pompy wtryskowej

Post autor: arwam » wt kwie 23, 2013 21:56

sprawdź połączenia skręcane, w przewodach, i przewody od baku, do filtra, i od filtra do pompy.
elektro zawór służy tylko i wyłącznie do gaszenia silnika, nie ma za zadanie utrzymywania paliwa w pompie.


jesli masz koło pasowe dwudzielne to trzeba położenie wzajemne wałka napędowego i piastki ustawić za pomocą czujnika zegarowego, mozna i na silniku to zrobić ale wtedy przy każdej zmianie rozrządu będzie trzeba od nowa ustawiać, a tak tylko wkładasz trzpień i luzujesz śrubki i już jest wszystko OK



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

regulacja pompy wtryskowej

Post autor: arka10 » wt kwie 23, 2013 22:29

daniel13111 - Co do dolnego martwego punktu to jest możliwe. Miałem taki przypadek z Omegą 2.5 TD, ale pracuje tylko powyżej 2000obr. i dymi niemiłosiernie. Piszesz że fazy rozrządu masz ustawione. Ale co to dla ciebie znaczy? Czy ustawienie pompy na stole rownież. Ale to wszystko nie gra roli bo prawdopodobnie przez przypadek jest wszystko OK.
Według mnie to wystarczy wymienić wężyki przelewowe wtryskiwaczy. Tam łapie fałszywe powietrze.



arwam

regulacja pompy wtryskowej

Post autor: arwam » śr kwie 24, 2013 08:51

nacięcie na klin na wałku ma być skierowane w stronę rolki napinającej.
stawiam ze na piąstce jest po prostu w złym położeniu przykręcone.



daniel13111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lut 01, 2012 19:03
Lokalizacja: Opolskie

regulacja pompy wtryskowej

Post autor: daniel13111 » czw kwie 25, 2013 20:25

Jest dobrze, trochę mnie to dziwi ale wszystko normalnie zaczęło funkcjonować i zaczął bez problemu odpalać od 1 rozruchu silnika, może to było spowodowane tym że samochód przez pół roku stał nie odpalany i bez podpiętego akumulatora a to źle wpływa na styki elektryczne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 85 gości