Strona 2 z 3

: ndz sty 11, 2009 14:20
autor: rob555
MarekU744 pisze:witam !!!
Zrobiłem wczoraj przekodowanie na skrzynie automatyczną i z rana byłem naprawde mile zaskoczony odpalił jak ciepły :) ale jest mały problem wyskoczył mi błąd w sterowniku silnika 18033 i zapaliła się kontrolka od ESP Co z tym zrobić czy zmieniać kodowanie spowrotem na manual ?
Obawiam sie ze tak....

: ndz sty 11, 2009 15:22
autor: PvD
misiek10111 pisze:PvD napisał/a:
a jak ktoś ma zdrowy dwumas to nie ma czym sie przejmować

a jak to sprawdzić?
PvD napisał/a:
jeżdże tak pół roku i dwumas dalej w bardzo dobrej formie.

jak ty to robisz?
Nieruzumiem, nie wiesz jak sprawdzić czy koło dwumasowe niedomaga?
Proponuje poczytać trochę forum to się dowiesz.
MarekU744 pisze:witam !!!
Zrobiłem wczoraj przekodowanie na skrzynie automatyczną i z rana byłem naprawde mile zaskoczony odpalił jak ciepły ale jest mały problem wyskoczył mi błąd w sterowniku silnika 18033 i zapaliła się kontrolka od ESP Co z tym zrobić czy zmieniać kodowanie spowrotem na manual ?
A co do tego tu mnie też ten błąd wyskoczył, ale ja nie mam esp także mi to w niczym nie przeszkadza, u Ciebie to już jest inna sprawa i lepiej wrócić do manuala

: ndz sty 11, 2009 23:46
autor: MarekU744
Przestawiłem spowrotem na manual bo zaczeło się coś dziać z ESP przestal działać na śłiskim :( Zrobiłem dziś 150 km na kodowaniu automat i co jescze zauważylem , większe zużycie paliwa według kompa pokładowego zawsze mi wychodziło niecałe 6l/100 a dziś prawie 8l/100 (warunki pogodowe takie same) i silniczek zrobił sie strasznie mułowaty po przestawieniu na manual z automatu naprawde odczułem różnice z jazdy nie wiem czym i z czym to jest zwiazane ale dla mego silniczka jednak nie sprzyja praca na kodowaniu automat z jednego co byłem zadowolony to pieknie odpalił z rana. Zostało mi znowu troszke pokręcić z rana ale aż takiej tragedi nie ma bo zanim odpali to mija 4s :) Dodam że cała reszta jest sprawna czyli rozrusznik,aku,świece,wtryski,sprężąnie,początek wtrysku itp. i na ciepłym pali na dotyk. Chyba zostaje mapa do przeróbki dobrze myślę?

: ndz sty 11, 2009 23:52
autor: PinkFloyd
MarekU744 pisze:Przestawiłem spowrotem na manual bo zaczeło się coś dziać z ESP przestal działać na śłiskim :( Zrobiłem dziś 150 km na kodowaniu automat i co jescze zauważylem , większe zużycie paliwa według kompa pokładowego zawsze mi wychodziło niecałe 6l/100 a dziś prawie 8l/100 (warunki pogodowe takie same) i silniczek zrobił sie strasznie mułowaty po przestawieniu na manual z automatu naprawde odczułem różnice z jazdy nie wiem czym i z czym to jest zwiazane ale dla mego silniczka jednak nie sprzyja praca na kodowaniu automat z jednego co byłem zadowolony to pieknie odpalił z rana. Zostało mi znowu troszke pokręcić z rana ale aż takiej tragedi nie ma bo zanim odpali to mija 4s :) Dodam że cała reszta jest sprawna czyli rozrusznik,aku,świece,wtryski,sprężąnie,początek wtrysku itp. i na ciepłym pali na dotyk. Chyba zostaje mapa do przeróbki dobrze myślę?
Spróbuj rano wyciagnac czujnik temp. płynu zeby świece grzały tak z 20s i powiedz mi czy lepiej odpalił.

: pn sty 12, 2009 00:13
autor: MarekU744
PinkFloyd pisze:Spróbuj rano wyciagnac czujnik temp. płynu zeby świece grzały tak z 20s i powiedz mi czy lepiej odpalił.
ok jutro dam znać bo jescze wtyczki nie zdejmowałem

: pn sty 12, 2009 00:16
autor: PinkFloyd
MarekU744 pisze:
PinkFloyd pisze:Spróbuj rano wyciagnac czujnik temp. płynu zeby świece grzały tak z 20s i powiedz mi czy lepiej odpalił.
ok jutro dam znać bo jescze wtyczki nie zdejmowałem
Jak bedzie lepiej to powiem ci co zrobic, jezeli wszystkie siwece masz dobre i grzeja równo. Sprawdzałes ich opornosc czy wymontowywałeś i patrzyłes jak grzeja? Wiesz chyba gdzie jest czujnik.

: pn sty 12, 2009 20:40
autor: MarekU744
Nie miałem dziś czasu zdjąć wtyczki bo trzeba odkręcić osłone ale już jutro to zrobię bo mam troszkę czasy z rana :) Świece sprawdzałem przez wykręcenie i podłączenie do akumulatora poprzez miernik Wszystkie ładnie grzeją i pobierają 8 amp więc są ok

[ Dodano: 12 Sty 2009 19:43 ]
czujnik to ten co idzie wtyczka z czterem kabelkami ?

: pn sty 12, 2009 21:58
autor: PinkFloyd
MarekU744 pisze:Nie miałem dziś czasu zdjąć wtyczki bo trzeba odkręcić osłone ale już jutro to zrobię bo mam troszkę czasy z rana :) Świece sprawdzałem przez wykręcenie i podłączenie do akumulatora poprzez miernik Wszystkie ładnie grzeją i pobierają 8 amp więc są ok

[ Dodano: 12 Sty 2009 19:43 ]
czujnik to ten co idzie wtyczka z czterem kabelkami ?
CZujnik znajduje sie w kruścu wody do głowicy pod pompą vaku- wystarczy siegnac reka nie trzeba odkrecac osłony- jest na wierzchu ale pod pompa vacu i go nie widac. Najleprza nowa świeca żarowa szybko grzejna a taka musi byc w TDI ma opór max na jedna świece 0,9 Ohma, inne do max 1,5Ohma ( szczególnie używane ), może twoje maja za duży opór i dłuzej sie grzeja.

[ Dodano: Pon 12 Sty, 2009 ]
Nr 9 to czujnik- poszukaja go ręka jest na skraju obudowy i głowicy


Obrazek

: wt sty 13, 2009 15:17
autor: MarekU744
witam :)
Znalazłem czujnik myślałem że jest pod pokrywą na krućcu a on był z tyłu silnika na krućcu no ale to szcegół :) Przed zdjęciem wtyczki zrobilem jescze pomiar tem. w 007 i jest troszke różnicy w 1 okienku -0,9* w 2nic w 3 -3,6* w 4 -1,9* tem na zewnąrz - 12* troszkę się różnią tem. Czy taka różnica jest dopuszczalna ??? Co do zdjęcia wtyczki z czujnika to zdjołem ja po nocnym odpoczyku klekotka , świece grzały bardzo długo ale nie czekałem aż kontrolka zgaśnie tylko odpalilem po okolo 7 sekundach. Odpalił owiele lepiej niż z wtyczką na czujniku , nie jak ciepły ale prawie jak ciepły , jak już odpalił to trzymał przez parę sekund obroty ponad 1000 i pomalutku zaczynaly spadac po parunstu sekundach , co mnie jescze zaskoczyło to że nie trzesło silnikiem przez pierwsze pare sekund tylko odrazu równo zaczą pracować przez dwie minuty pracował bez czujnika i trzymał 1000 rmp założyłem wtyczkę spowrotem obroty się ustabilizowały. Co do świec to są dobre bo po podłączeniu pod aku odrazu robią się czerwone i wszystkie równo się grzeją.

[ Dodano: 16 Sty 2009 16:26 ]
a co to się stało że forumowicze tak zamilkli ?? :(

Odpalnie TDI skrzynia automatyczna a manualna jaka różnica?

: wt lip 19, 2011 19:11
autor: xpiotrekx
Witam mam pytanie odnośnie kodowania za każdym razem gdy próbuje przekodować na automatyczną skrzynię biegów nic się nie zmienia robię to w następujący sposób
Engine -> Recoding-> zmieniam na 00001-> DO It wyłaczam zapłon, włączam ponownie i nic dalej jest tak jak było, bez wyłączania zapłonu też nic się nie zmienia co robię nie tak ?

Odpalnie TDI skrzynia automatyczna a manualna jaka różnica?

: śr lip 20, 2011 10:00
autor: doggie
a czemu chcesz to robić?

Re: Odpalnie TDI skrzynia automatyczna a manualna jaka różni

: śr lip 20, 2011 19:14
autor: xpiotrekx
Muszę sprawdzić różnice w jeździe przy takim kodowaniu a potem powrócić do manuala to wszystko powiedz mi gdzie jest błąd jeśli wiesz..

Odpalnie TDI skrzynia automatyczna a manualna jaka różnica?

: śr lip 20, 2011 22:32
autor: doggie
jeśli masz aktualnie manuala a chcesz zakodować pod automat to żadnej różnicy nie odczujesz, zapewniam cię, jedynie wywalać ci będzie błąd w sterowniku ale bez wpływu na jazdę

Odpalnie TDI skrzynia automatyczna a manualna jaka różnica?

: czw lip 21, 2011 09:28
autor: xpiotrekx
Ok rozumiem a wiesz gdzie jest błąd że nie chce się przekodować na automat ?