Strona 2 z 3

: pt mar 13, 2009 10:31
autor: arwam
nominalnie powinno być 32bary a minimalnie żeby w mrozy palił bez męczrni to 28barów
poniżej tej wartości silnik kwalifikuje się do wymiany pierścieni o ile jeszcze nie będzie trzeba głowicy reanimować.
planowanie głowicy tylko w ostateczności bo po każdo razowym planowaniu podnosi sięstopień sprężania a tego w silniku doładowanym nie polecam bo wtedy przy mniejszym ciśnieniu doładowania pojawiają się objawy przeładowania które ustępują odjęciu gazu i ponownym naciśnienięciu tyle że nie całkowitym

: pt mar 13, 2009 12:41
autor: Majek666
arwam pisze:nominalnie powinno być 32bary a minimalnie żeby w mrozy palił bez męczrni to 28barów
skad takie dane ?

: pt mar 13, 2009 17:15
autor: 77Marek
Każdy diesel w zimę prawdę powie. Wystarczy kilku stopniowy mróz i zaczyna się rozczarowanie. Samochody, które mają po 15 lat licznik wskazuje 200 tyś. i hak z tyłu a tak naprawdę mają nalatane o wiele więcej. Więc czemu się dziwić, że nie chce palić?

: pt mar 13, 2009 21:12
autor: arwam
Majek666 pisze:
arwam pisze:nominalnie powinno być 32bary a minimalnie żeby w mrozy palił bez męczrni to 28barów
skad takie dane ?
to są dane dla silników typu TD z koncerny VOLKSWAGENA a nie TDI
Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
W tdi wystarczą mniejsze ciśnienia bo są to silniki o niższym stponiu sprężania i wtrysku bezpośrednim

: pt mar 13, 2009 21:48
autor: grandi
Mi w zimę odpalał do ..... po zimie patrze uszczelka poszła pod głowicą , została zdjęta , patrze na każdym garze miała przedmuchy , założyłem nową uszczelkę erlinga i śmiga pali bezproblemowo , ale jakie miał kopyto z nową uszczelką nie poznałem silnika

: pt mar 13, 2009 23:13
autor: Majek666
arwam pisze:to są dane dla silników typu TD z koncerny VOLKSWAGENA a nie TDI
Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
W tdi wystarczą mniejsze ciśnienia bo są to silniki o niższym stponiu sprężania i wtrysku bezpośrednim
Dla AAZ (TD) minimalne cisnienei 26 barow stan normalny 34 bary a dla 1Z (TDI) minimalne cisnienei 19 barow stan normalny 25-31. Dane z Infotecha dla potwierdzenia sprawdzone w autodacie.

: sob mar 14, 2009 00:08
autor: arwam
Majek666 pisze:
arwam pisze:to są dane dla silników typu TD z koncerny VOLKSWAGENA a nie TDI
Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
W tdi wystarczą mniejsze ciśnienia bo są to silniki o niższym stponiu sprężania i wtrysku bezpośrednim
Dla AAZ (TD) minimalne cisnienei 26 barow stan normalny 34 bary a dla 1Z (TDI) minimalne cisnienei 19 barow stan normalny 25-31. Dane z Infotecha dla potwierdzenia sprawdzone w autodacie.
żeby zrobić 34bary to musiałbyś silnik doprężyć porzez podmianę uszczelki na cieńszą;
o ile nie zderzyłyby się tłoki z zaworami to nie miałbyś czym jechać bo taki silnik doprężony już na ciśnieniu 1,0 bara byłby przeładowany

: sob mar 14, 2009 08:36
autor: Majek666
arwam pisze:żeby zrobić 34bary to musiałbyś silnik doprężyć porzez podmianę uszczelki na cieńszą;
o ile nie zderzyłyby się tłoki z zaworami to nie miałbyś czym jechać bo taki silnik doprężony już na ciśnieniu 1,0 bara byłby przeładowany
Podaje ci dane z programow ktore ciesza sie duza popularnoscia i zaufaniem wsrod mechanikow chcesz powiedziec ze to sa zle dane ?

[ Dodano: 14 Mar 2009 07:52 ]
arwam pisze:Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
Wlasnie otworzylem sobie ksiazke golf 3 sam naprawiam ktora polecales i pisze jak byk ze w aaz minimalme 2,6 mpa a znamionowe 3,4 mpa.

: sob mar 14, 2009 09:51
autor: arwam
ja mówie o danych mierzonych po dotarciu bo zaraz po złożeniu masz wysoką kompresję ale ona trochę spadnie jak się pierścienie ułożą a co do 26barów to już ciężkie palenie jest nawet w cieplejsze dni chyba że przyspieszysz kąt wtrysku ale wtedy silnik jest zmulony i będzie się grzał

: ndz mar 15, 2009 22:13
autor: adasko132
koledzy nominalne ciśnienie to 23 bary

: ndz mar 15, 2009 22:31
autor: Majek666
arwam, to twoje normalne 32 miesci sie w zakresie 34 - 26 :bajer:

adasko132, a ty z jakiej beczki to wyrwales ? czytales posty moje i arwam, ?

: ndz mar 15, 2009 22:38
autor: adasko132
kolego weź książkę obsługa i naprawa audi 80 i tam są podane wszystkie silniki i ich parametry

: ndz mar 15, 2009 22:51
autor: Majek666
adasko132 pisze:kolego weź książkę obsługa i naprawa audi 80 i tam są podane wszystkie silniki i ich parametry
Mowimy o golfie 3 i silniku aaz otworz sobie ksiazke i przeczytaj. Podalem dane z 3 zrodel.

[ Dodano: 15 Mar 2009 21:58 ]
zeby nie bylo niedomowien :
Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 15 Mar 2009 22:00 ]
na czerwono zaznaczylem zebys nie przeoczyl

: ndz mar 15, 2009 23:12
autor: adasko132
ale w audi 80 jest też silnik aaz i co ty kolego na to powiesz