Kompresja

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » pt mar 13, 2009 10:31

nominalnie powinno być 32bary a minimalnie żeby w mrozy palił bez męczrni to 28barów
poniżej tej wartości silnik kwalifikuje się do wymiany pierścieni o ile jeszcze nie będzie trzeba głowicy reanimować.
planowanie głowicy tylko w ostateczności bo po każdo razowym planowaniu podnosi sięstopień sprężania a tego w silniku doładowanym nie polecam bo wtedy przy mniejszym ciśnieniu doładowania pojawiają się objawy przeładowania które ustępują odjęciu gazu i ponownym naciśnienięciu tyle że nie całkowitym



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » pt mar 13, 2009 12:41

arwam pisze:nominalnie powinno być 32bary a minimalnie żeby w mrozy palił bez męczrni to 28barów
skad takie dane ?



77Marek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn lis 24, 2008 22:01
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: 77Marek » pt mar 13, 2009 17:15

Każdy diesel w zimę prawdę powie. Wystarczy kilku stopniowy mróz i zaczyna się rozczarowanie. Samochody, które mają po 15 lat licznik wskazuje 200 tyś. i hak z tyłu a tak naprawdę mają nalatane o wiele więcej. Więc czemu się dziwić, że nie chce palić?
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2009 17:17 przez 77Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pt mar 13, 2009 21:12

Majek666 pisze:
arwam pisze:nominalnie powinno być 32bary a minimalnie żeby w mrozy palił bez męczrni to 28barów
skad takie dane ?
to są dane dla silników typu TD z koncerny VOLKSWAGENA a nie TDI
Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
W tdi wystarczą mniejsze ciśnienia bo są to silniki o niższym stponiu sprężania i wtrysku bezpośrednim



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt mar 13, 2009 21:48

Mi w zimę odpalał do ..... po zimie patrze uszczelka poszła pod głowicą , została zdjęta , patrze na każdym garze miała przedmuchy , założyłem nową uszczelkę erlinga i śmiga pali bezproblemowo , ale jakie miał kopyto z nową uszczelką nie poznałem silnika


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » pt mar 13, 2009 23:13

arwam pisze:to są dane dla silników typu TD z koncerny VOLKSWAGENA a nie TDI
Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
W tdi wystarczą mniejsze ciśnienia bo są to silniki o niższym stponiu sprężania i wtrysku bezpośrednim
Dla AAZ (TD) minimalne cisnienei 26 barow stan normalny 34 bary a dla 1Z (TDI) minimalne cisnienei 19 barow stan normalny 25-31. Dane z Infotecha dla potwierdzenia sprawdzone w autodacie.



arwam

Post autor: arwam » sob mar 14, 2009 00:08

Majek666 pisze:
arwam pisze:to są dane dla silników typu TD z koncerny VOLKSWAGENA a nie TDI
Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
W tdi wystarczą mniejsze ciśnienia bo są to silniki o niższym stponiu sprężania i wtrysku bezpośrednim
Dla AAZ (TD) minimalne cisnienei 26 barow stan normalny 34 bary a dla 1Z (TDI) minimalne cisnienei 19 barow stan normalny 25-31. Dane z Infotecha dla potwierdzenia sprawdzone w autodacie.
żeby zrobić 34bary to musiałbyś silnik doprężyć porzez podmianę uszczelki na cieńszą;
o ile nie zderzyłyby się tłoki z zaworami to nie miałbyś czym jechać bo taki silnik doprężony już na ciśnieniu 1,0 bara byłby przeładowany



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » sob mar 14, 2009 08:36

arwam pisze:żeby zrobić 34bary to musiałbyś silnik doprężyć porzez podmianę uszczelki na cieńszą;
o ile nie zderzyłyby się tłoki z zaworami to nie miałbyś czym jechać bo taki silnik doprężony już na ciśnieniu 1,0 bara byłby przeładowany
Podaje ci dane z programow ktore ciesza sie duza popularnoscia i zaufaniem wsrod mechanikow chcesz powiedziec ze to sa zle dane ?

[ Dodano: 14 Mar 2009 07:52 ]
arwam pisze:Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
Wlasnie otworzylem sobie ksiazke golf 3 sam naprawiam ktora polecales i pisze jak byk ze w aaz minimalme 2,6 mpa a znamionowe 3,4 mpa.



arwam

Post autor: arwam » sob mar 14, 2009 09:51

ja mówie o danych mierzonych po dotarciu bo zaraz po złożeniu masz wysoką kompresję ale ona trochę spadnie jak się pierścienie ułożą a co do 26barów to już ciężkie palenie jest nawet w cieplejsze dni chyba że przyspieszysz kąt wtrysku ale wtedy silnik jest zmulony i będzie się grzał



adasko132
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 22:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: adasko132 » ndz mar 15, 2009 22:13

koledzy nominalne ciśnienie to 23 bary



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » ndz mar 15, 2009 22:31

arwam, to twoje normalne 32 miesci sie w zakresie 34 - 26 :bajer:

adasko132, a ty z jakiej beczki to wyrwales ? czytales posty moje i arwam, ?



adasko132
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 22:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: adasko132 » ndz mar 15, 2009 22:38

kolego weź książkę obsługa i naprawa audi 80 i tam są podane wszystkie silniki i ich parametry



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » ndz mar 15, 2009 22:51

adasko132 pisze:kolego weź książkę obsługa i naprawa audi 80 i tam są podane wszystkie silniki i ich parametry
Mowimy o golfie 3 i silniku aaz otworz sobie ksiazke i przeczytaj. Podalem dane z 3 zrodel.

[ Dodano: 15 Mar 2009 21:58 ]
zeby nie bylo niedomowien :
Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 15 Mar 2009 22:00 ]
na czerwono zaznaczylem zebys nie przeoczyl



adasko132
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 22:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: adasko132 » ndz mar 15, 2009 23:12

ale w audi 80 jest też silnik aaz i co ty kolego na to powiesz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości