Strona 2 z 4

: śr sty 07, 2009 13:26
autor: czyzaczek
Wajsik :pub:

: śr sty 07, 2009 13:30
autor: Wajsik
Sztomel pisze:
Wajsik pisze:Filtr mam przeźroczysty to chyba wiem co widzę
sorry, że nie na temat ale nie widziałem jeszcze takiego, Wajsik wklej foto abym mógł go obadać, jestem ciekaw jak wygląda i z czego jest zrobiony - pleksa ?
nie chce iść specjalnie do auta ale znalazłem podobny,różni sie tym,że w środku u mnie jest siateczka nie przepuszczająca wody a nie bibuła
http://allegro.pl/item522751431_filtr_p ... troen.html

: śr sty 07, 2009 13:30
autor: leoncio
witam z calym szacunkiem dla kolegi
czyzaczek mam dostep do badan paliw i wiem ze na renomowanych stacjach jest czasem paliwo ktore krzepnie przy -5 a zimowe paliwo jednaego z polskich potentatow na certyfikacie ma - 28 oczywiscie mowa o on

: śr sty 07, 2009 13:51
autor: czyzaczek
leoncio pisze:witam z calym szacunkiem dla kolegi
czyzaczek mam dostep do badan paliw i wiem ze na renomowanych stacjach jest czasem paliwo ktore krzepnie przy -5 a zimowe paliwo jednaego z polskich potentatow na certyfikacie ma - 28 oczywiscie mowa o on
No, extra, w końcu ktoś z branży.... :)

Napisz mi w jakim laboratorium było przeprowadzone to badanie i według jakiej normy oceniane.
Jeżeli te badania są z któregoś polskiego laboratorium AKREDYTOWANEGO przez PCA to napisz z którego i daj numer orzeczenia, bo znam w nich osoby i mogę dojść do wyniku badania po numerze orzeczenia, jakie zostaje wystawione przez laboratorium każdorazowo po wykonaniu badania.

Co do tego, że na stacji mogła być temperatura krzepnięcia -5 stopni to się zgadzam w 100%, ale wynika to z przekrętu na tej stacji, bo producenci nie pozwalają sobie na takie numery. W przypadku dostawy paliwa nie spełniającego wymagania zawarte w umowie (najczęściej określone przez wpisanie odpowiedniej normy do umowy) producent ponosi koszty transportu z powrotem do siebie i koszty transportu zgodnej z wymogami partii paliwa. Więc oni sobie nie ryzykują.

Co do "certyfikatu" na -28 stopni to pozwolę się nie zgodzić z kolegą, gdyż ORLEN przedstawiłem powyżej, a LOTOS określa ten parametr jako temperatura mętnienia:
mętnienie: <- 22.
Więc firmy określające parametry swoich produktów w powyższy sposób nie wystawią "certyfikatu" na temperaturę inną niż zakładają. No chyba, że miałeś na myśli jakąś inną firmę.

Pozdrawiam...

: śr sty 07, 2009 14:10
autor: wielblad2
Panowie od prawie roku tankuje paliwo na stacji shell -diesel ekstra ,autko chodzi na nim jak zegarek nie dodaję żadnych dodatków typu uszlachetniacze samo paliwo. Ostatnio trzy nocki z rzędu było poniżej 15 stopni nawet dziś rano -20 i po trzecim zagrzaniu świec autko chwyciło aż miło ku zdziwieniu reszty kolegów na parkingu.Zaznacze że tankuje tylko na dwóch stacjach shella w Poznaniu.jak tak dalej bedzie to mogę uważać się za szczęśliwca chyba.Odnośnie jakości paliwa to z mego doświadczenia BPi NESTLE to koszmar -omijam szerokim łukiem ,naciołem sie kiedyś okrutnie ina benie w mk3 i na ropce w obecnym mk4.

: śr sty 07, 2009 14:16
autor: leoncio
kolego pracuje w jednym zkoncernow ktory wymieniles badania o ktorych mowie to wewnetrzna kontrola stacji co do przekretow na stacji raczej malo prawdopodobne ( w poniewaz wlasciciel tej stacji nie ma znikomy procent ze sprzedazy paliw zyje ze sklepu zwroc uwage ze dostajesz osobny paragon za paliwo a osobny za batonika ) pytanie czy te paliwo od poczatku jest trefne juz przy wyjsciu z rafineri czy gdzies podrodze ten problem rozwiazano na zachodzie metota probek paliwa

[ Dodano: 07 Sty 2009 13:18 ]
kolego wielblad2, shell i bp to to samo identyczne paliwo za wyjatkiem najmocniejszego pb

: śr sty 07, 2009 14:21
autor: Sztomel
Wajsik ale to co podałeś to jest filtr do benzyny :P a jeśli go zastosowałeś do diesla to już inna sprawa mnie chodziło o taki filtr jak na tej fotce :

Obrazek

: śr sty 07, 2009 14:30
autor: wielblad2
leoncio, Może i to samo nie będę polemizował ale widocznie tak kijowo trafiłem ,a na shellowskim jeszcze sie nie zawiodłem.No cóż życie czasem zaskakuje.

: śr sty 07, 2009 15:00
autor: czyzaczek
leoncio pisze:kolego pracuje w jednym zkoncernow ktory wymieniles
Domyślam się, z kompetencji i rzeczowości Twoich wypowiedzi jasno wynika, że pracujesz w którymś z tych koncernów, ba, nawet wiem gdzie, nalewasz paliwo na stacji :grin: :grin:
leoncio pisze:badania o ktorych mowie to wewnetrzna kontrola stacji
Kity to wciskaj kolegom na podwórku a nie tutaj. Każde badanie laboratoryjne potwierdza się orzeczeniem z ZAZNACZONĄ normą, według, której badano (jak chcesz to mogę wkleić orzeczenia z Orlenu i z Lotosu - bo od nich dostaję paliwo i zawsze dają orzeczenie producenta).
leoncio pisze:co do przekretow na stacji raczej malo prawdopodobne (w poniewaz wlasciciel tej stacji nie ma znikomy procent ze sprzedazy paliw zyje ze sklepu zwroc uwage ze dostajesz osobny paragon za paliwo a osobny za batonika )
Podróżuję po Polsce ok. 40 tyś. km rocznie i nigdy nie dostałem dwóch paragonów, nawet na tym drogim Orlenie przy rafinerii w Płocku!
leoncio pisze:pytanie czy te paliwo od poczatku jest trefne juz przy wyjsciu z rafineri czy gdzies podrodze ten problem rozwiazano na zachodzie metota probek paliwa
Wow, to zapytaj się w swoim koncernie czy tak się nie robi, bo jak dostaję dostawy i z jednego i drugiego to najpierw paliwo jest badane przed wlaniem do zbiorników - pobiera się próbkę z cysterny (dokładnie 2 litry, to jest około 1,6 kg)! (pomimo orzeczeń producenta!!!!!)
leoncio pisze:[ Dodano: 07 Sty 2009 13:18 ]
kolego wielblad2, shell i bp to to samo identyczne paliwo za wyjatkiem najmocniejszego pb

A z tym to przegiąłeś na maksa, nie masz pojęcia o rynku paliw w Polsce a piszesz takie opinie....
Wpisz sobie w google "karta charakterystyki+(nazwa produktu producenta)" i posprawdzaj właściwości fizykochemiczne......

SZKODA SŁÓW!!!!! :bigok:

: śr sty 07, 2009 15:06
autor: leoncio
przejedz sie na pierwszy lepszy lotos to zobaczysz sa to stacje ajenckie to raz a co do stacji to powiesz nam pewnie kto jest producentem paliwa na bp i nestea to 2

[ Dodano: 07 Sty 2009 14:16 ]
http://www.lotos.pl/handlowy/aktualnosc ... osci/28119
http://www.lotos.pl/handlowy/aktualnosc ... osci/28115

poszukaj sobie na tej stronie znajdziesz czy bp i shell to to samo

: śr sty 07, 2009 15:48
autor: czyzaczek
leoncio pisze:kolego wielblad2, shell i bp to to samo identyczne paliwo za wyjatkiem najmocniejszego pb
leoncio pisze:powiesz nam pewnie kto jest producentem paliwa na bp i nestea to 2
Kolego leoncio, należysz do grupy, która sama potrafii znaleźć różnicę!!!!!

Zauważasz ją w swoich wypowiedziach??????

Ten sam producent to nie to samo co to samo paliwo. Z tym się z Tobą zgadzam i nie negowałbym tego wcześniej... jakbyś tak napisał....

A co do paliwa to posprawdzaj karty charakterystyki i zobaczysz różnicę...

Pozdrawiam...

: śr sty 07, 2009 16:11
autor: leoncio
to sprawdz asortyment lotosu http://lotos.pl/handlowy/produkty/paliwa mysle ze to powinno dac do myslenia wiem ze moze oficjalnie sie mowi ze to cos innego ale fakty sa inne

[ Dodano: 07 Sty 2009 15:12 ]
mysle ze temat wyczerpany pozdrawiam

: śr sty 07, 2009 16:52
autor: leykonrad
czyzaczek pisze:A jak padł, to jedyne co polecam Tobie sprawdzić to prąd ładowania z alternatora, czy to przypadkiem nie spowodowało rozładowania aku.... (jak będzie za niskie napięcie - prąd ładowania powinien mieć ok 14,4 V....
Prąd ładowania to raczej nie w Voltach :)

: śr sty 07, 2009 17:35
autor: Soldier_M
Witam wszystkich.

Posiadam VW golfa IV ALH 1999r i jak jest poniżej -1 to już różnie pali. Dziś sprawdzałem świece miernikiem. Po pierwsze czerwony na główkę pozostały na masę (dół świecy, - akumulatora, blok, cokolwiek z masą) i nie pokazał mi żadnej oporności, przestawiłem więc na brzęczyk i znowu sprawdzam tak samo każdą i nic nie usłyszałem. Teraz pytanko czy sprawdzałem dobrze ? Według mnie powinno być jakiekolwiek przejście i brzęczyk w mierniku powinien zagrać tak jak na zwarciu przewodów. Sprawdzałem każdą świece z osobna i w każdej zero reakcji. Czy mogę mieć wszystkie padnięte świece (mam nadzieje że tak :P).