Strona 2 z 4
: śr sty 14, 2009 23:21
autor: woj-tek
może i mało bo skrzywionej końcówki wału nigdy nie widziałem i myślę że nie ma takiej siły nawet przy ostrym dzwonie silnik pęknie wszystkie koła sie pogruchoczą a ta końcówka się nie zegnie . Ona się tylko wyrabia gdy kółko sie poluzuje i później nawet nowe się buja i odkręca . a jak ktoś oprócz ciebie widział skrzywiona to niech napisze .
: śr sty 14, 2009 23:27
autor: DULUŚ
jesli jeszdzisz dlugo z kiwajacymi sie kolami chcac nie chcac musi sie koncowka wykrzywic/ to jak w takim arzie wytlumaczysz to ze po frezowaniu walu na rowno po zalozeniu nowych kol dalej bije ?czym w takim razie jest to spowodowane?
: śr sty 14, 2009 23:40
autor: woj-tek
wyjmij wał i niech go przefrezują na szlifierni i wtedy będzie dobrze bo na silniku jest bardzo mała szansa dobrze to zrobić , wiem ile to jest pracy bo nie raz to robiłem - ale zawsze po robocie było git.
[ Dodano: 14 Sty 2009 22:48 ]
druga sprawa jest taka że ta śruba z frezem ma mozliwość podczas obrabiania się delikatnie bujać na boki bo przecież w gwincie nie jest idealnie spasowana tylko jest duza tolerancja pomiedzy śrubą a gwintem w wale .
: śr sty 14, 2009 23:54
autor: roman58
Nie trzeba wyjmować mam dorobioną szlifierkę mocowaną do bloku wałek w gurę świece wykręcone dobry akumulator jeden kręci rozrusznikiem drugi pod spodem i po robocie.
: czw sty 15, 2009 00:05
autor: DULUŚ
no wiec powiem wam tak mialem robiony taki zabieg tym grezem i dalej kiszka nowe kolo na wal nowa sroba klej ,tumik drgan stary, i od alternatora stare kolo i dalej wali jak szalone jestem prawie przekonany ze to koncowka walu jest krzywa
: czw sty 15, 2009 11:07
autor: woj-tek
mam dorobioną szlifierkę mocowaną do bloku wałek w gurę świece wykręcone dobry akumulator jeden kręci rozrusznikiem drugi pod spodem i po robocie.
Pisałem wcześniej że słyszałem o czymś takim czoło będzie zrobione prawidłowo ale wycięcie na klin pozostanie zdeformowane. Jeśli go wyjmiesz to wycięcie na klin też zregenerują , bo jeśli będzie luz na klinie jest prawdopodobieństwo poluzowania się śruby ponownie.
[ Dodano: 15 Sty 2009 10:11 ]
duluś jedz do romana58 jak przeszlifuje to zobaczysz że koło będzie chodzić prosto . bo tym frezem to mozna sobie w d. popgrzebać.
: czw sty 15, 2009 11:20
autor: arwam
ja to zrobiłem na silniku JR za pomocą szlifierki i rozrusznika po uprzednim zdjęciu wału rozrządu i wtryskiwaczy
: czw sty 15, 2009 11:21
autor: woj-tek
i czy po robocie chodzi kółko prosto
: czw sty 15, 2009 15:56
autor: DULUŚ
w takim razie mzoecie polecic jakiegos mahera ktory mi to zrobi na silniku??w okolicach krakowa katowic??
: czw sty 15, 2009 16:34
autor: piter_s
woj-tek pisze:może i mało bo skrzywionej końcówki wału nigdy nie widziałem i myślę że nie ma takiej siły nawet przy ostrym dzwonie silnik pęknie wszystkie koła sie pogruchoczą a ta końcówka się nie zegnie . Ona się tylko wyrabia gdy kółko sie poluzuje i później nawet nowe się buja i odkręca . a jak ktoś oprócz ciebie widział skrzywiona to niech napisze .
dokładnie, to jest materiał kruch i twardy, predzej pęknie niz sie zegnie.
a tym frezem to napewno dobrze nie zrobisz, najlepiej wyciagnąć i na maszyne.
: czw sty 15, 2009 20:10
autor: arwam
woj-tek pisze:i czy po robocie chodzi kółko prosto
Brak widocznego bicia koła pasowego
: pt sty 16, 2009 23:03
autor: DULUŚ
znacie jakiegos magika z okolic krakowa katowic ktory to zrobi??na silniku tak jak mowicie?
: sob sty 17, 2009 02:47
autor: woj-tek
piter_s pisze:a tym frezem to napewno dobrze nie zrobisz, najlepiej wyciagnąć i na maszyne.
widzę że jest jeszcze ktoś oprócz mnie kto podziela moje zdanie i pewnie też zna ten temat dokładnie dziękuję za poparcie piter_s
: sob sty 17, 2009 09:01
autor: arwam
dokładnie, to jest materiał kruch i twardy, predzej pęknie niz sie zegnie.
a tym frezem to napewno dobrze nie zrobisz, najlepiej wyciagnąć i na maszyne.
woj-tek pisze:widzę że jest jeszcze ktoś oprócz mnie kto podziela moje zdanie i pewnie też zna ten temat dokładnie dziękuję za poparcie piter_s
Skoro lubicie stważać sobie dodatkowej roboty to jest ok
To w końcu wasze samochody i zrobicie jak sobie każdy myśli.
ja będę chyba kupował wał od TDI bo jak zciągnąłem kółko w swoim AAZ'cie to stwierdziłem że tu już nic nie pomoże i tylko trochę wyrównałem skręciłem na klej,
Anie opłaca się inwestować bo po pierwsze to kiedyś było nacinane drugie wycięcie na klin;
a po drugie to po napawaniu materiał straci swoją wytrzymałość.