Wymieniłem n109 i dalej błędy---------

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 17:37

Sztomel pisze:żadnego notlaufu nie będzie, u mnie niejednokrotnie silnik nie zaskakiwał gdy nie było zasilania z przekaźnika 109 (wiadomo kontrolka świec nie mrygnęła), podpiąłem N109 na krótko i nawet nie odłączałem oryginalnego kabelka od N109 (odłączyłem tylko raz aby oczyścić połączenie i wykluczyć zaśniedziały styk) - silnik odpalał bez problemu, żadnego notlaufu ani spadków mocy; poza tym przy N109 nie ma żadnego konektora czyli szybkozłączki - tam jest tylko końcówka oczkowa dokręcana od góry nakrętką
końcówka oczkowa - konektor , ja to tak nazywam
poza tym, nie poprawiaj mnie bo wiem co mówię , notlauf będzie - koniec kropka , muł gorszy od SDI , zresztą damianIV może sam sprawdzić
no i żeby nie puszczać słów na wiatr to sam też wiele razu musiałem podłaczyć na krótko + pod n109 i wiem co się dzieje :bajer:
następna sprawa ... nie wierzysz mi to poczytaj wypowiedzi takich osób jak voss, tora

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 16:41 ]
pozwolę sobie zacytować wypowiedź tory
tora pisze:przy błędzie zaworu jest notlaufik :wink: podłączenie zasilania z zewnątrz to też notlaufik, sterownik w czasie odpalania na chwile zwalnia N109 i sprawdza co sie dzieje.
tora pisze:odcięcie musi byćzrobione tak, żeby unieruchomiło auto i nie powodowało problemów.
można ciąć n109 ale żabka z aku załatwia sprawe odcięcia, więc po co ?
złodziejowi jest wszystko jedno czy bierze fure w trybie awaryjnym czy nie :twisted:
dodatkowo prąd "cofa sie na strownik i zasila go :twisted:
i wiele innych wypowiedzi



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 17:44

damcio mówimy teraz zeby nie odpinac konektorka.
a to jest ciekawe, jak to wykryje ecu ze n109 jest odpiety, chyba napiecie idzie przez przekaznik, ecu tylko fizycznie załącza styki i dalej jego funkcja sie konczy, tak jak jest ze swiecami, przekaznik i tyle.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 17:46

piter_s pisze:a to jest ciekawe, jak to wykryje ecu ze n109 jest odpiety,
ponieważ ECU przy odpalaniu silnika testuje n109 - przeczytaj wypowiedź tory
piter_s pisze:chyba napiecie idzie przez przekaznik, ecu tylko fizycznie załącza styki i dalej jego funkcja sie konczy, tak jak jest ze swiecami, przekaznik i tyle.
co Ty gadasz ? przekaźnik 109 to przekaźnik ECU, a nie n109 ... na n109 nie idą jakieś potężne prądy, ECU sam podaje na niego napięcie



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 17:47

damcio151 pisze:tora napisał/a:
przy błędzie zaworu jest notlaufik :wink: podłączenie zasilania z zewnątrz to też notlaufik, sterownik w czasie odpalania na chwile zwalnia N109 i sprawdza co sie dzieje.
to jest chyba test po załączeniu pradu na stacyjce a nie przy odpaleniu czy zapalonym silniku.

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 16:48 ]
damcio151 pisze:ECU sam podaje na niego napięcie
jak tak to chyle czoło, sprawdzic by na schemacie.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 17:49

piter_s pisze:to jest chyba test po załączeniu pradu na stacyjce a nie przy odpaleniu czy zapalonym silniku.
może być przy odpalaniu , na ułamek sekundy zwalnia n109 ... chcesz dokładnie wiedzieć jak to funkcjonuje , pytaj samego tory

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 16:52 ]
piter_s pisze:jak tak to chyle czoło, sprawdzic by na schemacie.
Obrazek



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 17:54

Obrazek



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 17:58

piter_s, no to sam widzisz na schemacie, że leci bezpośrednio napięcie z ECU , przez bezpiecznik



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 18:03

wiesz co ci powiem, no kurde nie znam niemieckiego, na tym schemacie co dałem jest bardziej przejrzyste,.
nie mówie ze nie, ale to i tak dziwne zeby nie szlo przez przekaznik, kade zwarcie by spowodowało uszkodzenie sterownika, chyba ze sie na tym wogóle nie znam hehehe :bigok:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 18:04

piter_s pisze:nie mówie ze nie, ale to i tak dziwne zeby nie szlo przez przekaznik, kade zwarcie by spowodowało uszkodzenie sterownika, chyba ze sie na tym wogóle nie znam
ECU jest zabezpieczony na zwarcia ...



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 18:07

tak z ciekawosci zapytam, na tym schemacie co zapodałeś co to jest z oznaczeniem nr. 100 ???.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 18:10

ECU



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 18:14

według twojego schematu to masz racje.
a rozszyfruj ten schemat co ja dałem, co to moze byc oznaczone litera T, pisze po szwabsku to nie wiem



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 18:22

piter_s pisze:a rozszyfruj ten schemat co ja dałem, co to moze byc oznaczone litera T, pisze po szwabsku to nie wiem
dałeś jakiś niemiecki schemat, ja niemieckiego nie znam :bajer: T to chyba wtyczka



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 18:25

damcio151 pisze:T to chyba wtyczka
dokładnie, wlasnie sprawdziłem.
tak wiec miałeś 100% racji ze jest bezposrednio połączone :bigok:

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 17:33 ]
ale jest na to sposób, miedzy przewód zasilajacy ecu a n109 wpiac diode, ona puszcza w jedna strone, i wtedy dodatkowo dołożyc 12v na zawór, napiecie nie wróci do ecu bo dioda puszcza w jedna strone, no nie wiem, ale nie radze nikomu robic doswiadczen, to taki pomysł mi wpadł do głowy, najlepiej przeglądnac złącza i wiazke.
mysle ze juz nic sie nie wskóra w tym temacie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 29 gości