Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz gru 28, 2008 02:50

mariusz-1975 pisze:A zapytam tak zupełnie z innej strony. :grin:
Zakładasz TDI-ka do MK II :hmm: a jak z ECU. masz z imo czy bez?? 8 czy 16 bitowe
dokładnie o TD wiem ale o TDI nic i właśnie se ucze :P
imo czyli immobiliser to raczej nie mam bo to gdzieś przy stacyjce ma być nie ?
a o co biega z 8 czy 16 to już w ogóle nie wiem :P
mariusz-1975 pisze:Ten cięki niebieski z niebieska wtyczka to przewód do diagnozy silnika.
czyli ma sobie wisieć poprostu ?

A ta taka sama z zieloną wtyczką ?? wiesz moze ?

no i to tez nie wiem od czego ;///
Obrazek

pare osób pisało ze pare kabelków i TDi w mk2 chodzi no właśnie widze jakie pare :P



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz gru 28, 2008 03:11

wysłałem PRIW

[ Dodano: 28 Gru 2008 02:14 ]
Podaj jwszcze nr fabryczny sterownika ECU, to sprawdzimy co to za model. czy z imo i ilu bitowy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » ndz gru 28, 2008 11:11

jak sterownik z 95r lub mlodszy to juz jest immo
A komputer widzialem ze plastikowy wiec 8 bitowy ale nie ma to wiekszego znaczenia
mysle jak dla ciebie
Ostatnio zmieniony ndz gru 28, 2008 11:16 przez DANIEL LHR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz gru 28, 2008 13:41

Jeśli chodzi o ECU to


1. o nr 028906021FB od silnika 1Z bez imo, 8 bitowy

2. o nr 028906021GG od silnika 1Z z imo, 8 bitowy

3. o nr 028906021FG od silnika 1Z z imo, 16 bitowy

4. o nr 028906021JG od silnika AFN z imo, 16 bitowy

5. o nr 028906021FJ od silnika ALE z imo, 16 bitowy

Prosze jeszcze o potwierdzenie przez kogoś :chytry:

Jeśli twoje ECU będzie miało imo to nie będzie to taka prosta sprawa, albo dokupisz cały komplet (transponder do kluczyka, czytnik na stacyjke i puszke z procesorem) i to dopasujesz do twojego ECU, albo ktoś bardzo bystry tak przeprogramuje Ci ECU aby nie wołało o IMO.
W innym przypadku silnik nie zapali.

Ilość bitów w twoim przypadku nie ma najmniejszego znaczenia.

[ Dodano: 28 Gru 2008 12:50 ]
a te dwa przewody o kolorowych wtyczkach wchodzą do takich gniazd nad puszką bespieczników. To nie są przewody od diagnozy jak wcześniej Ci pisałem. Nie wiem na razie do czego to jest. :chytry:

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz gru 28, 2008 14:20 przez mariusz75, łącznie zmieniany 3 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz gru 28, 2008 13:51

mariusz-1975 pisze:Podaj jwszcze nr fabryczny sterownika ECU
taki: 028 906 021 AF

[ Dodano: Nie Gru 28, 2008 12:56 ]
DANIEL LHR pisze:jak sterownik z 95r lub mlodszy to juz jest immo
kru......
to jestem w d...e teraz bo z tego co czytałem na forum to AF to był w po 95r.

jest to ktoś w stanie przerobić czy lepiej kupić drugi sterownik ?



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz gru 28, 2008 14:10

W gniazdo "D" puszki bezpieczników wchodzi taka kostka i kable od nich idą do tych gniazd co na focie wyżej. ( kostka na focie nie jest kompletna , niektóre przewody są już powyrywane)

Obrazek






A co do ne ECU to niech to jeszcze ktoś sprawdzi, moja ETKA nie jest zbyt aktualna i najlepsza.







...
Ostatnio zmieniony ndz gru 28, 2008 15:04 przez mariusz75, łącznie zmieniany 4 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz gru 28, 2008 16:03

mariusz-1975 pisze:te dwa przewody o kolorowych wtyczkach wchodzą do takich gniazd nad puszką bespieczników. To nie są przewody od diagnozy jak wcześniej Ci pisałem. Nie wiem na razie do czego to jest. :chytry:
ahaa no ja takiego czegoś doszukać sie nie moge u siebie.... chyba tego nie mam

[ Dodano: Nie Gru 28, 2008 23:43 ]
Dobra pozyczyłem cyfrówkę i zrobłem fotki wszystkiego co nie mam zielonego pojęcia od czego to jest :P

0 zbiorniczek sprzyskiwaczy
Obrazek
1
Obrazek
2 rura IC
Obrazek
3
Obrazek
4
Obrazek
5 - prawdopodobnie wycieraczki (dziś sprawdze)
Obrazek
6
Obrazek
7 - coś od licznika ?
Obrazek
8 - tempomat
Obrazek
9 - potencjometr gazu ?
Obrazek

ponumerowane i opisane a foto w celu szybszego pisania jeśli ktoś byłby tak miły i mi je rozpoznał.
Ostatnio zmieniony wt gru 30, 2008 00:36 przez To_mas, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt gru 30, 2008 00:58

Foto 1
wtyczka na dwa piny do czujnika wstecznego biegu. umiejscowienie- wpinwna na wybieraku skrzyni biegów.
a ten niebieski kabelek to od alternatora. auto pewnie nie miało drugiego do ECU jak pisałem wcześniej
kabel pojedyńczy czerwono - czarny do rozrusznika.

[ Dodano: 30 Gru 2008 00:03 ]
Foto 0

wtyczka na dwa piny do silniczka spryskiwaczy przy zbiorniczku płynu

A te dwa czarne kable to przewody masowe które sa przykręcone do nadwozia pod akumulatorem ( do podłużnicy pod ta blachą na której jest mocowane aku)

[ Dodano: 30 Gru 2008 00:07 ]
Foto 2

Więc na 100% masz instalacie od AFN-a. O ile sie nie myle 1Z nie ma tego czujnika na ruże od IC
Ta wtyczka jest do czujnika temperatury powietrza zasysanego który jest właśnie na ruże od IC

[ Dodano: 30 Gru 2008 00:14 ]
Foto 3
Wtyczka płaska z pinami ustawionymi do siebie prostopadle to jest wtyczka do instalacji podgrzewania dyszy spryskiwaczy przedniej szyby.

Druga ta z metalowym zatrzaskiem to wtyczka do migacza w błotniku. Wychodzi ona z podszybia odpływem wody nad nadkole przednie PRAWE i idzie do migacza w błotniku.

[ Dodano: 30 Gru 2008 00:20 ]
Foto 4

To wtyczka od czujnika poziomu płynu hamulcowego w zakrętce zbiorniczka na pompie hamulcowej,

[ Dodano: 30 Gru 2008 00:22 ]
Foto 5
na 100% silniczek od wycieraczek :grin:

[ Dodano: 30 Gru 2008 00:33 ]
Foto 7

W puszkę bespieczników w miejscu " D" jest taka kostka z przewodami ( na mojej focie niekompletma, niektóre przewody powyrywane)

Obrazek

Przewody z tej wtyczki łącza się z twoimi wtyczkami 7.3 7.4 (zgodnie z kolorem wtyczki i mostka) w takich mostkach



Obrazek Obrazek

Wtyczka 7.2 -zostawiasz luzem. ona jest wykożystywana w przypadku auta z automatyczną skrzynią i wtedy idzie do liczników i jest podłaczona do tego wyświetlacza w licznikach który informuje na jakim biegu jest w danej chwili skrzynia

Wtyczka 7.1 jest od diagnozy silnika. nie widać koloru przewodu, ale powinien być szary.

[ Dodano: 30 Gru 2008 00:39 ]
Foto 8
tempomat

Foto 9
potenciometr gazu

[ Dodano: 30 Gru 2008 01:15 ]
Sory że tyle razy robiłem EDIT ale chciałem aby było to jak najlepiej opisane, no i dobrze.
To co tu opisałem to jestem tego na 100% PEWIEN.
Jak jeszcze coś to pomoge. :hmm:
Ostatnio zmieniony śr gru 31, 2008 16:20 przez mariusz75, łącznie zmieniany 9 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt gru 30, 2008 03:07

mariusz75 pisze:Sory że tyle razy robiłem EDIT ale chciałem aby było to jak najlepiej opisane, no i dobrze.
edytuj ile razy chcesz !! Gdyby nie Ty to wątpie czy bymsbie z tym dał radę!!
Nie wiem który raz bardzo dziękuje :D Teraz już wiem wszystko :)) i spokojnie moge sie brać za podłączenie tego :)
mariusz75 pisze:Więc na 100% masz instalacie od AFN-a. O ile sie nie myle 1Z nie ma tego czujnika na ruże od IC
Ta wtyczka jest do czujnika temperatury powietrza zasysanego który jest właśnie na ruże od IC
czyli potwierdza sie to co pisał drugi kolega z forum na gg rozpoznał to po kolorze kabla :))
A co do tego czjnika co go niby nie ma to ja go mam w tych plastikowych rurach !! i to mnie troche dziwi....

Jutro ogarnę to jakoś i zrobie porządek przy slilniku, mam cyfrówkę więc gdyby czasem coś to zrobie foto :)) ale i tak foty zrobie z postępu z prac i wrzucę w mój temat :)



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » wt gru 30, 2008 11:11

To_mas, Czujnik temp w koletorze jak najbardziej występuje w mk3, w moim TDI ALE był w rurze idącej od IC.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt gru 30, 2008 12:16

Ceglarz pisze:w moim TDI ALE był w rurze idącej od IC.
a ja mam podobno 1Z a tam nie powinno go być.

[ Dodano: Sro Gru 31, 2008 01:46 ]
Kolejna porcja niewiadomych :


1 dokąd idzie to podciśnienie ?
Obrazek

2 jeszcze tylko jedna chyba ostatania nie zidentyfikowana wtyczka wychodzi z wiążki głównej w tym miejscy co ta od wycieraczek
Obrazek

3 podłączenie alternatora jak idą te czarne przewody znaczy dokąd je mam doprowadzić ?
Obrazek

4 jak powinny być podłączone te zaworki ?
Obrazek
EDIT:
ok znalazłem to info :P
mariusz75 pisze:z alternatora wychodzi tez wtyczka na dwa ciękie przewody
1. pierwszy z pinu nr 1 w tej wtyczce o kolorze niebieskim do wtyczki "F/ pin3"- ten kabel jest od lampki ładowania na szafie
2. drugi z pinu nr 2 w tej wtyczce czerwono czarny do wtyczki w ECU "T86/ pin39"- ten kabel jest aby ECU wiedziało jakie jest w danej chwili obciążenie alternatora. ( potrzebne tylko w przypadku gdy będziesz miał klime lub dogrzewacz płynu chłodzącego. Te trzy świece żarowe na krućcu przy głowicy po lewej)
tylko teraz który jest 1 pin a który 2 ?

5 wybierak biegów - coś brakuje ? co i czy kupie osobno w sklepie czy muszę szukać na szrotach
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr gru 31, 2008 02:51 przez To_mas, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » śr gru 31, 2008 12:44

PODCIŚNIENIA i STEROWANIA

Obrazek


To jest N75
Obrazek Obrazek

To jest N18
Obrazek Obrazek

Schemat ideowy
Obrazek

I z foto 1

Obrazek Obrazek

[ Dodano: 31 Gru 2008 12:55 ]
Tu masz jeszcze foty tego plastiku z czujnikiem wstrcznego biegu który przychodzi na wybierak.



Obrazek


Obrazek


Obrazek




A tu sprawa altka

Obrazek

Obrazek

Piny w wtyczce są opisane.
D+ to pin do lampki na szafie - kabelek koloru niebieskiego
DF to pin do ECU kabelek koloru czerwono czarnego.

[ Dodano: 31 Gru 2008 13:30 ]
Od alternatora do tego złącza z niebieską wtyczką idą dwa przewody ( niebieski i czerwono-czarny) dopiero od samej niebieskiej wtyczki powinien iść jeden niebieski kabelek.
Spokojnie zaadoptuj twoją instalacie z TD od altka do tego miejsca nad rozrusznikiem, a tam połącz ją z niebieskim kabelkiem od wiązki silnika.
Ta wtyczka która jest wpięta w altek na twojej focie pasuje idealnie i nawet w pinie D+ jest kabelek koloru niebieskiego. Teraz tylko ładnie połączyć to z niebieskim kabelkiem w instalacji silnika i gotowe.

[ Dodano: 31 Gru 2008 13:39 ]
A jeśli chodzi o tą ostatnią niewiadomą wtyczke to nie wiem :grrr: , ale opisz dokładnie kolory kabli od niej i na którym pinie są, a nie odpuszcze :hmm: i dowiem sie do czego to jest :grin: .

[ Dodano: 31 Gru 2008 13:46 ]
I jeszce jedna taka malutka sugestia :bajer: .
Z tego tematu wyszło całkiem niezłe kompendium wiedzy jak podłączyć 1Z w MkII :hmm: , chyba nawet jedyne i najlepsze na tym forum :bigok: . Dlatego żeby i pomagało innym to
może zmień temat na :bajer: : "Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II" .Zdjęcia, schematy, porady.

[ Dodano: 31 Gru 2008 15:14 ]
To_mas pisze:jeszcze tylko jedna chyba ostatania nie zidentyfikowana wtyczka wychodzi z wiążki głównej w tym miejscy co ta od wycieraczek
Jeśli dobrze odczytałem kolory kabli (brązowy i czarny z białym paskiem) to jest to wtyczka od kierunkowskazu w lewym błotniku.

Mk III kolor przewodu od lewego kierunkowskazu ma właśnie czarny z białym paskiem.
tu foty, ale w moim aucie jest to przeróbka na kierunkowskaz clir od MK IV dlatego jest inna wtyczka i kierunkowskaz. Oryginalne kable z pinami wypiałem z takiej wtyczki jak na twojej fotce i wpiełem do pasujęcej do tego migacza.

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 00:55 przez mariusz75, łącznie zmieniany 11 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr gru 31, 2008 18:18

mariusz75 pisze:brązowy i czarny z białym paskiem
brązowy i czarno zielony :))
więc moze to 2 kierunkowskaz :) znaczy z 2 boku :)

mariusz75,
masz racje z tematu zrbiła sie fana porada :) zaraz zmienie temat !!
Jak jeszcze będę mieć pytanka to napisze wiec zaglądnij tu czasem jeszcze :pub:

Dziś zamontowałm rorusznik prąd mu podłączyłem kręci super :)
Jeszcze musze podłączyć ten kabelek od kontrolki ładwania ale to juz nie dzisiaj.

Przeaźnik od świec wpiąłm w skrzynke w miejsce prawy dolny róg ale jeszcze chyb coś będę musiał zrobić by mi kontrolka od śwec świciła na starym liczniku od Mk2 (na razie !) poźniej jak auto już będzie jeździć będzie licznik z mk3



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt sty 02, 2009 00:24

To_mas pisze:brązowy i czarno zielony
Tak, czarny z zielonym paskiem to przewód od migacza lewego


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości