Strona 2 z 3

: pn gru 08, 2008 23:17
autor: homsky
Patrząc na foty silnika to na 100% AFN to nie jest ,

dalej --> wniosek taki ze to jedna z 90-tek , czyli 1Z/AHU/ALE ,

ale --> rok produkcji 94 wskazywałby że to 1Z , szczerze powiem ze nie wiem jakie wizualne róznice są miedzy 1Z AHU ALE

na wlepie w bagazniku masz 66kW , to bedzie i oznaczenie motoru ,
ale jak pisałem wyżej - rok 94 to na wlepie może tylko być 1Z

jesli to jest jakas przekłądka to zczytac numer motoru z bloku i po sprawie

dalsza sprawa w dowodzie pisze 80kW , a u mnie 66kW :helm: choć mam stuprocentowego AFNa :grin:

mozesz mieć 90-tke z wirusem, jesli masz dostep do VAGa daj logi dynamiczne 008+011 to zobaczymy tego wirusa :bigok:

: pn gru 08, 2008 23:25
autor: miazga
Patrząc na kanalizacje to bedzie 1Z...

: pn gru 08, 2008 23:29
autor: bradley
Adamm pisze:a nie jest tak ze w niemcowni podniesienie mocy wbija sie w dowod i potem takie kwiatki u nas wychodza?

zreszta wystarczy sprawdzic jaka jest sprezarka (lub n-75) i wiadomo czy to 1Z czy AFN
Zaintrygowala mnie Twoja wypowiedz. Posiadam Vento, ktore 4 lata temu zostalo sprowadzone do PL i na briefe w rubryce moc, zostalo przekreslone 66kW i wpisane 81kW. Silnik to 1Z. No i myslalem, ze Niemiec nie wiedzial co robi i wpisal cos z dupy do briefu. "Blad" zostal powielany i teraz w DR mam wpisane 81kW choc silnik 1Z posiada jedynie 66kW.
Nie odczuwalem, zeby to auto jezdzilo jakos nadzwyczajnie jak na 90KM. Co prawda po 216 troche sie odetkalo, w diagnozach wychodzi, ze turbo dmucha 0.7 a nie 0.8, przeplywka kuleje, ale 11sek do 100 ma :P
Pytanie: jak odroznic, ze n-75 albo turbo nie jest z tego silnika?

: pn gru 08, 2008 23:43
autor: Goofi
miazga pisze:Patrząc na kanalizacje to bedzie 1Z...
Patrzac na kanalizacje to wlasnie _nie_ jest 1z :chytry:

: pn gru 08, 2008 23:56
autor: Sztomel
jak odroznic, ze n-75 albo turbo nie jest z tego silnika?
silnik 1Z fabrycznie ma turosprężarkę bez zmiennej geometrii łopatek - siedzi w nim turbina z zaworem upustowym wastegate, która wygląda tak :
Obrazek

a tak wygląda turbina ze zmienną geometrią :
Obrazek

zasadnicza różnica pomiędzy tymi turbinami (widoczna gołym okiem bez jej rozbierania) polega na tym, że "gruszka" sterowania zaworem upustowym w zwykłej turbosprężarce jest mocowana równolegle do osi wirnika turbiny a przy zmiennej geometrii prostopadle do osi wirnika;

jeśli chodzi o elektrozawór N75 to tak wygląda przy sterowaniu podciśnieniem (w Mk3 przy silniku AFN) :
Obrazek

a przy sterowaniu nadciśnieniem w silnikach 90-cio konnych w Mk3 (1Z) tak :
Obrazek

jeśli chodzi o silnik kolegi założyciela tematu to nie ma sensu gdybać tylko należy jego oznaczenie odczytać bezpośrednio z bloku silnika z pola numerowego pod króćcem wodnym wychodzącym z głowicy silnika.

: wt gru 09, 2008 00:49
autor: D1_PITER
Jutro odczytam wszystkie oznaczenia i obejrzę turbinkę. Na chwilę obecną mogę stwierdzić, że mam zawór jak w silniku AFN


Zawór podany przez Sztomel'a jako do AFN:
Obrazek

Zdjęcie zaworu w moim TDI:
Obrazek

To zdjęcie odnalazłem w zasobach dyskowych mojego komputera, stąd jego mało informacyjna treść.

: wt gru 09, 2008 01:16
autor: Goofi
Moze to swap na AFN-a :bigok:

: wt gru 09, 2008 01:34
autor: bradley
PITERsca pisze:Na chwilę obecną mogę stwierdzić, że mam zawór jak w silniku AFN
A ja moge powiedziec, ze mam komputer z silnika AHU a silnik oczywiscie 1Z
Posprawdzam jeszcze n75, bo co turbiny to myslalem, ze roznica bedzie polegala w oznaczeniach(typie) a nie sterowaniu bo gruchy podcisnienia nie ma, wiec jest zwykla na wastegate.

: wt gru 09, 2008 02:59
autor: Adamm
bradley, ale AHU to to samo co 1Z tylko ze nowsze :P moze delikatne rozniece w osprzecie ale silnik taki sam

[ Dodano: Wto Gru 09, 2008 2:01 am ]
Goofi, a czemu po kanalizacji to nie 1Z??

wiesz ze 1Z mialy 2 rozne rodzaje rur?

: wt gru 09, 2008 09:58
autor: DrDomino
Jesli silnik jest oryginalny to nie jest to AHU, ALE ani AFN... ... Te silniki robili od 96 roku ale moze ktos jakas przekladke zrobil :) Cuda sie dzieja na tym swiecie !

: wt gru 09, 2008 10:16
autor: Goofi
Adamm pisze:Goofi, a czemu po kanalizacji to nie 1Z??
Poznaje po zakonczeniach plastikowych rur idacych do IC i dlugosciach kawalkow gumowych
Adamm pisze:wiesz ze 1Z mialy 2 rozne rodzaje rur?
Nie wiem, to moze jednak 1Z :P

: wt gru 09, 2008 11:11
autor: bradley
Adamm pisze:bradley, ale AHU to to samo co 1Z tylko ze nowsze
Ja wiem, z tym ze komp AHU a silnik ma oznaczenia 1Z :)
DrDomino pisze:ale moze ktos jakas przekladke zrobil :)
Ja mam akurat rury IC takie jak w AFN
Obrazek Zdjecie z tematu o silnikach.

Zmiany silnika rowniez wpisywane sa w briefach "motoraustausch". Mnie zastanawia dlaczego niemiec diagnosta skreslil 66kW i wpisal 81kw skoro to jest zwykla 90KM.

: wt gru 09, 2008 11:35
autor: Goofi
bradley pisze:Ja mam akurat rury IC takie jak w AFN
Nie sadze... mam identyko i nie jest to jak w AFN ;)

: wt gru 09, 2008 11:53
autor: bradley
W sensie, ze ta gorna jest na koncu zakrzywiona, a w 1Z zalozyciela tematu jest prosta.