Strona 2 z 2
: śr gru 10, 2008 09:42
autor: zyggy
endriu210 pisze:Witam,do tego jezcze ukryty wyłącznik,otwierający obwód linii diagnostycznej, tak na wszelki wypadek na pewno nie zaszkodzi
- tak, tak, oczywiście
pzdr
zyggy
[Golfa III 1.9 TDI Special sprzedam]
: śr cze 17, 2009 21:05
autor: lelo
Panowie.. a ja mam pytanie odnośnie silnika TDI 1Z 1.9
wiem że zabrzmi może śmiesznie, ale...
Czy ten silnik tak na prawdę potrzebuje ECU żeby odpalić ?
Jak mu podam zasilanie na N109 i zakręcę rozrusznikiem to nie odpali ?
Jeżeli ktoś napisze, że nie.. to chciałbym wiedzieć dlaczego.. co jeszcze jest potrzebne ?
i wtedy od razu zapytam: skoro tak to dlaczego jedyne podawane metody zabezpieczenia tego silnika to odcięcie ECU (włącznie z N109), albo samego N109 ??? i nic poza tym ?
coś jeszcze przy pompie ? jakiś czujnik ?
chyba że po prostu o tym się nie mówi.. to poproszę o info na priv a posta usunę.
Dzięki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: czw cze 18, 2009 06:40
autor: zyggy
Odpowiem krótko, na tyle, na ile wiedza moja pozwala. Silnik 1Z ma pompę wtryskową sterowaną elektronicznie (nie ma tam żadnej linki jak w D i TD). Jeśli nie będzie ECU (odłączone lub brak zasilania), to jak ma być sterowana pompa? Sam pedał gazu, jest tylko potencjometrem (pedałem życzeń), a sterowanie pompą (moment wtrysku, wielkość dawki itd) jest z ECU na podstawie wielu czynników (temperatura i ciśnienie powietrza, temperatura paliwa, położenie pedału przyspieszenia, ciśnienie w kolektorze ssącym, temperatura płynu chłodzącego, położenie iglicy wtryskiwacza na 3 cylindrze, obroty itd itd.). W powyższym przypadku, jak silnik ma zapalić, skoro nic go nie steruje. N109 to odcięcie paliwa na pompie, czyli gaszenie silnika. Jeśli się mylę proszę o korektę.
pzdr
zyggy
: czw cze 18, 2009 09:27
autor: lelo
Właśnie kolego to już doskonale wiem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tak, N109 to odcięcie paliwa na pompie, ale wracając do mojego pytania.
Te wszystkie pozostałe zawory itd.. nie mają jakiejś pozycji 'domyślnej' w której mimo wszystko silnik się pokula nawet na jałowym ?
Tak czy siak czekam na odpowiedź na dalszą część mojego pytania
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
czyli co jeszcze z elektryki można odciąć przy 1Z (poza N109, ECU, rozruchem, czy jakimś dodatkowym zaworkiem) w celu skutecznego unieruchomienia silnika.
Podejrzewam też, że metody wymienione wyżej powodują, iż ECU nie wywali nam błędu.
Jednak mając VAG'a co za problem.. skasować błąd, jeżeli już dojdzie do próby
Chyba zrobię eksperyment. Wyjmę przekaźnik 109, odepnę oryginalne zasilanie N109 i podam mu z czegoś innego i zakręcę. Może się coś stać złego ?
: czw cze 18, 2009 11:07
autor: leo...
mariusz75 pisze:W silnikach na pompowtryskach ECU rozpoczyna wtrysk oleju napędowego do cylindrów w momencie odebranie sygnału z czujników G40 i G28
a gdzie ty w AFN'ie widziałes G40 (jesli to jest AFN z podpisu zyygiego)
G28 - to czujnik indukcyjny - dasz za długi kabel - obroty biegu jałowego będą falować - zwróc uwagę ze ten kabel jest ekranowany - jak myślisz dlaczego ??
N109 obejdziesz 20 cm kabelkiem
tnij zasilanie ECU - jedyne rozsądne wyjście
: czw cze 18, 2009 11:36
autor: lelo
tnij zasilanie ECU - jedyne rozsądne wyjście
tylko to już każdy amator zna.. zakładając też możliwość podmiany i podpięcia zasilania bezpośrednio z aku... nadal nie ma odpowiedzi na moje pytanie postawione wcześniej.
: czw cze 18, 2009 19:18
autor: Damian-jg
leo... pisze:G28 - to czujnik indukcyjny - dasz za długi kabel - obroty biegu jałowego będą falować - zwróc uwagę ze ten kabel jest ekranowany - jak myślisz dlaczego ??
Ja to testowałem i nic dziwnego sie nie działo. dajesz ekranowany kabel i działa.
Co do postu Adamma że jak coś sie stanie z zabezpieczeniem podczas wyprzedzania, to jeden grzyb co sie odetnie, jak sie popsuje w czasie wyprzedzania to jak odetnie czujnik lub ECU będzie ten sam efekt.
A dlaczego ma dać za długi kabel?? Chyba że to zabezpieczenie będzie w bagażniku
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A co do pytania kolegi czy jak odetnie ECU a poda wszedzie napiecie to czy silnik odpali, to według mnie nie bo na nastawniku nie będzie napięcia i nie poda odpowiedniej ilości paliwa, gdyż na zgaszonym silniku jest tam 0,8 V a na wolnych obrotach (1,7 V chyba bo nie pamietam dokladnie). Tak samo jak żle ustawi sie nastwanik. Ale o tym prosił bym o wypowiedz Adamma.
: czw cze 18, 2009 22:23
autor: leo...
lelo pisze:zakładając też możliwość podmiany i podpięcia zasilania bezpośrednio z aku
zalezy gdzie odetniesz - w którym miejscu przetniesz kabelek - auto musi wytrzymać 30 sekund - potem amator pojdzie szukać innego samochodu
Damian-jg pisze:Tak samo jak żle ustawi sie nastwanik
problem w tym że takie odcięcie będzie generowało błędy i mruganie kontrolki świec ...
wkurzająca sprawa dla własciciela
: pt cze 19, 2009 01:38
autor: lelo
Macie racje.
Samo zasilenie N109 i kręcenie daje taki efekt, że czasem tylko szarpnie przez ułamek sekundy i koniec
Podobnie odpięcie czegokolwiek przy pompie (nastawnik itd..) tylko to już generuje błędy.
Teraz nurtuje mnie inna rzecz.. a bałem się sprawdzać: czy odcięcie w trakcie pracy silnika
N108 lub nastawnika zgasi go ? czy też będzie tylko jakiś notlauf ?
Nie chce walić wprost dlaczego o to właśnie pytam
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ale mam już pewnego pomysła
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: pt cze 19, 2009 07:00
autor: Damian-jg
Teraz nurtuje mnie inna rzecz.. a bałem się sprawdzać: czy odcięcie w trakcie pracy silnika N108 lub nastawnika zgasi go ? czy też będzie tylko jakiś notlauf ?
Zgasi go, przynajmniej jak ołączysz nastawnik