Strona 2 z 2

: pn gru 15, 2008 13:39
autor: NiCom
Co to oznacza: 1* przed GZP do 2.5* po GZP ?

: pn gru 15, 2008 13:56
autor: adamciowasyl
NiCom pisze:Co to oznacza: 1* przed GZP do 2.5* po GZP ?
Z kad to masz ??

Moze to cos z najwyzszym punktem polozenia tloka ??? A z tego co widze ze to jakis margines masz ?? moze od - 1* do 2,5* stopni wyprzedzenia katu wtrysku . Przewertowalem cale forum i nikt jasno nie pisal ile powinien wynosic kat synchronizacji walu :/ w silniku PD.

: pn gru 15, 2008 14:11
autor: NiCom
Dla każdego silnika są inne te parametry:
To był tylko przykład. Poniżej link do silnika AJM i nie tylko

http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_PD.html

Czy mam rozumieć że wtysk jest albo opóźniony -1 albo przyszpieszony do + 2,5

: pn gru 15, 2008 20:44
autor: adamciowasyl
Tak mi sie wydaje , jednak twoje pomiary mieszcza sie w marginesie wiec niewiadomo z kad te problemy przy odpalaniu :/ , moze jest to spowodowane czyms innym a akurat wystapilo to po wymianie rozrzadu ?? Dziwne ze takie duze forum a nikt nie chce nawet nic podpowiedziec. KTOS MOZE MIAL PODOBNIE?????

: pn gru 15, 2008 22:06
autor: NiCom
Po pierwsze zrobie jeszcze raz pomiar na rozgrzanym silniku

Po drugie zastanawia mnie w grupie 000 wartość w pozycji 2. Powinno być pomiędzy 124....134 a umnie jest 111 czyli trochę za mało.

Po trzecie w grupie 004 wartość w pozycji 2 mieści się w normie a w grupie 000 wartość w pozycji 2 jest poniżej wymaganej granicy. Czym one się różnią? Opis dla grupy 000 i 004 to KĄT POCZĄTKU WTRYSKU więc czym one się różnią i która wartość jest bardziej wiarygodna?

: wt gru 16, 2008 01:51
autor: adamciowasyl
NiCom pisze:Po pierwsze zrobie jeszcze raz pomiar na rozgrzanym silniku

Po drugie zastanawia mnie w grupie 000 wartość w pozycji 2. Powinno być pomiędzy 124....134 a umnie jest 111 czyli trochę za mało.

Po trzecie w grupie 004 wartość w pozycji 2 mieści się w normie a w grupie 000 wartość w pozycji 2 jest poniżej wymaganej granicy. Czym one się różnią? Opis dla grupy 000 i 004 to KĄT POCZĄTKU WTRYSKU więc czym one się różnią i która wartość jest bardziej wiarygodna?

Bo w grupie 000 jest pokazywane to samo z tym ze te wartosci nie odpowiadaja konkretnym wartoscia kata wtrysku... tzn ze jesli w grupie 000 jest zmiana np o 10 czyli z 120 na 130 to w grupie 004 moze nastapic zmiana o np tylko 0,1* . Dlatego moze sie roznic troszke w bloku 000 od zakladanych wartosci a kat i tak bedzie dobry . Ale najlepiej by ustawic tak jak powinno byc (tylko ze ta wartosc w grupie000 ulegnie zmianie wraz z temp. silnika wiec zobacz na rozgrzanym.

: pt gru 19, 2008 20:29
autor: NiCom
Tak wygląda pomiar na rozgrzanym silniku.

Moim zdaniem wszystko OK - proszę o opinię.

A z odpalaniem rano bez zmian - czasami pali ładnie a czasami zatelepie ze dwa razy i dalej pracuje równo.
Szkoda że nie sprawdziłem ustawień przed oddaniem auta na wymianę rozrządu.

Obrazek

Obrazek

: sob gru 20, 2008 20:14
autor: adamciowasyl
Wszystko OK:) , teraz rzeba szukac innej przyczyny , zobacz czy nie masz babli w werzyku paliwowym po nocy przed odpaleniem . A jak cos to sprawdz jeszcze swiece (bezpiecznik od niej) no i jak cos pisz pomyslimy dalej :D:D:D

: sob gru 20, 2008 20:58
autor: piter_s
adamciowasyl pisze:Wszystko OK:)
nie rozumie, kat według ciebie jest ok :blush:

[ Dodano: Sob Gru 20, 2008 20:02 ]
poporawiam sie, heheh nie zobaczyłem jaki silniczek :goof:

: śr gru 31, 2008 20:10
autor: romanek84
dołącze się do tematu tez mam to samo czasami pali dobrze czasami nie tzn telepie silnikiem i nie łapie na wszystkie gary od razu. Rozrząd wymieniałem w lutym i do tej pory było wszystk ok. Nagle się to zaczeło dziać miesiąc temu. Świece wykręcałem pokolei i grzeją dobrze. Wie ktoś już co to jest??

: czw sty 01, 2009 15:48
autor: wieczor15
mam to samo w audi a4b6 silnik 130km rano jak zimno to nim telepie przez chwile- swiece wymienione akumulator ok - czy pomoze wymiana filtra paliwa i powietrza czy to cos innego.

: sob sty 03, 2009 13:38
autor: NiCom
Szukałem trochę w Google i znalazłem gdzieś teorię że telepanie po odpaleniu może być wynikiem cofającego się paliwa. Ja zauważyłem że jak było -6 to auto odpalało bez problemu a jak było -1 lub 0 to nie bardzo chciał zaskoczyć. Wniose że temperatura nie do końca ma tu znaczenie.