Strona 2 z 2

: czw gru 04, 2008 09:58
autor: bs
zobaczę jak podjadę na kanał
ktoś mi powiedział że takie dzwięki może w skrajnych przypadkach łapać EGR
czy jest to możliwe
który kabelek mam zdjąć że by to sprawdzić

: czw gru 04, 2008 10:16
autor: Sztomel
bs pisze:ktoś mi powiedział że takie dzwięki może w skrajnych przypadkach łapać EGR
czy jest to możliwe
na pewno nie EGR gdyż zawór ten nie wykonuje żadnych ruchów obrotowych a Twój opis brzmi :
bs pisze:jakby jakiś wirnik o cośobcierał i aż w końcu się zatrzymywał
oraz
bs pisze:już przy 1400-1500 obrotów przy bardzo spokojnym rozpędzaniu zaczynają się podobne dzwięki jakby coś obcierało tylko że to coś obraca się dużo wolniej niż opisane wyżej
więc z całą pewnością nie EGR !

: czw gru 04, 2008 10:37
autor: bs
rozumując logicznie , a jednocześnie będąc laikiem w temacie silników , muszę szukać części która podczas przyspieszania wydaje dzwięk jakby coś się obcierało nie z bardzo dużą prędkością jednocześnie czujemy to na zwalnianiu prędkości, oraz części która przy wysprzęglaniu zaczyna szumieć (obcierać) od wysokich obrotów do ucichnięcia
Pamiętając jeszcze o tym że nie jest to cały czas i że jak zaczne słyszeć ten pierwszy dzwięk i popuszczę trochę gazu to często zanika i pojawia się dopiero po zmianie biegu
Zauważyłem jeszcze że na niższych biegach jest on jakby intensywniejszy

: czw gru 04, 2008 10:48
autor: Sztomel
bs pisze:muszę szukać części która podczas przyspieszania wydaje dzwięk jakby coś się obcierało nie z bardzo dużą prędkością jednocześnie czujemy to na zwalnianiu prędkości, oraz części która przy wysprzęglaniu zaczyna szumieć (obcierać) od wysokich obrotów do ucichnięcia
dokładnie tak :bajer:
bs pisze:Zauważyłem jeszcze że na niższych biegach jest on jakby intensywniejszy
to zrozumiałe bo wtedy obroty silnika są większe.

Dodać jeszcze muszę, że w kwestii regeneracji turbiny nie wykluczam, iż notlaufy jakie łapie Twój silnik to może być zasługą turbiny a raczej zapiekających się łopatek zmiennej geometrii ale w tym przypadku to turbina nadaje się tylko do rozebrania jej części gorącej i wyczyszczenia a nie jak sugeruje serwis - regeneracji.

: czw gru 04, 2008 10:58
autor: bs
może jakieś sugestie gdzie mam szukać

: czw gru 04, 2008 11:13
autor: Sztomel
skoro objawy tego tarcia jakiegoś wirującego elementu nie występują na biegu jałowym (sądzę, że w tym czasie auto stało w miejscu) to przyczyny trzeba szukać w elementach przeniesienia napędu czyli skrzynia biegów i półosie napędowe lub też pompa wspomagania ale ją akurat można byłoby usłyszeć na postoju podczas skręcania kołami w lewo i prawo na przemian;
ale pisałeś, że kompletnie nie znasz się na mechanice więc proponuję aby te sprawy obadał ten mechanik, o którym wcześniej pisałeś, że wyklucza tarcie wirnika turbiny.

: czw gru 04, 2008 19:25
autor: arwam
jeśli masz silnik 105ps to mam turbinę do takiego silnik w stanie bdb. za niewielkie pieniądze