Dziwne dzwięki z turbiny Sharan 1,9 TDI 2001
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
na pewno nie EGR gdyż zawór ten nie wykonuje żadnych ruchów obrotowych a Twój opis brzmi :bs pisze:ktoś mi powiedział że takie dzwięki może w skrajnych przypadkach łapać EGR
czy jest to możliwe
orazbs pisze:jakby jakiś wirnik o cośobcierał i aż w końcu się zatrzymywał
więc z całą pewnością nie EGR !bs pisze:już przy 1400-1500 obrotów przy bardzo spokojnym rozpędzaniu zaczynają się podobne dzwięki jakby coś obcierało tylko że to coś obraca się dużo wolniej niż opisane wyżej
rozumując logicznie , a jednocześnie będąc laikiem w temacie silników , muszę szukać części która podczas przyspieszania wydaje dzwięk jakby coś się obcierało nie z bardzo dużą prędkością jednocześnie czujemy to na zwalnianiu prędkości, oraz części która przy wysprzęglaniu zaczyna szumieć (obcierać) od wysokich obrotów do ucichnięcia
Pamiętając jeszcze o tym że nie jest to cały czas i że jak zaczne słyszeć ten pierwszy dzwięk i popuszczę trochę gazu to często zanika i pojawia się dopiero po zmianie biegu
Zauważyłem jeszcze że na niższych biegach jest on jakby intensywniejszy
Pamiętając jeszcze o tym że nie jest to cały czas i że jak zaczne słyszeć ten pierwszy dzwięk i popuszczę trochę gazu to często zanika i pojawia się dopiero po zmianie biegu
Zauważyłem jeszcze że na niższych biegach jest on jakby intensywniejszy
dokładnie takbs pisze:muszę szukać części która podczas przyspieszania wydaje dzwięk jakby coś się obcierało nie z bardzo dużą prędkością jednocześnie czujemy to na zwalnianiu prędkości, oraz części która przy wysprzęglaniu zaczyna szumieć (obcierać) od wysokich obrotów do ucichnięcia
to zrozumiałe bo wtedy obroty silnika są większe.bs pisze:Zauważyłem jeszcze że na niższych biegach jest on jakby intensywniejszy
Dodać jeszcze muszę, że w kwestii regeneracji turbiny nie wykluczam, iż notlaufy jakie łapie Twój silnik to może być zasługą turbiny a raczej zapiekających się łopatek zmiennej geometrii ale w tym przypadku to turbina nadaje się tylko do rozebrania jej części gorącej i wyczyszczenia a nie jak sugeruje serwis - regeneracji.
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 10:50 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
skoro objawy tego tarcia jakiegoś wirującego elementu nie występują na biegu jałowym (sądzę, że w tym czasie auto stało w miejscu) to przyczyny trzeba szukać w elementach przeniesienia napędu czyli skrzynia biegów i półosie napędowe lub też pompa wspomagania ale ją akurat można byłoby usłyszeć na postoju podczas skręcania kołami w lewo i prawo na przemian;
ale pisałeś, że kompletnie nie znasz się na mechanice więc proponuję aby te sprawy obadał ten mechanik, o którym wcześniej pisałeś, że wyklucza tarcie wirnika turbiny.
ale pisałeś, że kompletnie nie znasz się na mechanice więc proponuję aby te sprawy obadał ten mechanik, o którym wcześniej pisałeś, że wyklucza tarcie wirnika turbiny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 162 gości