Strona 2 z 4

: ndz gru 07, 2008 22:59
autor: arwam
Viking pisze:
arwam pisze:na początek możesz założyć pompę z 1.6 i już możesz jeździć a na spokojnie instalować elektrykę od tego silnika.

Czy tdi będzie wogóle jeździł z pompą od td ? Wszak ma wtrysk bezposredni...Czy cisnienie paliwa nie powinno być wyższe ?

A dlaczego ma nie jeździć?
Przecież to pompa wtryskowa i to też pompa wtryskowa :bigok:
na małej pompie będzie słaby ale za to bardzo oszczędny.
Ewentualnie możesz zrobić M-TDI

: pn gru 08, 2008 00:05
autor: Viking
[


A dlaczego ma nie jeździć?
Przecież to pompa wtryskowa i to też pompa wtryskowa :bigok:
na małej pompie będzie słaby ale za to bardzo oszczędny.
Ewentualnie możesz zrobić M-TDI[/quote]


No to jestem w szoku. Interesuje mnie to o tyle, że waży się, czy nie muszę mojego 1.9 td ABL na śmietnik wyrzucić (długa historia). Czy wpakowanie tdi (np powszechnego i dostępnego 1z) z pompą 9 mm z lda z td miałoby sens ? (wtrysk bezpośredni -mniejsze spalanie ?)
Rozumiem, ze do skrzyni/koła zamachowego od TD będzie TDI pasował ?

: pn mar 16, 2009 22:53
autor: Fress
Ja pare dni temu do mojego MK 2 z 86r włozylem 1,9D. Wczesniej miałem 1,6 D. teraz po zmianie serca jest duzo mocniejszy. skrzynie zostawilem z 1,6D bo ta od vento nie chciala za bardzo podejsc - wspomaganie na sprzegle miala a moje auto takiej rewelacji jeszcze nie ma. Mam tylko taki maly proble bo teraz jak go pale na zimnym to strasznie dziwnie chodzi, rzuca nim jak w traktorze i przy tym dymi niemilosiernie na sino - tylko przez pare chwil.nie wiem co to jest bo moj stary motor tak sie nie zachowywal na zimnym a mial przejechane 340tys. co jeszcze zawuazylem to ze podczas jazdy cos jakby mi zgrzytalo na skrzyni - odczuwa sie to po zlapaniu drazka zmiany no i gdy np. mam mniejsza predkosc na wyzszym biegu. Za jakokolwiek pomoc bede wdzieczny

: wt mar 17, 2009 00:21
autor: anaba255
Fress pisze: Mam tylko taki maly proble bo teraz jak go pale na zimnym to strasznie dziwnie chodzi, rzuca nim jak w traktorze i przy tym dymi niemilosiernie na sino - tylko przez pare chwil
ustaw kat wtrysku, powinno pomuc

jaki silnik

: wt mar 17, 2009 00:27
autor: dydo12
Siemka ja jeżeli bym chciał wstawić nowy silniczek do mk II to wstawiłbym 1.6 TDI lub 1.9 TD
ta druga opcja jest zdecydowanie wytrzymalsza tylko troche słabsza ja marze w swoim o 1.6TDI

: wt mar 17, 2009 00:28
autor: Fress
no tak ja mam to reczne ustawianie kata i rzeczywiscie pomaga cos, tylko chodzi mi o to ze przy starym silniku przy obecnych temp. nie musialem tego tak robic a przy tym musze. moze to jest po prostu taki typ silnika ze jest tak bardziej wrazliwy na temp.

jaki silnik

: wt mar 17, 2009 00:32
autor: dydo12
jeżeli jest ktoś zainteresowany mam silniczek w Passacie b3 z passata b4 był to TD lecz został przerobiony na zwykłego diselka cena za całego Passata 3200zł

: wt mar 17, 2009 00:49
autor: Lukas-182
dydo12 pisze:Siemka ja jeżeli bym chciał wstawić nowy silniczek do mk II to wstawiłbym 1.6 TDI lub 1.9 TD
ta druga opcja jest zdecydowanie wytrzymalsza tylko troche słabsza ja marze w swoim o 1.6TDI
Nie ma silnika 1.6TDI, chyba chodzi ci o 1.9TDI 1Z 90KM z golfa III, albo mylisz z 1.6TD SB, który ma intercooler i przez niektórych nazywany jest 1.6TDIC ;)
Fress pisze:no tak ja mam to reczne ustawianie kata i rzeczywiscie pomaga cos, tylko chodzi mi o to ze przy starym silniku przy obecnych temp. nie musialem tego tak robic a przy tym musze. moze to jest po prostu taki typ silnika ze jest tak bardziej wrazliwy na temp
Hmmm, czy mi się wydaję, czy ty mylisz ustawienie kąta wtrysku poprzez regulację położenia pompy wtryskowej z cięgnem od zwiększania wyprzedzania kąta zapłonu, które znajduje się z lewej strony kierownicy i które wyciąga się odpalając autko w zimne dni ??

Co do problemu kolegi Fress, to sprawdziłbym poduszki pod silnikiem, potem rozrząd i ustawił dokładnie początek kąta wtrysku przy pomocy przyrządu stroboskopowego... Jeśli kopci na niebiesko to prawdopodobnie spala olej...Wymieniane były pierścienie albo uszczelniacze zaworów ??

: śr mar 18, 2009 17:54
autor: Fress
Rozrzad byl robiony przy tym silniku. co do dymku to jest to kolor raczej siwy - typowy przy zimnym silniku diesla. Tak mam takie ciegno przy kierownicy po lewej stronie o ktorym mowiles. jeszcze zobacze jak to bedzie bo ten silnik lezal w garazu ponad rok i teraz mam zamiar wlac mu uszlachetniacz zeby przeczyscic wtryski.Silnik generalnie jak juz jest na chodzie to nawet pod gorke dymka nie pusci a jak juz to tylko ten "zdrowy" na czarno i to w normalnych ilosciach.

[ Dodano: 18 Mar 2009 16:57 ]
Ktos moze wie co to za silnik 1WWO, bo takie ma moj oznaczenie a nie znalazlem go w zadych tabelach???

: śr mar 18, 2009 18:17
autor: Lukas-182
Fress pisze:Ktos moze wie co to za silnik 1WWO, bo takie ma moj oznaczenie a nie znalazlem go w zadych tabelach???
Hmmm, na moje oko to nie jest oznaczenie silnika..Skąd wziąłeś ten numer ??Numeru silnika szukaj na bloku, jak 1,6TD to dwie pierwsze litery oznaczają rodzaj silnika, w 1.9TDI dwie albo trzy pierwsze litery ;)

: śr mar 18, 2009 20:55
autor: Fress
Lukas-182 pisze:
Fress pisze:Ktos moze wie co to za silnik 1WWO, bo takie ma moj oznaczenie a nie znalazlem go w zadych tabelach???
Hmmm, na moje oko to nie jest oznaczenie silnika..Skąd wziąłeś ten numer ??Numeru silnika szukaj na bloku, jak 1,6TD to dwie pierwsze litery oznaczają rodzaj silnika, w 1.9TDI dwie albo trzy pierwsze litery ;)
Ten nr znalazlem zaraz pod klawaiura po prawej stronie w rogu

: śr mar 18, 2009 21:24
autor: Lukas-182
Fress pisze:Ten nr znalazlem zaraz pod klawaiura po prawej stronie w rogu
:) to akurat numer głowicy, numer silnika szukaj na bloku (żeliwny, nie aluminiowa głowica), powinien być gdzieś pośrodku bloku, gdzieś pod 3-4 wtryskiwaczem, licząc od lewej...

: czw mar 19, 2009 01:41
autor: To_mas
Fress, albo daj zdjęcie silnika to Ci powiemy co tam masz mniej więcej :)
Co do wsadzenia 1.9tdi do mk2 to pasuje na łapy jednak duzo lepszym i trwalszym rozwiązaniem jest zastosowanie sanek z mk3 do tego dochodzi spora zabawa z elektroniką co nie raz spędza sen z powiem ale i tez pozwala poznać taki silnik a szczególnie jego elektronike bardzo dobrze :D wiem co mówię :P

: czw mar 19, 2009 21:04
autor: Fress
Jutro rzuce zdjecie. Ja wlozylem zwyklego 1,9D bo z TDI to juz wlasnie by byla zabawa z komputerkiem itd.