Jaki silnik wstawic?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » ndz gru 07, 2008 22:59

Viking pisze:
arwam pisze:na początek możesz założyć pompę z 1.6 i już możesz jeździć a na spokojnie instalować elektrykę od tego silnika.

Czy tdi będzie wogóle jeździł z pompą od td ? Wszak ma wtrysk bezposredni...Czy cisnienie paliwa nie powinno być wyższe ?

A dlaczego ma nie jeździć?
Przecież to pompa wtryskowa i to też pompa wtryskowa :bigok:
na małej pompie będzie słaby ale za to bardzo oszczędny.
Ewentualnie możesz zrobić M-TDI



Viking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob paź 27, 2007 22:02
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Viking » pn gru 08, 2008 00:05

[


A dlaczego ma nie jeździć?
Przecież to pompa wtryskowa i to też pompa wtryskowa :bigok:
na małej pompie będzie słaby ale za to bardzo oszczędny.
Ewentualnie możesz zrobić M-TDI[/quote]


No to jestem w szoku. Interesuje mnie to o tyle, że waży się, czy nie muszę mojego 1.9 td ABL na śmietnik wyrzucić (długa historia). Czy wpakowanie tdi (np powszechnego i dostępnego 1z) z pompą 9 mm z lda z td miałoby sens ? (wtrysk bezpośredni -mniejsze spalanie ?)
Rozumiem, ze do skrzyni/koła zamachowego od TD będzie TDI pasował ?



Fress
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 16, 2009 22:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: Fress » pn mar 16, 2009 22:53

Ja pare dni temu do mojego MK 2 z 86r włozylem 1,9D. Wczesniej miałem 1,6 D. teraz po zmianie serca jest duzo mocniejszy. skrzynie zostawilem z 1,6D bo ta od vento nie chciala za bardzo podejsc - wspomaganie na sprzegle miala a moje auto takiej rewelacji jeszcze nie ma. Mam tylko taki maly proble bo teraz jak go pale na zimnym to strasznie dziwnie chodzi, rzuca nim jak w traktorze i przy tym dymi niemilosiernie na sino - tylko przez pare chwil.nie wiem co to jest bo moj stary motor tak sie nie zachowywal na zimnym a mial przejechane 340tys. co jeszcze zawuazylem to ze podczas jazdy cos jakby mi zgrzytalo na skrzyni - odczuwa sie to po zlapaniu drazka zmiany no i gdy np. mam mniejsza predkosc na wyzszym biegu. Za jakokolwiek pomoc bede wdzieczny


Fress

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » wt mar 17, 2009 00:21

Fress pisze: Mam tylko taki maly proble bo teraz jak go pale na zimnym to strasznie dziwnie chodzi, rzuca nim jak w traktorze i przy tym dymi niemilosiernie na sino - tylko przez pare chwil
ustaw kat wtrysku, powinno pomuc



Awatar użytkownika
dydo12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lut 25, 2008 18:15
Lokalizacja: Lubichowo

jaki silnik

Post autor: dydo12 » wt mar 17, 2009 00:27

Siemka ja jeżeli bym chciał wstawić nowy silniczek do mk II to wstawiłbym 1.6 TDI lub 1.9 TD
ta druga opcja jest zdecydowanie wytrzymalsza tylko troche słabsza ja marze w swoim o 1.6TDI



Fress
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 16, 2009 22:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: Fress » wt mar 17, 2009 00:28

no tak ja mam to reczne ustawianie kata i rzeczywiscie pomaga cos, tylko chodzi mi o to ze przy starym silniku przy obecnych temp. nie musialem tego tak robic a przy tym musze. moze to jest po prostu taki typ silnika ze jest tak bardziej wrazliwy na temp.


Fress

Awatar użytkownika
dydo12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lut 25, 2008 18:15
Lokalizacja: Lubichowo

jaki silnik

Post autor: dydo12 » wt mar 17, 2009 00:32

jeżeli jest ktoś zainteresowany mam silniczek w Passacie b3 z passata b4 był to TD lecz został przerobiony na zwykłego diselka cena za całego Passata 3200zł



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt mar 17, 2009 00:49

dydo12 pisze:Siemka ja jeżeli bym chciał wstawić nowy silniczek do mk II to wstawiłbym 1.6 TDI lub 1.9 TD
ta druga opcja jest zdecydowanie wytrzymalsza tylko troche słabsza ja marze w swoim o 1.6TDI
Nie ma silnika 1.6TDI, chyba chodzi ci o 1.9TDI 1Z 90KM z golfa III, albo mylisz z 1.6TD SB, który ma intercooler i przez niektórych nazywany jest 1.6TDIC ;)
Fress pisze:no tak ja mam to reczne ustawianie kata i rzeczywiscie pomaga cos, tylko chodzi mi o to ze przy starym silniku przy obecnych temp. nie musialem tego tak robic a przy tym musze. moze to jest po prostu taki typ silnika ze jest tak bardziej wrazliwy na temp
Hmmm, czy mi się wydaję, czy ty mylisz ustawienie kąta wtrysku poprzez regulację położenia pompy wtryskowej z cięgnem od zwiększania wyprzedzania kąta zapłonu, które znajduje się z lewej strony kierownicy i które wyciąga się odpalając autko w zimne dni ??

Co do problemu kolegi Fress, to sprawdziłbym poduszki pod silnikiem, potem rozrząd i ustawił dokładnie początek kąta wtrysku przy pomocy przyrządu stroboskopowego... Jeśli kopci na niebiesko to prawdopodobnie spala olej...Wymieniane były pierścienie albo uszczelniacze zaworów ??



Fress
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 16, 2009 22:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: Fress » śr mar 18, 2009 17:54

Rozrzad byl robiony przy tym silniku. co do dymku to jest to kolor raczej siwy - typowy przy zimnym silniku diesla. Tak mam takie ciegno przy kierownicy po lewej stronie o ktorym mowiles. jeszcze zobacze jak to bedzie bo ten silnik lezal w garazu ponad rok i teraz mam zamiar wlac mu uszlachetniacz zeby przeczyscic wtryski.Silnik generalnie jak juz jest na chodzie to nawet pod gorke dymka nie pusci a jak juz to tylko ten "zdrowy" na czarno i to w normalnych ilosciach.

[ Dodano: 18 Mar 2009 16:57 ]
Ktos moze wie co to za silnik 1WWO, bo takie ma moj oznaczenie a nie znalazlem go w zadych tabelach???


Fress

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr mar 18, 2009 18:17

Fress pisze:Ktos moze wie co to za silnik 1WWO, bo takie ma moj oznaczenie a nie znalazlem go w zadych tabelach???
Hmmm, na moje oko to nie jest oznaczenie silnika..Skąd wziąłeś ten numer ??Numeru silnika szukaj na bloku, jak 1,6TD to dwie pierwsze litery oznaczają rodzaj silnika, w 1.9TDI dwie albo trzy pierwsze litery ;)



Fress
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 16, 2009 22:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: Fress » śr mar 18, 2009 20:55

Lukas-182 pisze:
Fress pisze:Ktos moze wie co to za silnik 1WWO, bo takie ma moj oznaczenie a nie znalazlem go w zadych tabelach???
Hmmm, na moje oko to nie jest oznaczenie silnika..Skąd wziąłeś ten numer ??Numeru silnika szukaj na bloku, jak 1,6TD to dwie pierwsze litery oznaczają rodzaj silnika, w 1.9TDI dwie albo trzy pierwsze litery ;)
Ten nr znalazlem zaraz pod klawaiura po prawej stronie w rogu


Fress

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr mar 18, 2009 21:24

Fress pisze:Ten nr znalazlem zaraz pod klawaiura po prawej stronie w rogu
:) to akurat numer głowicy, numer silnika szukaj na bloku (żeliwny, nie aluminiowa głowica), powinien być gdzieś pośrodku bloku, gdzieś pod 3-4 wtryskiwaczem, licząc od lewej...



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw mar 19, 2009 01:41

Fress, albo daj zdjęcie silnika to Ci powiemy co tam masz mniej więcej :)
Co do wsadzenia 1.9tdi do mk2 to pasuje na łapy jednak duzo lepszym i trwalszym rozwiązaniem jest zastosowanie sanek z mk3 do tego dochodzi spora zabawa z elektroniką co nie raz spędza sen z powiem ale i tez pozwala poznać taki silnik a szczególnie jego elektronike bardzo dobrze :D wiem co mówię :P



Fress
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 16, 2009 22:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: Fress » czw mar 19, 2009 21:04

Jutro rzuce zdjecie. Ja wlozylem zwyklego 1,9D bo z TDI to juz wlasnie by byla zabawa z komputerkiem itd.


Fress

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości