Strona 2 z 4

: ndz sty 18, 2009 20:36
autor: grandi
Stefan1717

Nie musisz odkręcać jeżeli masz silniczek dobry , jeżeli trzeba to tylko akt desperacji bo silnik jest zajechany tak jak u kolegów pozdrawiam :bigok:

: ndz sty 18, 2009 21:02
autor: Stefan1717
U mnie to silniczek zajechany juz nie jest bo wlasnie jest po remoncie :grin: dzieki chlopaki za pomoc :grin: :pub:

: ndz sty 18, 2009 21:40
autor: nightdrivers
skoro mowa o pompach,to moze ktoś wie jak usunąc usterke pompy - która powoduje ze autko niekiedy ma za wysokie obroty,tzn 1500

ale jak porusze pompą to spada do normalnego stanu 1000 obr

: ndz sty 18, 2009 21:52
autor: andrew.zbyrko
nightdrivers pisze:ale jak porusze pompą to spada do normalnego stanu 1000 obr
a konkretniej..
moze sie cięgno gazu zacina,
a jak wolno schodzi z obrotów to bedzie wydatek szczątkowy..

: ndz sty 18, 2009 22:59
autor: roman58
Rusz dzwignią gazu na pompie czy n ie masz luzu na tulejce lub regulator dostał luzu.Może regulowałeś wolne obroty tą srubą na pompie od strony silnika i szczątkowe się spiepszyło.

: śr sty 21, 2009 00:51
autor: nightdrivers
kiedys były regulowane obroty,ale to dawno temu

a co do luzu,to jak porusze w przód i tył takim czymś,na czym sa zamontowane dwie takie grube sprężyny :grin:

kumpel mi powiedział ze mam jakiś luz na pompie,czy cos w tym stylu :-(

: śr sty 21, 2009 22:46
autor: marek29
Jeżeli zrozumiesz jak działa pompa i silnik diesla to dojdziesz do wniosku (mi to zajęło sporo czasu ponieważ robiłem wszystko tak jak jest to opisane na forach i nigdy nie wpadłem na to żeby samemu przemyśleć temat) ,że grzyb na pompie to nie wszystko...
Pompa jest napędzana współbierznie z silnikiem (wałem) ilość wtryskiwanego paliwa jest uzależniona od "pojemności" tłoka w pompie.Tłok można porównać ze strzykawką.....jeżeli chcesz podać 5ml ze strzykawki 10-tki to musisz ją przesunąć połowę ,robiąc to samo z 20-stką 1/4 .Suw tłoka w pompie jest zgodny z obrotem silnika.Jeżeli chcesz zwiększyć dawkę w pompie z tłokiem np. 7mm to rozpoczęcie wtrysku (ustawione) przeciągnie się z przed GMP
na dużo na po...co powoduje większe dymienie ponieważ paliwo się niedopala.Zastosowanie tłoka większej średnicy powoduje że większa dawka jest wynikiem mniejszego skoku co powoduje że koniec wtrysku następuje wcześniej i wtryśnięta dawka jest dopalona (mniej dymi i jedzie).
Znam to z doświadczenia. Kolega założył AFN-a do paska B3 zamiast 1,6TDi ,na orginalnej pompie 9mm pomimo zwiększenia dawki auto słabo jechało i dymiło.Włożyliśmy głowicę z pompy 1,9tdi + "falę" i nie dość tego że dostało swoją dawkę wtedy kiedy powinno to jeszcze przestało dymić a osiągi o niebo lepsze.
Pompy do 1v zakładali (mam takie auto) 7 i 8 mm ,założenie grzyba coś pomoże tak jak u mnie ale nie przekłada się to na osiągi (spalanie -dymienie przy 7mm)
8mm ma sens .9mm było w RA/SB i to jest OK.
Z 9-10 mm zawsze zejdziesz dawką ,7-8 w górę z dawką nie ma sensu.Niestety.
Pozdrawiam

: śr sty 21, 2009 23:00
autor: vwolfi
marek29 o to to

: śr sty 21, 2009 23:10
autor: arwam
grandilodz pisze:Nie musisz odkręcać jeżeli masz silniczek dobry , jeżeli trzeba to tylko akt desperacji bo silnik jest zajechany tak jak u kolegów pozdrawiam



grandilodz,
No to ja już mam silnik zajechany (6000 km po remoncie)
Wystarczy że będziesz miał pompę w której konstruktor nie przewidział zaworków odcinających w króćcach przewodów wtryskowych to jeśli nie poluzujesz nakrętek przewodów to nawet na zaciąg nie odpalisz.
Wypadałoby się trochę więcej wiedzy o klekocikach zgromadzić,
Nie martw się ja też kiedyś byłem zielony jeśli chodzi o diesle
( ale to było tak dawno temu że już prawie nie pamiętam kiedy to było :helm: ).

Pozdro 4you

: śr sty 21, 2009 23:27
autor: grandi
arwam pisze:Wystarczy że będziesz miał pompę w której konstruktor nie przewidział zaworków odcinających w króćcach przewodów
Pokaż mi golfa II 1V bez zaworków odcinających mówimy o golfie II

: śr sty 21, 2009 23:50
autor: nightdrivers
nie wiem czy dobrze zrozumiałem,ze mowa o golfie II

dla jasności mam silnik 1.9 TD 75KM ( golf III ) :grin:

: śr sty 21, 2009 23:52
autor: arwam
grandilodz pisze:
arwam pisze:Wystarczy że będziesz miał pompę w której konstruktor nie przewidział zaworków odcinających w króćcach przewodów

Pokaż mi golfa II 1V bez zaworków odcinających mówimy o golfie II

Część pomp miała zaworki a część nie,
U mnie pompa wsilniku JR plomby jeszcze fabryczne miała ale zaworków niet i u kolegi któremu robiłem govmoda i ogóne uszczelnienia i regulacje też miał pompę fabryczną ale zaworków nie miał

: czw sty 22, 2009 00:03
autor: grandi
:gora:

: czw sty 22, 2009 00:23
autor: arwam
jeżdżę od niepamiętnych czasów autami tylko z silnkami diesla a te są moją pasją więc siłą rzeczy coś o nich muszę wiedzieć i wszystko łącznie z pompą wtryskową robię sam a wtryskiwaczy narazie jeszcze nie robię ponieważ nie dorobiłem się jeszcze próbnika.

Widzisz ja zaniedbałem temat benzyniaków to nosa nie wtykam do działu dla silników benzynowych a tylko sobie czytam.
Po co mordować auto kiedy wystarczy ze dwa trzy obroty rozrusznikiem z poluzowanymi nakrętkami i po dokręceniu silnik pali od strzała i nie kuleje?
jak dla mnie jak nie DIESEL to nie auto