Neoarti pisze:podłączę się do tematu czy myślicie że do silnika na pompowtryskach można lac opał ?
mam dostęp do dobrego OO ale boje się nalać tego do mojego MK4 poprzedni MK3 nie widział nic innego tylko OO
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ale podobno pompowtryski nie wytrzymuja opału jak jest na prawde ktoś z was jeżdzi na OO majac silnik PD ?
jeździłem wieloma dieslami, zwykłymi D, TD, SDI, TDI VP i PD (oprócz CR), każdym zrobiłem co najmniej 100.000 km (nie licząc stanu licznika przed zakupem), w każdego lałem OR
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(orężada) z pewnego, swojego wypróbowanego źródła, wszystkimi jeździłem na czystej OR oprócz TDI PD, gdzie na zbiornik leję około 30-35 litrów OR (ostanio po 2,70 zł) i 20-25 litrów ON, zdarzało mi się również wielokrotnie nabyć OR nie farbowaną, która de facto jest rewelacyjna (czytaj: normalny ON) - moje wnioski są takie - żadnej różnicy w mocy, żadnej różnicy w ilości spalania czego nigdy nie odnotowałem chyć niektórzy twierdzą, że spali OR więcej ze względu na to iż jest rzadsza - ja tego nie potwierdzam, nigdy nie miałem awarii układu zasilania paliwem, jedynym "ale" jest to że czasem dwa razy do roku wymieniam filtr paliwa - średnio co około 20.000 km i dodaję do "beczki" tzw. depresator, bo zimą lubi się z OR wytrącić parafina, ważne jest żeby nie kupować niewiadomo czego typu odbarwiana OR, bo to "trucizna" dla układu wtrydkowego, więc osobiście mam takie a nie inne wyrobione od wielu lat zdanie o laniu OR do swoich zbiorników i nikt i nic tego za nic w świecie nie zmieni, pewnie znajdą się głosy typu - "jeszcze nie widziałeś wnętrza zdemontowanego silnika po OR" - zgadza się nie widziałem bo nigdy nie było takiej potrzeby, jeżeli silnik dożywa mi przebieg rzędu 400.000 km (przy zakupie 100.000) i nie jestem zmuszony oglądać jego "wnętrzności" - więc chyba przyznacie, że zdanie się ma wyrobione. Pozdrawiam
[ Dodano: Pon 29 Wrz, 2008 ]
kompot pisze:Pewnie o lepszych wlasciwosciach myjacych biopaliw nie slyszales:) I o tym, ze po przejsciu na Bio nalezy po kilku, moze 10 motogodzinach zmienic filtr paliwa, zeby stare syfy nie wyplukane przez ON go nie zapchaly:)
słyszałem, słyszałem - tylko dlaczego zapchał się dwa razy - po wymianie też - dlatego napisałem, że być może trafił na jakąś partię z syfem. Ja tam wolę OR
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)