nie o to chodzi tylko jak napisałeś źle mnie zrozumiałeśmiras_ma9 pisze:Widze że nie przepadasz gdy ktoś podważa Twoje zdanieŁotewer... A mi sie wydaje że sie poprostu nie zrozumieliśmy


ja tez ;pmiras_ma9 pisze:Z góry zakładam że kręcony
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 3 1997, przebieg 223000 tyś km,śilnik TDI 90 KM,na 10000 km zero jakich kolwiek dolewek oleju.Myslę że nie jest normalne że śilnik pobiera olej ,chyba że ciągniesz go często pod czerwone pole,ja staram się nie przekraczać 3500 obr/min.darek_działosz pisze:Witam mam golfa 4 2003 r, 126 tys km, silnik TDI 101KM
bierze mi oleju około 0,5l na 5000km
czy to normalne w tych silnikach, czy za duzo?
wszyscy którzy twierdzą, że TDI PD nie powinno brać oleju z tego co widzę jeżdżą TDI VP a przynajmniej w większości. To wyjaśnijcie mi dlaczego 99 % TDI PD bierze olej (w różnych ilościach w zależności od stylu jazdy) - może konstruktorzy i inżynierowie VW są do dupy???? Popytacjcie macheników serwisów VW ile palą TDI PDdarek_działosz pisze:Witam mam golfa 4 2003 r, 126 tys km, silnik TDI 101KM
bierze mi oleju około 0,5l na 5000km
czy to normalne w tych silnikach, czy za duzo?
bo ALH nie jest na PDgrzegorzp pisze:edit
mi żaden z dizli jakie miałem nie brał ani kropli od wymiany do wymiany, znajomym coś tam palą, ale 0,5 na 5000 to w normie
Mistrz kierownicy nie powinien tak formułować zdań, może i masz rację że nie powinny brać oleju ale prawda jest taka że TDI PD biorą olej i taka jest oczywista oczywistość, jak to powiada nasz prezydent i nikt tegi nie zmieniTo_mas pisze:NIC nie powinien brać oleju. Nie ma czegoś takiego jak to ze silnik powinien ileś tam brać oleju no nie róbmy sobie jaj.
jedna z rozsądniejszych opiniiKrzyziu pisze:mi też bierze olej do litra miedzy wymianami. każdy mechanik potwierdza mi,że PD potrafi sobie łyknąć oleju.
Znajomy ma roczną AUDI A4 na pompowtryskach, łyka co przegląd 1l, auto na gwarancji. Serwis potwierdza, że to norma dla tego typu silników.
Więc nie rozumiem o co bić pianę?
jak zacznie brać litr na 1000 km, albo pod samochodem będzie wielka plama to należy się przejmować. A nie szukać dziury w całym
nie miałem zamiaru ciebie uświadamiać, bo na pewno wiesz czym latasz ale innych przeglądających forum, którzy może się mniej orientujągrzegorzp pisze: tekst uświadamiający że ALH to nie PD to mogłeś sobie darować
pompowtryski tak i pompy VP smarowane są olejem napedowym, a krzywki to takdiaz34 pisze:A ja slyszalem od znajomego mechanika z serwisu VW ze TDI PD bierze olej i to jest normalne poniewaz pompowtryski sa smarowane poprzez olej silnikowy, ale niechce sie tu za bardzo wymadrzac tak tylko slyszalem..
Witam,rolbro4 pisze:pompowtryski tak i pompy VP smarowane są olejem napedowym, a krzywki to takdiaz34 pisze:A ja slyszalem od znajomego mechanika z serwisu VW ze TDI PD bierze olej i to jest normalne poniewaz pompowtryski sa smarowane poprzez olej silnikowy, ale niechce sie tu za bardzo wymadrzac tak tylko slyszalem..
generalnie chaciałbym poznać opinię fachowca (może na forum taki jest) który oględnie byłby w stanie wyjaśnić, dlaczego większość silników TDI PD ma mniejszy lub większy apetyt na olej, bo nie wierzę aby to było przez dodatkowe krzywki na wałku, a co ma wspólnego pompowtrysk z olejem - przecież on tylko podaje paliwo? Muszę przyznać że się nad tym zastanawiam, rozmawiałem z kolesiem z serwisu VW, to też nie potrafił mi tego wyklarować a jedynie potwierdził fakt spalania oleju
myślę że ten tekst wiele wyjaśni oponentomarthek pisze: ..........Praca POMPOWTRYSKU przypomina pracę zaworu w gnieździe zaworowym.
Jak można sobie wyobrazić , naciski wywierane poprzez krzywkę na pompowtryskiwacz są olbrzymie ............Tłumaczy to zjawisko większego zjadania oleju przez PD'eki , a ........Wymontowywując "stare ", spracowane pompki z głowicy , daje się zauważyć na obwodzie korpusu ślady "ocierania się" ich w gnieździe głowicy.
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości