Strona 2 z 2

: ndz sie 24, 2008 16:12
autor: chosen
a ja mysle ze to moze byc przegub....

: pn sie 25, 2008 13:41
autor: Tomas1980
No ale jakby to był przegub, to chyba byłoby słychać i czuć niezaleznie od obrotów? Ciekawe czy to czasem coś nie wpada w rezonans, bo dziwne żeby skrzynia wyła tylko w pewnym przedziale obrotów.

: pn sie 25, 2008 14:31
autor: chosen
marekber pisze:gdy wyłączę silnik podczas jazdy chrobotanie dalej występuje.
a to jest zalezne od obrotów ale koła.

: pn sie 25, 2008 15:38
autor: ThoMass
Tomas1980 pisze:No ale jakby to był przegub, to chyba byłoby słychać i czuć niezaleznie od obrotów? Ciekawe czy to czasem coś nie wpada w rezonans, bo dziwne żeby skrzynia wyła tylko w pewnym przedziale obrotów.
Mnie tez to dziwi dlaczego tylko w tym przedziale obrotow, ale jak juz wczesniej pisalem jak hamuje silnikiem, bo jak sie rozpedza czy jedzie z lekko wcisnietym gazem to tego efektu nie ma. I tu zonk. Bede sie musial zebrac i wymienic olej w skrzyni moze cos pomoze.
marekber pisze:gdy wyłączę silnik podczas jazdy chrobotanie dalej występuje
Natomiast jesli chodzi o to co wczesniej napisal kolega marekber, to jest mozliwe ze przegub halasuje, lub lozysko w ktoryms z tylnich kół.

: wt kwie 27, 2010 07:33
autor: valdeeTDI
Witam

Odgrzeję temat ponieważ mam podobny problem mianowicie rytmiczne chrobotanie w momencie puszczenia gazu przy jeździe tylko na wprost chrobotanie ucicha gdy dodam gazu lub wcisnę hamulec.

podejrzewam przegub wewnętrzny ale też skrzynie biegów a raczej sam dyferencjał :crazy:

czy ktoś już rozwiązał ten problem co było przyczyną ?

: wt kwie 27, 2010 11:43
autor: arwam
valdeeTDI, a jak zgasisz silnik i na włączonym biegu pod czas jazdy zaczniesz popuszczać delikatnie sprzęgło to stukanie się na sila? jak tak to masz uszkodzoany dyfer.
valdeeTDI,

: wt kwie 27, 2010 13:03
autor: valdeeTDI
arwam pisze:a jak zgasisz silnik i na włączonym biegu pod czas jazdy zaczniesz popuszczać delikatnie sprzęgło to stukanie się na sila? jak tak to masz uszkodzoany dyfer.
to muszę jeszcze sprawdzić.
Jak wyrzucę na luz i się toczy to też słychać chrobotanie czyli silnik nie ma tu nic do rzeczy. Wolałbym żeby to był jednak przegub wewnętrzny :crazy:

Sprawdziłem to i podczas puszczania sprzęgła na wyłączonym silniku kiedy auto się toczy to stukanie zanika. w ogóle ten dźwięk to ewoluował w ten sposób że teraz jadąc na luzie bardziej słychać niż podczas hamowania silnikiem.
Byłem dziś na kanale i ruszając przegubami nie wyczułem jakichś niepokojących luzów.

: wt kwie 27, 2010 21:19
autor: arwam
valdeeTDI, obawiam się że to będzie niestety skrzynia biegów.