Ja też zacznę od tego zabiegu - jestem umówiony w poniedziałek na wyjęcie pompowtrysków. Przy okazji sprawdzimy oringi i gniazda. Jeśli będą wskazywały na wyraźne zużycie, to zaczniemy od ich wymiany. A zamiana pompek kolejnością swoją drogą. W poniedziałek dam znać jakie rezultaty będą w moim ATD.
[ Dodano: 26 Sie 2008 07:14 ]
No niestety - u mnie zamiana pompowtrysków nie pomogła
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Mechanik zamienił 1 z 2, ale objawy są te same. Przy okazji "na oko" ocenił stan oringów i gniazd pompek na "zadowalające" i sam nie jest przekonany, czy przyczyna tkwi w samym pompowtrysku.
Przypomnę objawy:
- zimny silnik: na postoju zaraz po odpaleniu (a pali bez problemu) przez kilkadziesiąt sekund chodzi normalnie, potem dostaje drgawek, czasami dość intensywnie (oceniam na ucho około 2 wahnięć na sekundę), od czasu do czasu widać falowanie obrotów na obrotomierzu;
- ciepły silnik: na postoju przy włączonym CLIMATRONIC w tybie AUTO obroty wyraźnie falują między 8 a 9 tyś. z częstotliwością co 1 sekundę - tak jakby silnik przez ten ułamek sekundy nie dostawał dawki paliwa.
- kiedy wyłączam CLIMATRONIC, albo przechodzę w tryb ECON to objawy ustają - silnik jest wtedy wyraźnie mniej obciążony i pracuje normalnie.
Na VAG:
- praca bez klimatyzacji - wartości pompowtrysków w normie, wyrównane
- praca z klimą - jeden z pompowtrysków obciążony, dawka paliwa skacze.
Czy mam jeszcze jakieś opcje, zanim będę się musiał pogodzić z faktem wymiany pompowtrysków?
Bardzo proszę o opcje. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
[ Dodano: 09 Wrz 2008 20:05 ]
Po długich i namiętnych poszukiwaniach podejrzenie padło na PRZEPŁYWOMIERZ. Wymiana pomogła, silniczek się uspokoił, nie szarpie ani przy hamowaniu, ani przy przyspieszaniu.