Strona 2 z 2

: wt lip 22, 2008 21:12
autor: jasiek21
podwiesza się zawór i wtedy ciśnienie oleju jest 2x większe, co skutkuje się podwieszaniem zaworów.
Mi się ten zawór 2 razy podwiesił i miałem podobne objawy do opisywanych. Też stało się to na ciepłym silniku.
Z tego co wyczytałem na forum to jest to typowa bolączka pomp oleju w silnikach tdi vp.

[ Dodano: 22 Lip 2008 21:15 ]
Ps. przegazówka powinna pomóc, ja osobiście 2 razy w panice szybko silnik wyłączyłem.

: wt lip 22, 2008 21:17
autor: damcio151
ok tylko podpieranie zaworów , najczęściej jest przy mocnym piłowaniu .... im większe obroty tym większe ciśnienie

[ Dodano: Wto Lip 22, 2008 21:17 ]
ale zawsze mogę się mylić ;)

: wt lip 22, 2008 22:02
autor: jasiek21
damcio151 pisze:najczęściej jest przy mocnym piłowaniu
zgadzam się przy pałowaniu zaraz po włączeniu, wtedy się mogą podpierać zawory, ale jeśli tu nie ma dwumasu to coś musi być za to odpowiedzialne, objawy by pasowały,
u mnie to samo się wg. opisu stało się właśnie dwa razy na ciepłym.
zresztą nawet tu się pytałem, a ty też włączyłeś się w dyskusję.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=156221

: wt lip 22, 2008 22:06
autor: damcio151
jasiek21 pisze:zresztą nawet tu się pytałem, a ty też włączyłeś się w dyskusję.
Ano włączyłem i tam również pisane było o kręceniu go na zimnym/ciepłym silniku . Tutaj jak dobrze rozumiem dzieje się to na biegu jałowym

[ Dodano: Wto Lip 22, 2008 22:07 ]
jasiek21 pisze:u mnie to samo się wg. opisu stało się właśnie dwa razy na ciepłym.
ale też przy pałowaniu :chytry: :?:

: wt lip 22, 2008 22:10
autor: jasiek21
mi się tak dwa razy stało bezpośrednio po odpaleniu, nawet gazu nie dotykałem( konkretnie moja dziewczyna, bo to jej się dwa razy udało tak zapalić).
niech mu założyciel tematu na na zimnym po garach i zobaczy czy będzie ten sam efekt.

: wt lip 22, 2008 22:12
autor: damcio151
jasiek21 pisze:mi się tak dwa razy stało bezpośrednio po odpaleniu, nawet gazu nie dotykałem( konkretnie moja dziewczyna, bo to jej się dwa razy udało tak zapalić).
więc i ja się podpinam do Twojej diagnozy :bigok:
jasiek21 pisze:niech mu założyciel tematu na na zimnym po garach i zobaczy czy będzie ten sam efekt.
dobry pomysł :)

: wt lip 22, 2008 22:22
autor: jarzyngr
Zastosuje się do Waszych wskazówek i napiszę potem jakie były tego efekty :bajer:

: wt lip 22, 2008 22:33
autor: doggie
jarzyngr pisze:Mam przegazować w momencie kiedy będzie się to działo? boje się że silnik wyskoczy. Rozmawiałem z fachowcem , za pogrzebanie w ECU chce 700 zł.Też twierdzi,że potrzebna jest
rolbro4 pisze:zmiana dawki startowej (rozruchowej)
...to jakiś szaleniec :food: 700 zł ?????!!!!!!!, wiem gdzie robią za kilka razy mniej, sam tam robiłem

: śr lip 23, 2008 21:52
autor: jarzyngr
Zrobiłem jak proponowaliście, odpaliłem silnik, jedynka i gaz do dechy, poza tym, że serce mi się krajało to żadnych negatywnych objawów nie stwierdziłem.
rolbro4 pisze:wiem gdzie robią za kilka razy mniej, sam tam robiłem
zdradzisz mi tą tajemnice, za ile i gdzie?

: śr lip 23, 2008 22:51
autor: jasiek21
zacznijmy od tego, że tu nie ma dwumasu, więc ECu nie ma czego chronić w momencie odpalania, więc grzebanie w sofcie nie ma sensu, zresztą po co grzebać jeśli nie ma problemu z zapalaniem,
ja bym się naprawdę przyjrzał tej pompie oleju, bo podwieszanie zaworu się zdarza w tdikach,