Strona 2 z 3

: wt lip 22, 2008 21:05
autor: krzysk6
Kedziab,

Witam Wszystkich Użytkowników,
Słuchaj Kedziab,
ja miałem to samo u siebie (golf IV 1.6 16v) i wymieniłem termostat firmy Wachler - bo czujnik - jak wykazał komputer był OK. Ale problem pojawił sie nowy tzn. wskaźnik ten pokazuje 90 stopni ale zbyt długo dochodzi do tej temperatury (muszę przejechać około 10-15 km i dopiero osiąga 90. Wcześniej na starym termostacie przejechałem kawałek od domu i było 90 a teraz wyjeżdzam za miasto - ostro mu w rurę i dopiero po pewnym czasie osiąga właściwą temp. Nie wiem jaka jest tego przyczyna jakby dostawał dużo zimnego powietrza i nie chce się zagrzać - może to pompa wody?

z góry dziękuję za pomoc lub cenne wskazówki

Pozdrawiam,

Krzysiek

: wt lip 22, 2008 21:08
autor: Kedziab
Dodam tylko, że dzięki pomocy kulon-x udało się ustalić, że (a) czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest ok (brak takiego błędu na VAGu), (b) termostat działa poprawnie (gorący przewód odprowadzający ciecz z chłodnicy) i (c) wentylatory działają (włączyły się przy temperaturze silnika ok. 96 st). Przyznam wam, że trochę mnie to uspokoiło. Wskaźnik temperatury cieczy zachowuje się nadal w cały świat, ale przynajmniej wiem już co mogę wykluczyć.

Kulon-x, dzięki serdeczne za ogromną pomoc!

: wt lip 22, 2008 21:13
autor: damcio151
krzysk6 pisze:ja miałem to samo u siebie (golf IV 1.6 16v) i wymieniłem termostat firmy Wachler - bo czujnik - jak wykazał komputer był OK
przecież termostat nie ma nic wspólnego z problemem wyżej opisanym ... to nie chodzi o to , że się długo nagrzewa , tylko o to , że wskazówka opada do 0
krzysk6 pisze:może to pompa wody?
jakby to była pompa tyo by się przegrzewał
poszukaj tematów na forum ... takich problemów jak masz było setki

[ Dodano: Wto Lip 22, 2008 21:15 ]
Kedziab pisze:Wskaźnik temperatury cieczy zachowuje się nadal w cały świat, ale przynajmniej wiem już co mogę wykluczyć.
ja stawiam na licznik , ale to trzeba by podmienić

: wt lip 22, 2008 21:22
autor: Kedziab
damcio151 pisze:ja stawiam na licznik , ale to trzeba by podmienić
Damcio151, dzięki za pomoc. Będę próbował dalej i dam znać jeśli potwierdzę, że to faktycznie wina samego licznika.

: śr lip 23, 2008 19:36
autor: gzola
Tak jak napisał jarorlit miałem to samo, czujnik temperatury masz do wymiany, u mnie również komp nie zgłaszał błędu czujnika, a mimo to był walnięty. 100% czujnik temperatury!

: śr lip 23, 2008 19:46
autor: damcio151
to w końcu czujnik był już wymieniony czy nie :?: jeśli nie był to również stawiam na czujnik , a jak był ... to licznik

: śr lip 23, 2008 19:48
autor: Kulon
damcio151, z tego co wiem to nie był, koszt niewielki i sama wymiana trwa 5 minut

: śr lip 23, 2008 19:49
autor: damcio151
no to na co czekacie :D ja myślałem , że już został wymieniony :P

[ Dodano: Sro Lip 23, 2008 19:50 ]
chodzi o to , że w jednej obudowie są 2 czujniki ... jeden dla licznika , a drugi oddzielny dla ECU

: śr lip 23, 2008 20:23
autor: Kulon
damcio151, mówisz o tym czujniku, numer 9 (chyba nawet od Ciebie dostałem ten schemat kiedyś) Obrazek

: śr lip 23, 2008 21:58
autor: krzysk6
damcio151,

Witaj Damcio151,

może mi trochę pomożesz bo jak widzę po postach operujesz fachową wiedzą, już wcześniej pisałem, że dziwnie chodził mi wskaźnik temperatury (opadał do zera i wracał na 90), pojechałem pod kompa i wykazał że czujnik temp. jest OK - wymieniłem wtedy termostat Wachlera - problem znikł ale muszę przejechać 3 razy dłuższy dystans aby silnik miał 90 stopni. Dlaczego tak długo mu to zajmuje skoro wcześniej było inaczej. Jadę już po za miastem ostro mu w rurę (jadę około 10-15km) i dopiero pokazuje właściwą temp. Proszę wypowiedz się na ten temat lub wskaż mi jakiś post.

Pozdrawiam,

Krzysiek

: śr lip 23, 2008 23:01
autor: damcio151
kulon-x pisze:damcio151, mówisz o tym czujniku, numer 9 (chyba nawet od Ciebie dostałem ten schemat kiedyś)
tak dokładnie to są czujniki G2 i G62 w jednej obudowie
krzysk6 pisze:wymieniłem wtedy termostat Wachlera
wahler na niektórych forach nie cieszy się dobrą opinią ... po prostu mogłeś trafić wadliwą sztukę , proponuje wyjąć go i sprawdzić w garnku z wodą

: czw lip 24, 2008 13:09
autor: Kedziab
damcio151 pisze:to w końcu czujnik był już wymieniony czy nie :?: jeśli nie był to również stawiam na czujnik , a jak był ... to licznik
Czujnik nie był wymieniany. W takim razie zaraz wybieram się na zakupy...

Re: Dziwne wskazania temperatury silnika

: śr wrz 03, 2008 01:49
autor: mariusz80
Kedziab pisze:Mam dziwną sytuację. Wskaźnik temperatury silnika na początku działa prawidłowo, tzn. temperatura rośnie aż osiągnie 90 st., ale po przejechaniu niewielkiego dystansu wskazówka nagle (w ciągu kilku sekund) opada do najniższego wskazania na skali. Zdarza się, że na chwilę wraca do 90 st., ale po chwili znów opada na sam dół. Przestraszyłem się i wracałem do domu na full ogrzewaniu. Ma ktoś pojęcie co to może być?
witam
miałem też niedawno taki przypadek, wiedziałem że to nie jest nic z termostatem bo temp. silnika nie może spaść w ciągu 2 sekund. podejżewałem czujnik temp. silnika lub sam wskaźnik.
dowiedziałem się w końcu gdzie jest ten czujnik i wystarczyło poruszać wtyczką od czujnika i po sprawie. jak narazie od dwóch tygodni działa prawidłowo. :okej:
pozdrawiam

: czw wrz 11, 2008 15:01
autor: Maro_GT
Koledzy, mam też problem ze wskazaniami temperatury, mógłby mi ktoś podrzucić jakiś schemat, w którym miejscu jest ten czujnik temperatury, mk 4 silnik 1,9 TDI ALH.

[ Dodano: 11 Wrz 2008 15:07 ]
czy to jest ten czujnik numer 9 na schemacie wyżej, ale jak odpinam od niego kostkę to z temperaturą się nic nie dzieje, ile pokazywał wskaźnik, tyle pokazuje :-k