Strona 2 z 4

: sob lip 19, 2008 12:15
autor: korfanty
Sztomel pisze:to nie rozwiąże problemu - należy zlikwidować wyciek od strony turbosprężarki a konkretnie najprawdopodobniej z odmy ...
Masz jakieś rozwiązanie na zmniejszenie wywalanego oleju przez odmę - oprócz remontu silnika oczywiście.

: sob lip 19, 2008 13:13
autor: Sztomel
korfanty jak widać na zamieszczonych przeze mnie fotkach ten problem dotyczy również mnie, te wycieki pojawiły się około 3 miechy temu i jak na razie zrobiłem tylko jedno a mianowicie sprawdziłem filtr powietrza czy nie jest mocno zawalony (wtedy turbina ssie opary wraz z kropelkami oleju właśnie z odmy) ale był jak nówka (wymieniany 3 tyś. km temu) ale sprawdziłem jeszcze filtr wstępny (metalowa siateczka w rurze ssącej powietrza idącej następnie do puszki z filtrem powietrza) i byłem zaskoczony jak ona była zasyfiona - ledwo co powietrze miało którędy przez nią przelatywać, przeczyściłem dokładnie siatkę (jej miejsce zamontowania widać na foto poniżej)
Obrazek
wymyłem dokładnie z oleju kolektor ssący, rurę od odmy i tę przed intercoolerem i zobaczę czy znowu się pojawią wycieki,
dodam, że po tym zabiegu auto zrobiło się żwawsze - wiadomo więcej świeżego powietrza dostaje silnik :grin:
można też zastosować tzw. tłumik płomieni z "maluszka" - taki metalowy wycior z poskręcanego cienkiego drutu - wkładając go w wężyk od odmy ten idący z dekla zaworów ale wg. mnie jest to tylko półśrodek i po pewnym czasie nawet on nie pomoże;
albo wyjąć wężyk z odmy z rury powietrznej (otwór w niej zaślepić) a sam wężyk puścić do jakiejś plastikowej butelki włożonej gdzieś w komorę silnika - wtedy dolot jest suchutki ale ekolodzy :axe: ,
niektórzy stosują tzw. oil catch tanki - coś podobnego do opisanej wyżej butelki,
ja poczekam na efekt po przeczyszczeniu filtra wstępnego.

[ Dodano: 19 Lip 2008 18:40 ]
sebah2o sprawdź tak jak napisałem losdamianos'owi,
większość z forumowiczów jak tylko zauważy ślady wycieków oleju za turbiną to głownie diagnoza : turbo do wymiany lub regeneracji a już najgorzej jak bez dokładnych oględzin układu dolotowego powietrza mechanik wyda taką diagnozę i proponuje wymianę turbiny (wtedy albo wie co jest grane i chce klienta naciągnąć na koszty biorąc kasę za jej pseudowymianę albo wogóle nie ma pojęcia co gada i źle doradza nieświadomie),
90% widocznych wycieków oleju w układzie dolotowym powietrza do silnika za turbosprężarką to właśnie wina chlapania oleju z odmy czyli odpowietrzania skrzyni korbowej.

: pn sie 04, 2008 14:54
autor: Pawko_1111
U mnie jest podobnie jak u kolegi losdamianos ( zdjecie z EGR) i kolegi sztomel'a (zdjecie z wezykiem od odmy), wszystko zachlapane olejem, moze nie jakos strasznie, ale jednak.

Wlasnie rozebralem filtr powietrza w poszukiwaniu tego metalowego sitka, ale chyba u mnie zapomnieli wstawic :P, wiec zatkany doplyw powietrza odpada. Nie rozbuieralem IC, bo trudny jest dopstep. Czy dostawanie sie oleju do IC, EGR i dalej jest bardzo nie zdrowe, czy raczej darowac sobie??


W jaki sposob mozna na 100% stwierdzic, ze turbina cieknie, a nie odma (albo jednoi i drugie ze wskazaniem na turbo)?? Mam jeszcze turbawke na gwarancji i stad moje pytanie.

: czw sie 07, 2008 22:10
autor: lazioforever
I ja mam tak samo golf 2003 rok 101 koni tdi
Mi tutaj mechanicy wloscy powiedzieli ze to norumalne (mieszkam we wloszech)w tych silnikach
ja z tym wyciekiem pojechalem do polski 2000 tys kilosow w jedna strone i nic idzie jak burza
a oleju z silnika nie ubywa wszystko w normie.

: sob wrz 06, 2008 11:01
autor: djmad
jak zlikwidowac ten olej z tej odmy na stale ? co do wymiany, naprawy ?

: sob wrz 06, 2008 11:40
autor: arwam
Masz jakieś rozwiązanie na zmniejszenie wywalanego oleju przez odmę - oprócz remontu silnika oczywiście.


Można odpiąć odme i puścić ją wolno a wlot zaślepić i wiele osób zauważy zminiejszenie zużycia oleju

: sob wrz 06, 2008 11:52
autor: Sztomel
jeśli ktoś chce sprawdzić czy wycieki oleju widoczne przy IC lub EGR (np. tak jak u kolegi losdamianos'a) nie pochodzą z odmy a z turbosprężarki to proponuję dokładnie wyczyścić przewody i węże idące od filtra powietrza do turbiny a następnie dalej od turbiny do IC, wypłukać IC, wyczyścić przewód od IC do EGR i zrobić sobie takie rozwiązanie jak podał arwam z tym, że lepiej jest koniec węża włożyć np. do plastikowej butelki po coca-coli (jeśli mimo to wycieki oleju z ww. elementów będą nadal występowały to świadczy to o puszczaniu oleju z turbiny)
jeśli komuś takie proste rozwiązanie z wężem od odmy w butelce nie odpowiada to proponuję zastosować tzw. "oil catch tank" - oferowany na allegro :
http://www.allegro.pl/item432618840_oil ... ct_pl.html
ale cena odstrasza.

: sob wrz 06, 2008 14:51
autor: djmad
a jezeli wyjdzie na to ze to z odmy to co nalezy wymienic aby to zjawisko nie wystepowalo ? ewentualnie co remontowac w silniku ?

: ndz wrz 07, 2008 07:55
autor: greg6.7
Witam

Mam odmienne zdanie na temat oleju w dolocie. W tdi olej w dolocie byl, jest i bedzie. Wiec jezeli w silniku nie ubywa oleju to nie ma sie czym przejmowac. A odlaczanie odmy wg mnie nie ma wiekszego sensu.

Wycieki jak te na zdjeciach swiadcza tylko o jednym ze w miejscach zaolejonych wystepuje nieszczelnosc.

Do Sztomel

Olej ktory dostaje ci sie do dolotu z odmy bierze sie z zabrudzonego (niesprawnego) odolejacza (tej czarnej okraglej puszki). Umyj go jakims spray'em od srodka a zobaczysz ile syfu wyleci z niego. Myj az przestanie leciec brud. To powinno pomoc.

Do losdamianos

To co przedstawiles na zdjeciu to wyciek z zaworu EGR . Niestety jedyna naprawa polega na wymianie na nowy. Rozbieranie i czyszczenie mozesz sobie darowac nic nie pomoze. Pozatym wyciekiem nic sie nie bedzie dzialo ale olej moze sie dostawac na pasek rozrzadu wiec nie bagatelizuje sprawy.

: ndz wrz 07, 2008 08:47
autor: Sztomel
greg6.7 pisze:Olej ktory dostaje ci sie do dolotu z odmy bierze sie z zabrudzonego (niesprawnego) odolejacza (tej czarnej okraglej puszki).
chyba coś pomyliłeś greg6.7 - ta czarna plastikowo-gumowa puszka (jak stwierdziłeś) to nie odolejacz a zawór regulujący ciśnienie skrzyni korbowej i po jego rozebraniu w środku znajdziesz membranę wraz ze sprężyną,
odolejacz to ten element :
Obrazek

i znajduje się pod pod pokrywą klawiatury, a w tym temacie
są foty jak inni rozwiązali problem odmy :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=6352

[ Dodano: 07 Wrz 2008 09:02 ]
u siebie tego zaworu nie wymieniałem ani nie rozbierałem ale wydaje mi się, że albo membrana popękała albo sprężyna już nie trzyma i dlatego zasysa ciągle opary wraz z drobinami oleju z odmy:
dodam, że wcześniej czyściłem cały dolot wraz z węykiem odmy i deklem klawiatury oraz metalową siateczkę filtra wstępnego ale teraz po przebiegu 1000 km znów pojawił się wyciek oleju na klawiaturze - olej cieknie na połączeniu wężyka z zaworem regulującym ciśnienie (czarnym plastikowo-gumowym dysku).

: pn wrz 08, 2008 07:39
autor: djmad
w powyzszym linku jest opis jak naprawic poprzez zrobienie modyfikacji w silniku. mi chodzi o to co powoduje ten wyciek oleju ? przeciez nowy silnik tak nie ma wiec cos musialo sie zuzyc i chcialbym wiedziec co wymienic.

: pn wrz 08, 2008 11:22
autor: Sztomel
djmad to jest tylko kosmetyka a nie modyfikacja hehe
djmad pisze:cos musialo sie zuzyc i chcialbym wiedziec co wymienic.
wychodzi na to, że chyba winę ponosi za to membrana zaworu - tej plastikowej puchy na deklu zaworów (pod warunkiem, że silnik jest zdrowy i nie ma przedmuchów)

: wt wrz 09, 2008 17:37
autor: djmad
jak to fachowo sie nazywa abym wiedzial o co pytac.

: wt wrz 09, 2008 19:16
autor: Sztomel
djmad odolejacz (separator oleju) i czarny dekiel na pokrywie zaworów (zawór regulujący ciśnienie skrzyni korbowej), naljepiej to druknij sobie ich zdjęcia bo w punktach handlu akcesoriami samochodowymi spotkałem się z taką fachowością sprzedających, że nie wiedzieli co to jest aktuator sterujący kierownicami turbosprężarki itp. itd.