Wyciek z Turbiny?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » sob lip 19, 2008 12:15

Sztomel pisze:to nie rozwiąże problemu - należy zlikwidować wyciek od strony turbosprężarki a konkretnie najprawdopodobniej z odmy ...
Masz jakieś rozwiązanie na zmniejszenie wywalanego oleju przez odmę - oprócz remontu silnika oczywiście.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lip 19, 2008 13:13

korfanty jak widać na zamieszczonych przeze mnie fotkach ten problem dotyczy również mnie, te wycieki pojawiły się około 3 miechy temu i jak na razie zrobiłem tylko jedno a mianowicie sprawdziłem filtr powietrza czy nie jest mocno zawalony (wtedy turbina ssie opary wraz z kropelkami oleju właśnie z odmy) ale był jak nówka (wymieniany 3 tyś. km temu) ale sprawdziłem jeszcze filtr wstępny (metalowa siateczka w rurze ssącej powietrza idącej następnie do puszki z filtrem powietrza) i byłem zaskoczony jak ona była zasyfiona - ledwo co powietrze miało którędy przez nią przelatywać, przeczyściłem dokładnie siatkę (jej miejsce zamontowania widać na foto poniżej)
Obrazek
wymyłem dokładnie z oleju kolektor ssący, rurę od odmy i tę przed intercoolerem i zobaczę czy znowu się pojawią wycieki,
dodam, że po tym zabiegu auto zrobiło się żwawsze - wiadomo więcej świeżego powietrza dostaje silnik :grin:
można też zastosować tzw. tłumik płomieni z "maluszka" - taki metalowy wycior z poskręcanego cienkiego drutu - wkładając go w wężyk od odmy ten idący z dekla zaworów ale wg. mnie jest to tylko półśrodek i po pewnym czasie nawet on nie pomoże;
albo wyjąć wężyk z odmy z rury powietrznej (otwór w niej zaślepić) a sam wężyk puścić do jakiejś plastikowej butelki włożonej gdzieś w komorę silnika - wtedy dolot jest suchutki ale ekolodzy :axe: ,
niektórzy stosują tzw. oil catch tanki - coś podobnego do opisanej wyżej butelki,
ja poczekam na efekt po przeczyszczeniu filtra wstępnego.

[ Dodano: 19 Lip 2008 18:40 ]
sebah2o sprawdź tak jak napisałem losdamianos'owi,
większość z forumowiczów jak tylko zauważy ślady wycieków oleju za turbiną to głownie diagnoza : turbo do wymiany lub regeneracji a już najgorzej jak bez dokładnych oględzin układu dolotowego powietrza mechanik wyda taką diagnozę i proponuje wymianę turbiny (wtedy albo wie co jest grane i chce klienta naciągnąć na koszty biorąc kasę za jej pseudowymianę albo wogóle nie ma pojęcia co gada i źle doradza nieświadomie),
90% widocznych wycieków oleju w układzie dolotowym powietrza do silnika za turbosprężarką to właśnie wina chlapania oleju z odmy czyli odpowietrzania skrzyni korbowej.


Obrazek

Pawko_1111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 03, 2007 14:12
Lokalizacja: Łódź/Mazury

Post autor: Pawko_1111 » pn sie 04, 2008 14:54

U mnie jest podobnie jak u kolegi losdamianos ( zdjecie z EGR) i kolegi sztomel'a (zdjecie z wezykiem od odmy), wszystko zachlapane olejem, moze nie jakos strasznie, ale jednak.

Wlasnie rozebralem filtr powietrza w poszukiwaniu tego metalowego sitka, ale chyba u mnie zapomnieli wstawic :P, wiec zatkany doplyw powietrza odpada. Nie rozbuieralem IC, bo trudny jest dopstep. Czy dostawanie sie oleju do IC, EGR i dalej jest bardzo nie zdrowe, czy raczej darowac sobie??


W jaki sposob mozna na 100% stwierdzic, ze turbina cieknie, a nie odma (albo jednoi i drugie ze wskazaniem na turbo)?? Mam jeszcze turbawke na gwarancji i stad moje pytanie.


Edison nie zyje...Einstein nie zyje... i ja tez sie jakos slabo czuje

lazioforever
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt lip 13, 2007 06:43
Lokalizacja: Włochy
Kontakt:

Post autor: lazioforever » czw sie 07, 2008 22:10

I ja mam tak samo golf 2003 rok 101 koni tdi
Mi tutaj mechanicy wloscy powiedzieli ze to norumalne (mieszkam we wloszech)w tych silnikach
ja z tym wyciekiem pojechalem do polski 2000 tys kilosow w jedna strone i nic idzie jak burza
a oleju z silnika nie ubywa wszystko w normie.



djmad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: djmad » sob wrz 06, 2008 11:01

jak zlikwidowac ten olej z tej odmy na stale ? co do wymiany, naprawy ?



arwam

Post autor: arwam » sob wrz 06, 2008 11:40

Masz jakieś rozwiązanie na zmniejszenie wywalanego oleju przez odmę - oprócz remontu silnika oczywiście.


Można odpiąć odme i puścić ją wolno a wlot zaślepić i wiele osób zauważy zminiejszenie zużycia oleju



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob wrz 06, 2008 11:52

jeśli ktoś chce sprawdzić czy wycieki oleju widoczne przy IC lub EGR (np. tak jak u kolegi losdamianos'a) nie pochodzą z odmy a z turbosprężarki to proponuję dokładnie wyczyścić przewody i węże idące od filtra powietrza do turbiny a następnie dalej od turbiny do IC, wypłukać IC, wyczyścić przewód od IC do EGR i zrobić sobie takie rozwiązanie jak podał arwam z tym, że lepiej jest koniec węża włożyć np. do plastikowej butelki po coca-coli (jeśli mimo to wycieki oleju z ww. elementów będą nadal występowały to świadczy to o puszczaniu oleju z turbiny)
jeśli komuś takie proste rozwiązanie z wężem od odmy w butelce nie odpowiada to proponuję zastosować tzw. "oil catch tank" - oferowany na allegro :
http://www.allegro.pl/item432618840_oil ... ct_pl.html
ale cena odstrasza.


Obrazek

djmad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: djmad » sob wrz 06, 2008 14:51

a jezeli wyjdzie na to ze to z odmy to co nalezy wymienic aby to zjawisko nie wystepowalo ? ewentualnie co remontowac w silniku ?



Awatar użytkownika
greg6.7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt cze 05, 2007 17:47
Lokalizacja: usa, chicago/teraz polska

Post autor: greg6.7 » ndz wrz 07, 2008 07:55

Witam

Mam odmienne zdanie na temat oleju w dolocie. W tdi olej w dolocie byl, jest i bedzie. Wiec jezeli w silniku nie ubywa oleju to nie ma sie czym przejmowac. A odlaczanie odmy wg mnie nie ma wiekszego sensu.

Wycieki jak te na zdjeciach swiadcza tylko o jednym ze w miejscach zaolejonych wystepuje nieszczelnosc.

Do Sztomel

Olej ktory dostaje ci sie do dolotu z odmy bierze sie z zabrudzonego (niesprawnego) odolejacza (tej czarnej okraglej puszki). Umyj go jakims spray'em od srodka a zobaczysz ile syfu wyleci z niego. Myj az przestanie leciec brud. To powinno pomoc.

Do losdamianos

To co przedstawiles na zdjeciu to wyciek z zaworu EGR . Niestety jedyna naprawa polega na wymianie na nowy. Rozbieranie i czyszczenie mozesz sobie darowac nic nie pomoze. Pozatym wyciekiem nic sie nie bedzie dzialo ale olej moze sie dostawac na pasek rozrzadu wiec nie bagatelizuje sprawy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz wrz 07, 2008 08:47

greg6.7 pisze:Olej ktory dostaje ci sie do dolotu z odmy bierze sie z zabrudzonego (niesprawnego) odolejacza (tej czarnej okraglej puszki).
chyba coś pomyliłeś greg6.7 - ta czarna plastikowo-gumowa puszka (jak stwierdziłeś) to nie odolejacz a zawór regulujący ciśnienie skrzyni korbowej i po jego rozebraniu w środku znajdziesz membranę wraz ze sprężyną,
odolejacz to ten element :
Obrazek

i znajduje się pod pod pokrywą klawiatury, a w tym temacie
są foty jak inni rozwiązali problem odmy :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=6352

[ Dodano: 07 Wrz 2008 09:02 ]
u siebie tego zaworu nie wymieniałem ani nie rozbierałem ale wydaje mi się, że albo membrana popękała albo sprężyna już nie trzyma i dlatego zasysa ciągle opary wraz z drobinami oleju z odmy:
dodam, że wcześniej czyściłem cały dolot wraz z węykiem odmy i deklem klawiatury oraz metalową siateczkę filtra wstępnego ale teraz po przebiegu 1000 km znów pojawił się wyciek oleju na klawiaturze - olej cieknie na połączeniu wężyka z zaworem regulującym ciśnienie (czarnym plastikowo-gumowym dysku).
Ostatnio zmieniony ndz wrz 07, 2008 08:55 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

djmad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: djmad » pn wrz 08, 2008 07:39

w powyzszym linku jest opis jak naprawic poprzez zrobienie modyfikacji w silniku. mi chodzi o to co powoduje ten wyciek oleju ? przeciez nowy silnik tak nie ma wiec cos musialo sie zuzyc i chcialbym wiedziec co wymienic.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 08, 2008 11:22

djmad to jest tylko kosmetyka a nie modyfikacja hehe
djmad pisze:cos musialo sie zuzyc i chcialbym wiedziec co wymienic.
wychodzi na to, że chyba winę ponosi za to membrana zaworu - tej plastikowej puchy na deklu zaworów (pod warunkiem, że silnik jest zdrowy i nie ma przedmuchów)


Obrazek

djmad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: djmad » wt wrz 09, 2008 17:37

jak to fachowo sie nazywa abym wiedzial o co pytac.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 09, 2008 19:16

djmad odolejacz (separator oleju) i czarny dekiel na pokrywie zaworów (zawór regulujący ciśnienie skrzyni korbowej), naljepiej to druknij sobie ich zdjęcia bo w punktach handlu akcesoriami samochodowymi spotkałem się z taką fachowością sprzedających, że nie wiedzieli co to jest aktuator sterujący kierownicami turbosprężarki itp. itd.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 81 gości