nastawnik dawki paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

frefred
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 21, 2008 16:15
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: frefred » pt cze 27, 2008 22:57

Dziś rano autko odpaliło na dotyk (jak zawsze), pojechałem do pracy i wróciłem (ok 80km). Później wybrałem się na zakupy (jazda w mieście). Wszystko było ok. Wieczorem znów musiałem gdzieś jechać (ok 2km). No i zaczęło się, zaczął znów falować na biegu jałowym, praktycznie przez parę dojazdów do skrzyżowań. Szybko pojechałem do domu, żeby podłączyć auto pod Vag i zrobić nim jeszcze parę kilometrów (sugerowałem się tym, iż może Vag pokaże coś niepokojącego podczas w/w falowania). Jak na złość falowanie ustało. Więc, tak jak napisał damcio151 jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia któregoś z przewodów i bez rozebrania nastawnika i dokładnej analizy przewodów się nie obędzie.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob cze 28, 2008 00:27

frefred, jesli cos z przewodami to daruj sobie rozbieranie nastawnika, jesli nie byl nigdy ruszany to w nim nie powinno sie nic dziac. poszukalbym raczej w wiazce


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

DAB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw maja 01, 2008 16:37
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: DAB » ndz cze 29, 2008 19:30

Witam kolegów, mam problem z 1z po prześledzeniu postów dochodze do wniosku ze też mam problem z tym nastawnikiem ....dowiadywałem sie w boschu ,ale oni tylko wymieniają na nowy i kosztuje to 1500 zł. więc odpada .i teraz moje pytanko czy robi to ''czyszczenie'' ktoś na śląsku .i jeszcze jedno pytanie ..zauważyłem że po odpaleniu strasznie ''cyka''zawór recyrkulacji spalin .. czy jakiś ma to może jakiś wpływ..... z góry dzięki za pomoc .



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz cze 29, 2008 19:40

DAB, jesli cyka to nie zawor recyrkulacji spalin a zapewne n-75 i moze sobie cykac

co do nastawnika to zapraszam do siebie w razie co

chyba ze podjedziesz do tarnowa (ale tam bede dopiero pod koniec sierpnia)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

DAB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw maja 01, 2008 16:37
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: DAB » ndz cze 29, 2008 19:57

Cześć adam , po pierwsze szacun . po drugie to co cyka ,to to pod filtrem paliwa i to nie zawsze ... więc mniejsza z tym , mam pytanko ,jak moge sie upewnić że to nastawnik bo z tego co czytam to objawy są różne.... podpinałem go do Brein bee ale zero błędów i chyba tak sie skończy że do ciebie wpadne.....pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz cze 29, 2008 20:03

DAB, a co sie dzieje?

jesli szarpie i/lub na jalowym chodzi nierowno to odepnij predkosciomierz i sie przejedz, szarpanie podczas jazdy powinno ustac lub drastycznie sie zmniejszyc

kolo filtra paliwa jest n-75 a w glebi blizej grodzi n-18 (od EGR)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

DAB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw maja 01, 2008 16:37
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: DAB » ndz cze 29, 2008 20:16

A więc casami jak go odpale to odrazu przerywa bez ruszania z miejsca ,jak jeżdze bardzo lajtowo do 2000 obr. to wogule nic sie nie dzieje ,raz dałem mu po palic i z dwa dni bylo spokój i zauważyłem że jak dam mu na postoju po obrotach to na jakiś czas sie uspokaja ... a filtr zmieniany co 10000- 15000 tys no i paliwo BP albo Shel.... naj lepsza zabawa jest przy wyprzedzaniu jak w połowie manewru tak sobie szarpnie.... pomóż



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz cze 29, 2008 20:27

DAB, raczej dziwne objawy jak na nastawnik, moze to wtrysk sterujacy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz cze 29, 2008 20:33

a ja na próbę proponuje wypiąć pin 43 ( przewód niebiesko-biały) w ECU i tak pojeździć ... Ty będziesz widział prędkość , a ECU nie i jeżeli to będzie wina nastawnika to szarpanie ustanie



DAB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw maja 01, 2008 16:37
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: DAB » ndz cze 29, 2008 20:33

słyszałam że ta próba z ''stuknięciem ''jest nie miarodajna ,,co byś proponował..... a co do nastawnika to czy występuja te problemy na biegu jałowym....?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz cze 29, 2008 20:50

DAB, jesli nastawnik jest bardzo brudny to wystepuje falowanie i nierowna praca ale nie szarpniecia

poza tym wtedy szarpie przy niskich obrotach i przy jezdzie ze stala predkoscia na 4 i 5 biegu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

DAB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw maja 01, 2008 16:37
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: DAB » ndz cze 29, 2008 20:55

OK to co byś poradził.... jak moge jeszcze sprawdzić ten wrtysk sterujący.....



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz cze 29, 2008 21:00

DAB, najlepiej byloby od kogos podmienic na sprawny


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

DAB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw maja 01, 2008 16:37
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: DAB » ndz cze 29, 2008 21:06

OK powalcze z tym wrtyskiem a jak to nie pomoże to odezwe sie i umówimy sie na ten nastawnik.... :grin: dzięki narazie

[ Dodano: 30 Cze 2008 19:04 ]
No witam próbowałem dzisiaj zdiagnozować ten wtrysk sterujący (próba z stukaniem ) i nic nie wyszło .... odczepiłem nawet wtyczkę z wtrysku i bez zmian nic sie nie działo... ale jak jechałem do domu to znowu to samo ,szarpie......już nie wiem co z tym zrobić , brak pomysłów......... pomocy

[ Dodano: 30 Cze 2008 19:36 ]
No witam próbowałem dzisiaj zdiagnozować ten wtrysk sterujący (próba z stukaniem ) i nic nie wyszło .... odczepiłem nawet wtyczkę z wtrysku i bez zmian nic sie nie działo... ale jak jechałem do domu to znowu to samo ,szarpie......już nie wiem co z tym zrobić , brak pomysłów......... pomocy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości