1Z Rano trudniejszy rozruch

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt cze 17, 2008 09:50

a jak się ma tak rozjechany kąt wtrysku do pracy motorka już po porannym odpaleniu? Bo u mnie w ciągu dnia auto śmiga jak nówka i nic nie odczówam, a kąt w okolicy 0 nie wpływa na późniejszą jazdę?
ostatnio wymieniałem u siebie rozrząd i po odpaleniu normalnie chodził ... po podłaczeniu pod vag w BS było 0 , ale na szczęście wystarczyło ruszyć pompą ;)
Razal pisze:Pytam bo może siedzi coś co odpowiada za sterowanie tym kątem lub np. brudne paliwo? Ew. czujnik paliwa w pompie - i tu pytanie w jakiej grupie i której pozycji sprawdza się na VAGu temp. paliwa? w wydawało mi się, że na w basic settings pokazywało mi ok.50st a tam gdzie jest fuell temp. było ok. 150st. ale to jeszcze sprawdze....
Razal, BS to nastawy zablokowane , czyli praktycznie nic nie uczestniczy w regulacji kąta wtrysku .... tak jak podczas odpalania silnika ... dopiero po odpaleniu ECU reguluje kąt do wymaganego i bierze sygnał z g80 i g28 ... oczywiście temp, paliwa też jest ważna i ją oglądasz w grupie 007



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » wt cze 17, 2008 11:10

no to u Ciebie uszło na sucho. Ale czy u mnie tak będzie to nie wiem, bo u mnie po wymianie rozrządu jak sprawdzałem kąt wtrysku to było ok.51, ale teraz to już lipa jak widać. Przestawiło się z 51 na ok.10 także lipton coś mi się wydaje.....

Trzeba to obejżeć, bo coś mi się zdaje że jak kąt by się przestawił z 51 na 10 to nawet na rozgrzanym motorku były by problemy z jazdą ?

Pozdrooo


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » wt cze 17, 2008 11:41

Nie koniecznie na cieplym moze palic dobrze! Ustaw kat wtrysku i sprawdz... Przyczyna moglo byc np. to ze luzno byla dokrecona pompa...



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » wt cze 17, 2008 11:58

Rapix pisze:Nie koniecznie na cieplym moze palic dobrze! Ustaw kat wtrysku i sprawdz... Przyczyna moglo byc np. to ze luzno byla dokrecona pompa...
Dzwoniłem do moego speca od diesli i umówiłem się na czwarek na kontrolę. Mówi że sprawdzi zapłon, ustawi jak trzeba i wyda diagnozę. Myślę, że sprawdzi naciąg paska, ustawi jeszcze raz kąt, dobrze przykręci pompę i jeśli się przestawi ponownie na 0 to trza będzie pomyśleć o naprawie wału.... Ale narazie wrzucam na luz bo szkoda nerwów za wczasu. Mam nadzieję, że to właśnie np. przestawiona pompa ;-)

A tak wogóle w 1Z też takie lipne było to obsadzenie koła na wale? Ja myślałem, że takie rzeczy to tylko w AAZ?

Dzięki - na bieżąco będzie relacja prowadzona - zobaczymy co dalej będzie....

Jestem po kolejnym VAG'u i oto spostrzeżenia (silnik uruchomiony):
- w grupie 000 pozycja druga kąt wtrysku oscyluje między 18 - 24
- w grupie 007 pozycja fuel temp wynosiła ok. 34st. (auto rozgrzane do ok. 70st.C płyn chł)
Po wejściu do Basic Settings (auto uruchomione) --> TDI-TIMING --> mam:
- Fuel temp. 118st
- Kąt wtrysku skacze 0-1-0-1-0 itd.

w kodach błędów pojawił się dzisiaj błąd 01117 coś z LOAD ... skasowałem i OK --> może to skutek wczorajszego odłączenia akumulatora.

Na sprawdzenie jestem umówiony na czwartek - a to jeszcze prawie 2 dni - auto śmiga noramlnie / nie wiem czy jeździć czy nie ?
Ostatnio zmieniony wt cze 17, 2008 13:21 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt cze 17, 2008 20:22

Moim zdaniem masz zle ustawiona pompe (totalnie zle), albo pasek zle zalozony o 1 zabek.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » wt cze 17, 2008 21:02

Dario84 pisze:Moim zdaniem masz zle ustawiona pompe (totalnie zle), albo pasek zle zalozony o 1 zabek.
To by się faktycznie zgadzało - tylko mogło się samo przestawić ? W kwietniu wymieniałem rozrząd i po wymianie kąt wtrysku był OK. Teraz się pojawiła taka kicha.

Zastanawia mnie jeszcze ze w grupie 000 jest kąt ok.20 a BasicSettings jest 0-1 kąt. Wydaje mi sie że tu i tu powinno być tak samo ?

Pozdrooo


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt cze 17, 2008 21:12

Zastanawia mnie jeszcze ze w grupie 000 jest kąt ok.20 a BasicSettings jest 0-1 kąt. Wydaje mi sie że tu i tu powinno być tak samo ?
nie bo w BS nic tym nie reguluje , a w MS widzisz już kąt po regulacji ...



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » wt cze 17, 2008 21:26

ok teraz jasne :)

Nic pozostatje jechać na ustawienie pompy i kąta oraz dawek.

Jak się znowu przestawi to trza będzie looknąć na pi.....e kółko na wale.

A jedynym objawem zwalonego klina jest przestawiony kąt ? Bo u mnie nic innego nie odczówam.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt cze 17, 2008 21:46

Razal pisze:A jedynym objawem zwalonego klina jest przestawiony kąt ?
Kat skacze, albo sam sie przestawia jak u Ciebie, poza tym jeszcze moze byc bicie kola pasowego.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » wt cze 17, 2008 22:13

Dario84 pisze:
Razal pisze:A jedynym objawem zwalonego klina jest przestawiony kąt ?
Kat skacze, albo sam sie przestawia jak u Ciebie, poza tym jeszcze moze byc bicie kola pasowego.
A czym może być spowodowane takie samo przestawianie się ? W okolicy koła na wale jest cisza i chodzi wszystko równiutko. Auto zbiera się jak zawsze - ok


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt cze 17, 2008 22:41

w zasadzie tylko klin na wale, no chyba ze masz luzna pompe wtryskowa ale to raczej malo prawdopodobne.

Chyba ze pasek slabo napiety i przeskoczyl


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » wt cze 17, 2008 22:47

chlopaki wymieniali rozrzad w kwietniu, być może był słabo napięty i przeskoczył o ząb. jade tam w czwartek to się każe wszystko. Pozdrooofka

Aaaa i mam nadzieję, że to jednak luźna pompa lub pasek :)

Pozdroooo


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » śr cze 18, 2008 09:22

Witam.

Nie wiem czy wniosę coś sensownego do tematu ale też mam problemy z porannym rozruchem 1 Z'ta. Mam Passata B4 z tym silnikiem i mam zapowietrzony układ paliwowy. Jak mam powyżej 15 litrów na wskaźniku w zbiorniku to pali ok i bombelki polecą w wężykach sporadycznie. Jak mam mniej niż 15 litrów to bombelki zapitalają aż miło i jak postoi to jest problem z odpaleniem juz leciutki. Jak na wskaźniku zacznie się rezerwa to postoi 30 minut i kręce około 15 sec.!! żeby odpalił. Jak odpali, to już jedize. Najprawdopodobniej u mnie jest coś nie tak ze smokiem w baku - jest nieszczely i jak się poziom paliwa obniża to sie dostaje powietrze i mi się zapowietrza cały układ i stąd problem z odpaleniem. Opaski pozmieniałem na lepsze zaworek na filtrze i oring mam nowy (filtr też), więc zakładam, że to po drodze ze zbiornika do pompy.

Ale się napisałem.

Pozdrawiam.


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » czw cze 19, 2008 22:49

No i golfik po badaniu ...

Rozpoznanie - KLINiczyn przypadek w wersji mega light...

Auto trafiło w odpowiednie ręce w odpowiednim czasie. Kąt wtrysku był przestawiony dosyć mocno bo z wartości 50 do 0to jest kawałek, mechanik po zbadaniu kąta odrazu wiedział o co chodzi. Piszę, że we właściwym czasie bo przypadek scinania się klina na wale porównał bym do raka, który im mniej zaawansowany tym łatwiej go wyleczyć...

U mnie było poprostu już wyrobione lekko podciecie w kształcie półksiężyca na kole zębatym wału korbowego i tak jak pisał w tym oście Adamm koło mogło chodzić w osi prostopadłej do osi wału (z tłokami),a nie musiało bić na boki wcale ( i tu chciałbym wszystkich uczulić, że nie tylko bicie na boki jest ważne :hmm: ) efekt był taki że przy lekkim ochłodzeniu np. 8stC w nocy ciężej palił rano i puszczał niebieskawego dyma z gryzącym smrodem. Podejżewam, że ma to związek z czujnikiem temperatury w pompie, który decyduje o tym czy przyśpieszać zapłon czy nie przy odpalaniu np. w zimie. Tak czy inaczej po 2h miałem miałem nowe koło zębate (firma SWAG + obowiązkowo nowa śruba), o dokręcaniu przypomnę 90Nm + 90st. dla 1Z! I tobył ten pierwszy etap gdzie koszty można zmieścić w ok. 200złbo tyle mnie to kosztowało z ustawieniem kąta na 55.

Dlatego warto kontrolować co z autkiem się dzieje dziwnego - u mnie gorzej zapalał, ale nie dużo gorzej i mogło by tak zostać... dobrze, że jest forum i mogłem sprawdzić kąt wtrysku - dzięki czemu szybko postawiono diagnozę i wszystko gra. Kolejnym etapem mogło być wyrobienie wcięcia na wale - koszty rosną do ok. 1000zł, a jeśli się jeszcze to 'przejeździ' to wtedy bywa BOOM i trzeba się liczyć z remontem silnika, który w zależności od prędkości obrotowej w czsie BOOM może być nie opłacalny - o kosztach wolę nie wspominać.....

Także Koledzy - auto nawet w 0 ma palić jak zegarek. Aaaaa i jak coś nie tak to sprawdzajcie te cholerne kółka na wale !

Pozdrooo

:pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości