No i golfik po badaniu ...
Rozpoznanie -
KLINiczyn przypadek w wersji mega light...
Auto trafiło w odpowiednie ręce w odpowiednim czasie. Kąt wtrysku był przestawiony dosyć mocno bo z wartości 50 do 0to jest kawałek, mechanik po zbadaniu kąta odrazu wiedział o co chodzi. Piszę, że we właściwym czasie bo przypadek scinania się klina na wale porównał bym do raka, który im mniej zaawansowany tym łatwiej go wyleczyć...
U mnie było poprostu już wyrobione lekko podciecie w kształcie półksiężyca na kole zębatym wału korbowego i tak jak pisał w tym oście
Adamm koło mogło chodzić w osi prostopadłej do osi wału (z tłokami),a nie musiało bić na boki wcale ( i tu chciałbym wszystkich uczulić, że nie tylko bicie na boki jest ważne
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
) efekt był taki że przy lekkim ochłodzeniu np. 8stC w nocy ciężej palił rano i puszczał niebieskawego dyma z gryzącym smrodem. Podejżewam, że ma to związek z czujnikiem temperatury w pompie, który decyduje o tym czy przyśpieszać zapłon czy nie przy odpalaniu np. w zimie. Tak czy inaczej po 2h miałem miałem nowe koło zębate (firma SWAG + obowiązkowo nowa śruba), o dokręcaniu przypomnę 90Nm + 90st. dla 1Z! I tobył ten pierwszy etap gdzie koszty można zmieścić w ok. 200złbo tyle mnie to kosztowało z ustawieniem kąta na 55.
Dlatego warto kontrolować co z autkiem się dzieje dziwnego - u mnie gorzej zapalał, ale nie dużo gorzej i mogło by tak zostać... dobrze, że jest forum i mogłem sprawdzić kąt wtrysku - dzięki czemu szybko postawiono diagnozę i wszystko gra. Kolejnym etapem mogło być wyrobienie wcięcia na wale - koszty rosną do ok. 1000zł, a jeśli się jeszcze to 'przejeździ' to wtedy bywa BOOM i trzeba się liczyć z remontem silnika, który w zależności od prędkości obrotowej w czsie BOOM może być nie opłacalny - o kosztach wolę nie wspominać.....
Także Koledzy - auto nawet w 0 ma palić jak zegarek. Aaaaa i jak coś nie tak to sprawdzajcie te cholerne kółka na wale !
Pozdrooo
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V