Strona 2 z 2

: ndz cze 15, 2008 19:31
autor: mivhal_f
mialem w planach zmiane na lepszy olej ale po rozmowie z mechanikiem, który powiedzial mi ze wszystko co jest na pokrywie zaworow moglo by mi zatkac tunele na przeplyw oleju i mi odradzil cos takiego.a Kosztowne to bylo ta wymiana uszczelniaczy??

: ndz cze 15, 2008 19:39
autor: Adamm
mivhal_f, zmieniaj smialo ja jezdzilem dwie wymiany na mineralnym a potem zmienilem na polsyntetyk

: ndz cze 15, 2008 19:50
autor: Grześko
Nie bardzo rozumiem co miałoby się zatkać, bo olej z miski podawany jest przez filtr oleju do kanałów olejowych a spływa o wiele większymi kanałami. :bajer:
A bardziej to bym mu wierzył gdyby powiedział że się silnik może rozszczelnić.
Ja u siebie zaryzykowałem i nie żałuję, bo moje zdanie jest takie że silnik do swojego zgonu powinien jeździć na syntetyku, nawet kosztem wymiany uszczelniaczy i większości uszczelek, jeśli by się po wymianie przecieki pokazały.
Wydaje mi się że lepiej jak silnik zrobi z 200000 km więcej na syntetyku, niż bać się rozszczelnienia i jeździć na mineralu. :bigok:
Apropo uszczelniaczy - jeśli gość potrafi to zrobić bez ściągania głowicy to robocizna nie powinna być większa jak 150-200 zł, a jeśli zdejmie to myślę że 300zł-400zł. Uszczelniacze to są śmieszne koszty około 3zł/szt * 8 szt, uszczelki pod pokrywę zaworów 10zł, pod głowicę koło 50zł.
A co zrobisz to zależy od Ciebie.
W ramach ciekawostki dodam że miałem audi b2 z przebiegiem około 500000 km 1,6 B+G i jeździłem też na syntetyku. Przy około 250tys miałem remont bo wcześniej tato tam lał Selektola 20W-40 i brał 3 litry na 1000. :helm:

: ndz cze 15, 2008 22:01
autor: mivhal_f
ja teraz zalewam 15W40 bp i bede sie zastanawial czy zmienic...
2 pytania
1) czy jest jakas roznica w kulturze pracy??
2) w ktorych miejscach w silniku spodziewac sie wyciekow??

: pn cze 16, 2008 07:42
autor: popo666
Ja również po kupnie mojego Golfa zalałem minerała, ale szybko zmieniłem na Valvoline Max Life 10W40 Diesel i muszę powiedzieć, że silnik ciszej pracuje, nie słychać rano zaworów no i wydaje mi się, że szybciej się nagrzewa.
Jest to olej specjalny dla silników poiwyżej 100kkm. Posiada jakieś właściwości, że przywraca miękkość uszczelkom i faktycznie w dwóch miejscach silnik lekko się pocił odkąd zalewam Valvoline przestał. Jestem bardzo zadowolony z tego oleju. :bigok:

: pn cze 16, 2008 17:47
autor: Grześko
mivhal_f pisze:2) w ktorych miejscach w silniku spodziewac sie wyciekow??
Ja obstawiam że wycieków nie będzie. :helm:
mivhal_f pisze:1) czy jest jakas roznica w kulturze pracy??
Wg mnie nie powinno być żadnej, ale masz dużo lepsze samopoczucie i wiesz że lejesz do silnika coś co mu bardziej odpowiada. :bajer: