Nietypowy problem z temperatura silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pt cze 06, 2008 22:42

ja mam uszczelke pod glowica wymieniona, termostat wymieniony, korek wymieniony :/
zauwazylem przez kilka dni scisly zwiazek wskazan temperatury z naslonecznieniem auta, podkreslam ze wskazaniami, bo temperatura sama w sobie chyba jest dobra skoro po odkreceniu korka zbiorniczka przy wskazaniu ponad 3/4 skali nie wywalilo wody :/ po prostu zglupialem :/
temperatura nie skacze, tylko wejdzie na pewien poziom i tam stoi, gdy auto postoi w cieniu to stoi na srodku, jak stoi na mocnym sloncu to wyzej, ale sie nie waha (drobne wahniecie w gore zaraz koryguje wlaczenie sie wentylatora).
zaskoczylo mnie tez, gdy po kilkugodzinnympostoju na mocnym sloncu, wskazowka byla na koncu bialego pola po przekreceniu stacyjki jeszcze przed odpaleniem silnika :/ ewidentnie sie cos nagrzewa od slonca i przeklamuje ale czy to sam wskaznik, czy cos innego to niestety nie wiem :grrr:



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » sob cze 07, 2008 00:15

Tomallus pisze:e jak :shock: ? Wy to macie pomysły, nie z tej ziemi. P
te czarodziej akurat w teor i to jest mozliwe bo wskazniki w starych golfach sa prymitywne!!!
poczytaj ksiazke z fizyki (techniczna a nie LO) :helm:

MaSa_Golf, mozliwe ze wskaznik ci wariuje ale ja zaczalbym od sprawdzenia czujnika, odpal auto i zewrzyj przewod do masy na chwile, zobaczysz czy powedruje wskaznik nakoniec(NACHWILE ZEWRZYJ). jak tak to gut tzn ze sie nie zawiesza. (AALE MOZE BYC ZJE***Y I TAK).
u mie czujnik temp byl syf i wskazywal zle
ale ogolnie problemy sa z temp jak uszczelka juz powykanczana, korek w zbiorniku syf,
ewentualnie pompa wody juz siada, dziwi mnie ten dolny waz i termostat.

sprawdz czy na postoju ci sie zalaczy wentylator, bedzie wiadomo co dalej ;)


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

zbychzz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 17:11
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: zbychzz » sob cze 07, 2008 20:44

Jeżeli woda w momencie wskazywania przez twój czujnik przegrzania, nie była zbytnio gorąca (wentylator na chłodnicy nie chodził) to ewidentnie to czujnik.
ja zabrałbym się za czujnik temp. przy bloku - w końcu to on daje ci sygnał o wysokości temperatury.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob cze 07, 2008 23:30

U mnie też wskaźnik oszukuje i wchodzi na 2/3 skali przy 90 stopniach a na 3/4 w momencie załączania się wentylatora. Tak to jest jak się raz rozgrzało autko bardziej niż się powinno.

Ja dla pewności zrobiłem pomiary termometrem cyfrowym i jak wskaźnik jest na śroku skali to mam zaledwie 70 stopni w zbiorniczku.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz cze 08, 2008 00:49

BENITO pisze:Ja dla pewności zrobiłem pomiary termometrem cyfrowym i jak wskaźnik jest na śroku skali to mam zaledwie 70 stopni w zbiorniczku.
właśnie :grin: dobra rada wziąść termometr dotykowy i pomierzyć temperatury :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » wt paź 28, 2008 22:41

Nie ma związku z tematem , ale ku przestrodze ludzików , którzy mogą wziąść to za dobrą radę zwrócę uwagę na jedną rzecz. WODA DESTYLOWANA NIE JEST DO UŻYTKU W JAKICHKOLWIEK UKŁADACH METALOWYCH !!!!!!!


Mam do sprzedania pompę bez LDA

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » śr paź 29, 2008 00:05

Przykleję się do tematu... ostatnio uciekał mi gdzieś płyn... wymieniłem chłodnicę, kruciec plastikowy od termostatu, termostat, zalałem układ i teraz mam pytanie... gdy silnik chodzi cały czas przelewa się wężykiem przelewowym płyn do zbiorniczka... czy tak powinno być? Nie ma względu na to czy się termostat otworzył czy nie... silnik zimny czy ciepły... dziwne to jest... stąd moje zaniepokojenie?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr paź 29, 2008 10:30

Przykleję się do tematu... ostatnio uciekał mi gdzieś płyn... wymieniłem chłodnicę, kruciec plastikowy od termostatu, termostat, zalałem układ i teraz mam pytanie... gdy silnik chodzi cały czas przelewa się wężykiem przelewowym płyn do zbiorniczka... czy tak powinno być? Nie ma względu na to czy się termostat otworzył czy nie... silnik zimny czy ciepły... dziwne to jest... stąd moje zaniepokojenie?
Normalna rzecz, u mnie jest tak samo, z wężyka wyrównawczego leje się ciurkiem ;) Gorzej jak pluje, znaczy wtedy, że układ zapowietrzony :) Ja jak kiedyś miałem zapchany ten wężyk wyrównawczy to co róż mi wywalało płyn...



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » śr paź 29, 2008 17:24

Problem zazegnany... a wlasciwie wszystkie wariactwa wskaznika temperatury ustaly gdy....






gdy skonczylo sie lato i slonce przestalo mocno swiecic :green_fuck: :bigok: :green_fuck: :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 108 gości