DaroD pisze:No i oczywiscie zmiana oleju. Ale czy przypadkiem jak sie przechodzi z oleju mineralnego na pol badz pelny syntetyk to cyrki w silniku sie nie dzieja?
jeśli nie zalejesz oleju o wzmożonych własnościach myjących to nic się nie będzie działo.
co do oleju 5W5 Mobil"a to nic sięnie będzie działo ewentualnie przecieki które by się pojawiły to będzie tylko zbieg okoliczności. ale na pewno nie będą spowodowane zmianą oleju.
przed tym zanim zaczniesz rozbierać silnik zmień uszczelniacze zaworowe .
a w razie jakbyś rozebrał silnik i okazało się że są progi na cylindrach to nie warto remontować bo ciężko o dobre zestawy naprawcze.
chyba że wtedy zatulejować silnik i zostawiasz stare tłoki.
ten sposób polecam. dużo ludzi tak robi i są zadowoleni.
w razie czego mam komplet tulei na silniki 1.9
[ Dodano: 08 Gru 2009 16:23 ]
DaroD pisze:I moge zajac sie sprawdzaniem pierscieni, czyli zmierzyc cisnienie w cylindrach, wykonac probe olejowa i jesli przy pierwszym pomiarze cisnienie na cylindrach bedzie powyzej 20 barow i przy prubie olejowej cisnienie sie nie zwiekszy to tez bede mogl wukluczyc pierscienie. I w takiej sytuacji zostanie mi wymiana uszczelniaczy?
jak kompresja wyjdzie mniej niż 26bar lub z dużymi różnicami na poszczególnych cylindrach to silnik do rozbiórki.
uszczelniacze zaworowe nie mają nic wspólnego z kompresją.
jak ciśnienie przy próbie olejowej nie skoczy do góry to góra silnika czyli głowica jest do roboty, ale jeśli nie masz problemów z odpalaniem bo nic o nich nie wspominałeś to raczej nie będzie to wina słabe kompresji.
branie oleju wcale nie jest związane z kompresją.
jeśli ciśnienie skoczy przy próbie olejowej to wtedy pierścieniami się trzeba będzie zająć.
nie masz nigdzie zewnętrznych wycieków oleju?