Strona 2 z 4

: czw maja 15, 2008 10:54
autor: AndrzejP4
chyba trochę przesadzacie. Widziałem już niejedno auto(większość to zeciory, AHU itp), które bardzo dobrze spisywały się po chipie od Sebastiana.

Nie wiem jak sobie radzi z nowszymi Tdi, ale ze starszymi jest OK.


Co do problemu w temacie - pompa wtryskowa dokonała żywota - dawała za małe ciśnienie, a przez to dawka była zbyt niska. Planowana wymiana na nową pompę i dalsze testy.

Dla pewności został wrzucony oryginalny wsad i auto też nie ma mocy.

: czw maja 15, 2008 11:47
autor: wikus666
witam podlaczam sie do postu.
mam mk4 po chipie u autoseby nie wiedzialem ze to taki ,,fachowy" tuner.
moj golf lapie notlauf i nie iwem czy jest to spowodowane tym programem. boje sie zeby mi nic nie siadlo przez tego tunera wiec prosze o pomoc co mam robic??

: czw maja 15, 2008 14:06
autor: souler
wikus666 pisze:witam podlaczam sie do postu.
mam mk4 po chipie u autoseby nie wiedzialem ze to taki ,,fachowy" tuner.
moj golf lapie notlauf i nie iwem czy jest to spowodowane tym programem. boje sie zeby mi nic nie siadlo przez tego tunera wiec prosze o pomoc co mam robic??

jedz do Mirka z dynosoftu i zrobi auto zanim ci sie cos wysra. poza tym ten "tjuner" powinien ci zdiagnozowac czemu sa notlaufy i poprawic albo wskazac przyczyne, ale jak sie softy kupuje gotowe, uzywa sie nielegalnego oprogramowania,a do tego robi wszystko pod blokiem, to tak jest.

: czw maja 15, 2008 14:41
autor: rob555
AndrzejP4 pisze: Co do problemu w temacie - pompa wtryskowa dokonała żywota - dawała za małe ciśnienie, a przez to dawka była zbyt niska. Planowana wymiana na nową pompę i dalsze testy.
Dla pewności został wrzucony oryginalny wsad i auto też nie ma mocy.
A jaka miales dawke? Daj mi logi kanalu 001...

: czw maja 15, 2008 14:57
autor: Dario84
_mumin_ pisze:To autoseba napisał na innym forum związanym z chiptuningiem:
Na impertynenckie uwagi odpowiadał nie będę , ponieważ z "meblami kuchennymi " się nie rozmawia. Można się uczyć robiąc auta za darmo ,ale z czego wtedy się będzie płacić za swoje błędy , a za swoje błędy płacę : uszkodzone silniki , uwalone sterowniki itp. i się tego nie wstydzę , na błędach człowiek się uczy najwięcej . Widzę że Panowie "Alfy i Omegi" dostali wiedze w spadku , albo zostali przeszkoleni przez pracodawców , lub kupili , bo nie mają szacunku do własnej wiedzy wyuczonej na próbach i błędach . Co do wypomnianych cen , to można zauważyć , że wzrastają wraz z jakością modów i nie jestem cwaniakiem ,ani głupkiem , aby zapchychać rynek tanimi chipami , ale jakoś zacząć trzeba , a w spadku wiedzy nie dostałem .
Ten tekst sam mowi za siebie i nie trzeba niczego dodawac.

Chiptuningu nie mozna sie uczyc na samochodach klientow, trzeba sie szkolic od osob w tym doswiadczonych, a dopiero pozniej mozna dzialac z samochodami klientow.

: czw maja 15, 2008 15:10
autor: wikus666
wrzucam logi ktore zrobilem wczesniej lecz nie udalo mi sie wylapac momentu kiedy lapie notlaufa http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ec ... 25410.html

: czw maja 15, 2008 15:54
autor: Dario84
Napisz jaki masz silnik, widac przeladowanie 2100-2400obr, z softem jest cos nie tak na pewno bo wartosci przeplywki sa wieksze od wymaganych, a mimo tego przeplywka obcina dawke... trzeba zczytac kosci i zobaczyc jak wyglada zawartosc.

Poza tym trzeba zobaczyc czy kierownice chodza lekko, i czy N75 prawidlowo dziala

: czw maja 15, 2008 16:37
autor: AndrzejP4
z logów wikus'a666 widzę, że są problemy raczej z wysterowaniem turbo. Prawdopodobnie kierownice chodzą opornie i stąd ten overboost. Wartości przepływki są OK.
Trochę "niedopieszczony" ten wirus, bo jest coś pomieszane z ograniczeniem dymienia.

rob555 <> logów niestety nie robiłem. Spróbuję w najbliższym czasie załatwić.

Niedługo napiszę, jak auto jeździ na nowej pompajce.

: czw maja 15, 2008 17:09
autor: wikus666
AndrzejP4 chcialbym sie z toba zgodzic lecz nie moge. sztanga chodzi bardzo lekko moze kierownice sie zapiekaja ale sztanga chodzi lekko.

: czw maja 15, 2008 17:34
autor: Dario84
Wikus zwroc uwage na ostatnich kilka skrajnych dolnych mm sztangi, czasami jest tak ze te ostatnie mm sa delikatnie zapieczone, i juz sa problemy z wysterowaniem turbo...

slychac wtedy takie charakterystyczne "chrupotanie" jak dociskasz sztange w dol reka...

[ Dodano: 15 Maj 2008 17:35 ]
Andrzej P4 zwroc uwage ze pow 4000obr przeplywka obcina dawki

: czw maja 15, 2008 21:20
autor: korzonek80
jaro4444 pisze:Podjedź we Wrocławiu do Gulu (Dynosoft) i sprawdź co i jak.
Panowie a kogo byście polecali w Trójmieście odnośnie podniesienia mocy w Golfie IV PD 101PS? Ile mozna bezpiecznie z niego wyciągnąć i w jakiej barierze cenowej.

: czw maja 15, 2008 21:23
autor: _mumin_
Parę postów wyżej wypowiadał sie człowiek który pomoże twojemu autku :)
Rob555 działa na tym terenie , kontaktuj się z nim :)

: czw maja 15, 2008 23:18
autor: AndrzejP4
Dario84 pisze:Wikus zwroc uwage na ostatnich kilka skrajnych dolnych mm sztangi, czasami jest tak ze te ostatnie mm sa delikatnie zapieczone, i juz sa problemy z wysterowaniem turbo...

slychac wtedy takie charakterystyczne "chrupotanie" jak dociskasz sztange w dol reka...

[ Dodano: 15 Maj 2008 17:35 ]
Andrzej P4 zwroc uwage ze pow 4000obr przeplywka obcina dawki
no fakt, delikatnie niedomaga przepływka. Ale obcięcie o 1mg to bardzo niewiele.

A sztanga u Wikusa pewnie nie do końca opada i stąd ten problem albo sztanga jest źle ustawiona. Ja na jego miejscu wydłużyłbym sztangę o 2 obroty i wtedy zlogował. Powinno być już wtedy dobrze. Jeżeli wszystko chodzi swobodnie, to stawiam na to, że jest to klasyczny overboost turbiny VNT.

: pt maja 16, 2008 08:44
autor: mirass
AndrzejP4 pisze:z logów wikus'a666 widzę, że są problemy raczej z wysterowaniem turbo. Prawdopodobnie kierownice chodzą opornie i stąd ten overboost. Wartości przepływki są OK.
Trochę "niedopieszczony" ten wirus, bo jest coś pomieszane z ograniczeniem dymienia.

rob555 <> logów niestety nie robiłem. Spróbuję w najbliższym czasie załatwić.

Niedługo napiszę, jak auto jeździ na nowej pompajce.
czytam cały wątek z zaciekawieniem :satan:

powracając do tematu: AndrzejP4 - co powiesz jeśli to nie pompa? coś dziwne ze nagle auto zesłabło - i to jest kwestia mechaniczna. Co do przyspieszenia kąta wtrysku ect. - czy wydaje się tobie że można to dowolnie zmieniać bo cyfry na to pozwalają?

Wiem że bronicie Sebastiana i będziecie tam robić bo cena jest atrakcyjna, tylko nikt nie liczy kosztów towarzyszących tej zabawie-czas na dojazdy, paliwo, spływające turbosprężarki ect. Nie życzę nikomu aby któryś silnik po takim unfallu zassał olej do silnika i korby wyszły bokiem. Dziwi mnie to, że kupujecie auta, na które ciężko pracujecie a później w taki sposób psujecie. Klient wyjeżdżając od profesjonalisty kupuje kompletną usługę - jeśli ma problem i coś jest nie tak przyjeżdża na diagnostykę za którą z reguły nie płaci. Jak chce zwiększyć swoją moc i zmienia części to za korektę płaci 25% ceny programu. Takie są standardy profesjonalnych firm. Co oferuje Autoseba? Inną kostkę?

_mumin_ - pompa raila przeżyła tą katorgę?