Strona 2 z 16

: pn maja 05, 2008 14:27
autor: Dario84
Problem pojawia sie wlasnie jak napisal Sztomel, kiedy aku ma jakis przebieg i nie potrafi juz rozpedzic silnik do predkosci obr przy ktorej podawana jest pelna dawka rozruchowa (ok 200obr/min).

: pn maja 05, 2008 16:50
autor: jasiek21
u mnie też był ten sam problem i po czyszczeniu rozrusznika i wymienie akumulatora praktycznie na ciepłym pali po 2 sekundach, więc jak Ci się chce możesz podładować aku i przeczyścić rozrusznik, na pewno nie zaszkodzi a powinno być lepiej.

: pn maja 05, 2008 18:30
autor: cygan
a wiec tak:miałem dosłownie identyczny problem....(silnik 110) i panowie nie mówcie ze takie zapalanie na ciepłym silniku jest jak najbardziej OK-oczywiscie bzdura!!! byłem u kolegi który pracuje w volkswagenie-grzebał w sofcie,probował zmieniac dawke powietrza (nie pomogło) potem odłaczył czujnik i było w porzadku-kupiłem nowy i było znowu to samo. Załozylismy druga pompe z przebiegiem ok200k po jakims czasie problem wrócił....pojechałem do serwisu boscha-wina pompy i oprogramowania:trzeba cos wyregulować-wydałem 600zł ale silniczek cyka idealnie.(WARTO BYŁO) Przy okazji wyczyscili mi turbine (zmienna geometri łopatek) bo była zle uzytkowana:/ a przez to łapatki sie zawieszały . Co tu duzo wiecej mówić - samemu tego nie zrobisz a oni w boschu maja duzo takich przypadków i nikt inny tego Ci lepiej nie zrobi

: pn maja 05, 2008 20:28
autor: AndrzejP4
cygan pisze:panowie nie mówcie ze takie zapalanie na ciepłym silniku jest jak najbardziej OK-oczywiscie bzdura!!! byłem u kolegi probował zmieniac dawke powietrza (nie pomogło)
nie wiedziałem że w dieslu reguluje się dawkę powietrza jak w benzyniaku. Jeżeli ktoś wie, to proszę o wyjaśnienie tego tematu.
potem odłaczył czujnik i było w porzadku
bo na odłączonym czujniku komp zwiększa dawkę rozruchową, sprawa oczywista i raczej nie związana z pompą a z softem.
pojechałem do serwisu boscha-wina pompy i oprogramowania:trzeba cos wyregulować
nie wyregulować, tylko zmienić dawkę rozruchową i obniżyć próg minimalnych obrotów przy których podawane jest paliwo. Pompy pewnie jako tako nie było potrzeby regulować...

W końcu sam doszedłeś, że to wina softu, a więc problem jest powszechny i nie wskazuje na awarię. Co najwyżej może wskazywać na słaby rozrusznik lub aku, ewentualnie zaśniedziałe przewody lub klemy.

: pn maja 05, 2008 21:18
autor: cygan
Rozwiązaniem tego problemu jest wgranie nowego oprogramowania sterującego pracą silnika. Dokładnie chodzi o błąd w mapie paliwowej silnika. Profesjonalny serwis zrobi to wciągu jednego dnia. bez potrzeby wymieniania pompy czy szukania i odłączania różnych czujników temperatury. Przy okazji można wgrać kilka koników więcej.

A co do regulacji przepływu powietrza to dokładnie nie wiem o co chodzi ale koleś robił to przez komputer ale szczegółów niestety nie znam.

: pn maja 05, 2008 22:21
autor: Tomek
Dario84 pisze:Problem pojawia sie wlasnie jak napisal Sztomel, kiedy aku ma jakis przebieg i nie potrafi juz rozpedzic silnik do predkosci obr
Bora wspomiana na poczatku tematu odrazu kreci szybciutko....

: pn maja 05, 2008 22:36
autor: szatanek
No ja musze powiedziec ze rozrusznik słabo mi kręci ale to nie wina samego aku. po podłączałem inny i tez cięzko kręcił, więc musze wziąć na stół rozrusznik. Co dziwnego zauwazyłem to to ze na gorącym silniku rozrusznik potrafi mi wolniej kręcic ( i czasami nawet staje w miejscu by po chwili dalej ruszyc i wtedu silnik odpala) niz na zimnym. Więc najpierw porządny aku i sprawny rozrusznik i wtedy zobaczymy jak będzie palił.

: pn maja 05, 2008 22:36
autor: Pyton50
Czegoś tu też nie rozumiem, to chodzi o dawke rozruchową czy o prędkość obrotową rozrusznika? :hmm: Bo na to wychodzi że na zimno nie musi wcale szybko kręcić i pali od strzału!? :goof:

: pn maja 05, 2008 22:39
autor: damcio151
Pyton50 pisze:Bo na to wychodzi że na zimno nie musi wcale szybko kręcić i pali od strzału!? :goof:
pali od strzału bo jest podawana większa dawka ...

: pn maja 05, 2008 22:42
autor: szatanek
Zgadza sie na zimnym dawka jest na tyle duza ze nawet przy wolniejszym kręceniu odpala dobrze,mimo ze kręci wolniej niz 200 obr/min i próg nie jest zachowany odpala dobrze bo dawka i tak jest większa niz na gorącym a na gorącym dawka jest zmniejszona i jak kręci wolniej to spada jeszcze bardziej. Pisał ktos ze w sofcie obniza sie próg kiedy podawana jest cała dawka.

: pn maja 05, 2008 22:46
autor: Pyton50
Czyli chodzi tylko o dawkę.To już bardziej zrozumiałe,bo z tym rozrusznikiem to mi nie pasuje do tego problemu. :kac:

: pn maja 05, 2008 23:09
autor: cygan
Tak, chodzi własnie o dawke paliwa, nie ma potrzeby ruszania rozrusznika bo co Ci to pomoze jesli nie ma odpowiedniej ilości paliwa.

: wt maja 06, 2008 10:15
autor: rob555
Im sprawniejszy rozrusznik tym wieksza bedzie dawka na cieplym silniku i latwiej odpali- na zimnym ten limit nie wystepuje. Dlatego tez wypiecie czujnika temp pomaga bo wtedy kozysta zupelnie z innych wartosci dawki startowej.
Mozna czyscic klemy, wymieniac rozruszniki czy akumulatory....ale naprawde najprosciej jest dygnac to w sofcie i spokuj na lata.

: wt maja 06, 2008 22:46
autor: georg2601
Można też przekodować Vagiem z manuala na automat - pali od strzału. Kosz 0,00 zł