Strona 2 z 4

: pt maja 02, 2008 09:06
autor: ChorwatVW
Jeśli masz zapowietrzony to wystarczy że otworzysz korek wlewu płynu chłodniczego i będzie samochód odpalony stał aż do otworzenia termostatu i wtedy wszystko będzie ok.a jeśli przyczyną jest termostat to będziesz widział czy wąż na dole robi się ciepły czy też nie.

[ Dodano: 02 Maj 2008 09:50 ]
Oczywiście ogrzewanie też włącz i tylko pozostaje czekać aż włączy się wentylator.

: pt maja 02, 2008 15:54
autor: jimmymm
przy odpalaonym silniku czekalem tak dlugo az temperatura wzrosla ponad norme i wentylator sie nie załączyl... to moze byc wina czujnika wentylatora? hmmm ale... nawet jak jade to sie strasznie szybko nagrzewa i temperatura przekracza dozwolony próg... zaraz sprawdze termostat i napisze dalej....

: pt maja 02, 2008 16:10
autor: ChorwatVW
Na dole w okolicach termostatu masz wąż,sprawdzaj czy się nagrzewa,jeśli tak tzn że termostat ok.A skoro woda się nie gotuje jeszcze w zbiorniczku to spokojnie przetrzymaj go jeszcze dłużej odpalonego.

: pt maja 02, 2008 17:39
autor: jimmymm
dobra c.d. - wszystkie weze, chlodnica sa cieple oprocz tego na dole przy termostacie... no i jak za dlugo pochodzi to woda zaczyna wylewac sie ze zbiorniczka.... tak jakby sie wracala... (auto nie dymi na biało)

: pt maja 02, 2008 19:11
autor: ChorwatVW
Aha oprócz tego przy termostacie...czyli termostat do wymiany...wymontuj go i wrzuć do gorącej wody i wszystko będzie jasne czy się otworzy czy też nie.A że woda się wylewa to masz na myśli że gotuje?A jak nagle wzrasta poziom tzn. że ciągle jest powietrze w obiegu :(

[ Dodano: 02 Maj 2008 19:12 ]
Albo faktycznie się "wraca" bo obieg jest zamknięty przez termostat.

: pt maja 02, 2008 19:12
autor: BENITO
Ewidętnie termostat do wymiany i tyle, żadnej więcej filozofii.

: pt maja 02, 2008 22:12
autor: ChorwatVW
Tak się składa że też to miałem ze swoim samochodem i nie wiedziałem co jest grane...termostat też wymieniłem,a obieg był zapowietrzony...więc jimmymm próbuj i daj znać co było przyczyną.

: sob maja 03, 2008 00:06
autor: Sztomel
ChorwatVW pisze:a obieg był zapowietrzony
nie wiem co z tym obiegiem zapowietrzonym ale z tego co wiem to on się sam odpowietrza, i wcale nie trzeba go trzymać na odkręconym korku, włącz mu tylko nagrzewnicę aby otworzyć pełny obieg i tyle. Korek sam się odpowietrzy wypuszczając nadmiar ciśnienia na zewnątrz.

: wt maja 06, 2008 18:18
autor: jimmymm
c.d. - A wiec... wyjąłem termostat, ogrzewanie zaczęło działac... i wszystko niby ok... strasznie dlugo sie nagrzewa (to wiadomo) nie mialem za duzo czasu zeby go porzadnie nagrzac... zrobie to jutro... wąz przy termostacie ten dolny tez teraz juz jest cieply... tylko niepokoi mnie jedno i kto wie czy to nie jest wina tego, mianowicie : po odgreceniu korka wypuszcza duzo powietrza, tak jakby korek nieodpowietrzal ukladu, momentalnie woda sie podnosi, czy to moze byc wina korka ?

[ Dodano: 06 Maj 2008 18:33 ]
acha... włozylem termostat do garnka z woda, zacząłem gotować i sie otworzyl... czyli dziala....

[ Dodano: 06 Maj 2008 18:37 ]
i wlasnie tego nie rozumiem... w garnku z goraca woda termostat sie otworzyl a przy bardzo nagrzanym silniku nie chcial... dolny waz byl ciagle zimny...

: wt maja 06, 2008 18:42
autor: Sztomel
jimmymm pisze:momentalnie woda sie podnosi, czy to moze byc wina korka ?
gdyby kanalik odpowietrzający w korku był zapchany to i płynu by nie wywalał przez korek tylko rozwaliło by któryś z węży,
nadal nie wiemy co z wentylatorem, bo jak do tej pory z Twoich postów wynika, że się nie załącza i myślę, że tu tkwi przyczyna,
jimmymm pisze:dobra c.d. - wszystkie weze, chlodnica sa cieple

więc co Wy chcecie od termostatu skoro chłodnica jest ciepła,
jimmymm pisze:wszystkie weze, chlodnica sa cieple oprocz tego na dole przy termostacie
- zastanawia mnie ten zimny dolny wąż i coś jest tu niejasnego bo skoro chłodnica ciepła to termostat puszcza płyn na duży obieg a przy wymontowaniu termostatu takie objawy:
jimmymm pisze:wyjąłem termostat, ogrzewanie zaczęło działac... i wszystko niby ok... strasznie dlugo sie nagrzewa (to wiadomo) nie mialem za duzo czasu zeby go porzadnie nagrzac... zrobie to jutro... wąz przy termostacie ten dolny tez teraz juz jest cieply
- a zatem teraz dolny wąż jest ciepły i pytanie:
jimmymm przy jakiej temperaturze widocznej na wskaźniku przy zegarach sprawdzałeś dolny wąż od chłodnicy zarówno z układem bez jak i z termostatem, bo termostat akurat nie ma wpływu na temperaturę dolnego węża skoro chłodnica jest nagrzana ?

: wt maja 06, 2008 20:11
autor: jimmymm
Przed wyjeciem termostatu waz przy termostacie byl caly czas zimny, nawet jak silnik byl bardzo nagrzany (a termostat dzisiaj sprawdzilem w garnku i sie otwiera), ogrzewania nie bylo. Po wyjeciu termostatu jest ogrzewanie i ma sie rozumiec waz staje sie cieply adekwatnie do nagrzewania silnika... juz nie wiem gdzie moze byc przyczyna...

: wt maja 06, 2008 20:26
autor: Dudusss
może chłodnica jest przytkana.

: wt maja 06, 2008 20:29
autor: Sztomel
jimmymm pisze:ogrzewania nie bylo. Po wyjeciu termostatu jest ogrzewanie
o jakim ogrzewaniu piszesz - ogrzewanie kabiny z nagrzewnicy, bo coś tu jest niejasne.

[ Dodano: 06 Maj 2008 20:31 ]
przy nieotwierającym się termostacie nie ma możliwości aby chłodnica była ciepła/gorąca !

: wt maja 06, 2008 21:27
autor: Lukas-182
Według mnie po prostu wymień termostat i na wszelki wypadek korek na zbiorniczku wyrównawczym. Co do termostatu, to nawet nowy może być walnięty, ja kiedyś musiałem dwa razy oddawać na reklamację, bo albo nie otwierał się, albo za późno się otwierał, albo w ogólę. Jak już wymieniasz to tylko Wahlera (otwierający się przy 87 st C)...