Można spróbować roztworem sody kaustycznej i wody, ale nie znam dokładnych proporcji, lub gorącym roztworem wody i octu. W proporcjach więcej octu.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jest jednak ryzyko, jeśli chłodnica jest stara, to taka operacja usunie kamień i zanieczyszczenia, ale może przedziurawić też chłodnicę. Jeżeli chłodnica to przetrzyma trzeba dokładnie ją wypłukać zimną wodą i wylecą wszystkie zanieczyszczenia + kamień.
Roztworem tych substancji (jednej lub drugiej) zalać chłodnicę i zakorkować z dwóch stron i zostawić na 24 h. Z sodą obchodzić się bardzo ostrożnie, bo jest żrąca - skóra, oczy... Najlepiej wszystko robić w rękawicach i odpowiednio ubranym, zabezpieczonym przed ewentualnym poparzeniem. Ocet jest niegroźny
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
tak dawniejsze gospodynie czyściły naczynia z osadów kamienia
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Pozdrawiam życzę powodzenia
Z SODĄ BARDZO OSTROŻNIE!
[ Dodano: 29 Kwi 2008 22:10 ]
Po zakończeniu całej operacji z chłodnicą i zamontowaniu jej ponownie do samochodu i zalaniu całego układu płynem odkręć zakrętkę zbiornika wyrównawczego, zapal silnik, doprowadź go do temp. normalnej, potem obserwuj dalej zegar wody, pozwól mu dojść do temperatury krańcowej i czekaj tak długo aż się załączą wiatraki. Jeżeli wiatraki załączą sie przy 95 st. i płyn bedzie zachowywał sie w zbiorniczku spokojnie, bez objawów wrzenia wszystko będzie ok. Ale dobrze by było jeszcze sprawdzić stan połączeń przewodów, które idą do wiatraka, bo może się zdarzyć, że któryś kabel będzie zgnity i wiatraki sie nie beda załączać i może się zagotować. Ja tak miałem u siebie i popękały mi węże.
![Neutral :-|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
W momencie gdy wiatraki się załączą, temp. wody na wskaźniku zejdzie z powrotem do normy czyli do takiego położenia jak wskaźnik pokazuje normalnie.