Strona 2 z 2

: sob maja 10, 2008 09:49
autor: Sztomel
jaro4444 pisze:Nie sprzęgło a łożysko sprzęgła jeśli to było ono ;)
racja, zbyt ogólnie to ująłem #-o

: śr lip 02, 2008 20:53
autor: chmurapawel
Witam! Czy sprezarka klimy moze stukac lub jak wy to muwicie przy zatarciu ciezko chodzic bo u mnie po wlaczeniu klimy cos stuka lub trzeszczy nie wiem jak to ujac i trzesie troche silnikiem tylko nie wiem czy to napinacz czy sprezarka od klimy. Dzieki

: śr lip 02, 2008 21:01
autor: Sztomel
chmurapawel wszystko jest możliwe ale czyż nie prościej podnieść maskę przy włączonym silniku i klimie i spojrzeć co się dzieje ze sprężarką i napędzającym jej koło pasowe paskiem wielorowkowym ? wszystko się może wyjaśnić w tym momencie.

: śr lip 02, 2008 21:05
autor: chmurapawel
wlanie nic nie widac sprezarka chodzi dobrze kolo nie lata, ale jak wylacze klime to ucicha. To jest dziwne, klima chlodzi dobrze, tylko cos ten napinacz chodzi na boki, mechanik stawia na napinacz ale 100% pewnosci nie daje

: śr lip 02, 2008 21:17
autor: Sztomel
napinacz paska wielorowkowego zazwyczaj daje odgłos terkotania,
cóż jeśli mechanik zrobił wizualne oględziny i ma wątpliwości to co my biedne żuczki zza monitorów możemy więcej doradzić w takim przypadku ?

: śr lip 02, 2008 21:45
autor: rudy_blondi
Witam wszystkich!Mam pytanie związane ze zmianą silnika w Golfie IV ze 101km na 130 ASZ czy wiązka przewodów będzie pasować czy będę musiał przerabiać coś?A potrzebuje komputer do ASZ 130km na już!pozdrawiam i czekam na odpowiedź!

: śr lip 02, 2008 22:36
autor: chmurapawel
klego wlasnie o terkotanie mi chodzi, czyli na 100% napinacz?. Ale co z ta klima moze pasek ma wiekrze obciazenie i ztego glosniej terkocze.

: czw lip 03, 2008 01:31
autor: Sztomel
chmurapawel no właśnie ja w swoim silniku mam nietypowy napinacz bo z amortyztorem jak chyba w większości ALH, terkotanie to jego znak rozpoznawczy, z tym że u mnie z klimą czy bez ( a klimę mam w manualu) terkotał od momentu zapalenia silnika aż do jego wymiany ( ale u innych są różne objawy) więc decyzja należy do Cibie - wymienisz - ustanie lub nie.

: czw lip 03, 2008 01:48
autor: chmurapawel
ja tez mam ten napinacz z amortyzatorem, to problem moze bedzie zglowy. Odezwe sie jak pomoze. Dzieki

[ Dodano: 10 Lip 2008 10:49 ]
Witam ponownie. No niestety u mnie po wyminie napinacza na nowy jest to samo, wyszlo ze to na 90% pompa klimatyzacji i juz nie wiem co dalej czy nowa czy jakos sie to robi. Jak by kogos interesowal napinacz tu jest moj stary

http://allegro.pl/item398078489_napiuna ... ia_a3.html

Dzieki POZDR

: ndz lip 13, 2008 19:08
autor: george_79
Cześć, no to i ja się podłączę pod temat o piszczeniu. U mnie piszczy coś gdy włączę klimę manualną (wtedy gdy powstaje opór na pasku gdy włączy się sprężarka) i tylko w przypadku obrotów w okolicy 950. Gdy dodam gazu albo wyłączę klimę to piszczenie znika. Podejrzewam albo coś w sprężarce klimy (jakieś łożysko?) albo ślizganie się paska wielorowkowego. Miał ktoś kiedyś identyczne objawy ?

Pozdro.

: pn lip 14, 2008 22:19
autor: shreek
Witam ponownie.

Odnośnie sedna tematu i pytania z pierwszego posta - pomogła wymiana napinacza paska rozrządu. Po wyjeciu rolki okazało sie że cos w srodku grzechotało i to bylo powodem opisywanego przeze mnie dzwieku.

Dzieki za Waszą pomoc i za wszystkie glosy w temacie pozdrawiam.

: śr gru 03, 2008 21:24
autor: russso
Witam!
Moje pytanie w sprawie napinacza do MK4 1,9 TDI ALH. Otuż po wymianie paska wielorowkowego u mechanika ponieważ strzelił w trasie zauważyłem dziwne zachowanie silnika! Po odpaleniu auta silnik chodzi noramlnie słychać jak sie otworzy maskę jak troche klekota ten napinacz z amortyzatorkirm bo jak go chyce to jest ok. Ale problem jest w tym że jak rano odpalę i zaczynam lekko ruszać popuszczając sprzegło to słychać warkot . I moje pytanie brzymi czy możliwe jest że to wina tego napinacza? Mechanik muwił przy wymianie zo on własnie pada. Bardzo proszę o jaką poradę.
Pozdrawiam!