Strona 2 z 2

: wt paź 20, 2009 12:26
autor: Arczi
Mi jak robili rozrząd to nie wymienili tych uszczelnień i po 20 tys zaczęło ciec. Skutek taki ze pasek rozrządu zaolejony do wymiany, znowu rozpinanie rozrządu i robocizna. Uszczelnienia z jakieś 30 zl. a tak dodatkowo z 250-300. A to przez gapiostwo ze nie zleciłem wymiany.

: ndz paź 25, 2009 21:23
autor: Maciek1988b
A ja mam pytanie troche z innej beczki .Jakiej firmy montuja rolki i napinacze w fabrycznie nowych vw?

: ndz paź 25, 2009 22:28
autor: woojas25
pewnie ina lub skf

: pn paź 26, 2009 19:05
autor: Maciek1988b
a mozliwe jest ze napinacz jest firmy littens? Pniewaz kolega sie ze mna spiera , ze ma orginalny rozrzad (jeszcze nigdy nie wymieniany).A tam jest własnie zamontowany littens.

: pn lis 09, 2009 22:44
autor: mizu
Na zdjęciach to o czym wcześniej pisałem. Wyciek jest jakby spod koła zębatego pompy. Koło na wałku rozrządu jest suche.
Skąd ten wyciek? Czemu koło od pompy ma jakieś plastikowe wstawki w środku? Koło na wałku rozrządu tego nie ma.
Na jednym ze zdjęć widać olej na pokrywie rozrządu, na drugim olej na zębach koła od pompy.
Zwalam głowicę, chciałbym zlikwidować przy okazji ten wyciek, bo oleju jest tu sporo. Niestety nie rozumiem skąd cieknie olej. Chyba nie z pompy paliwa.
pzdr

[ Dodano: 11 Lis 2009 20:51 ]
Nie zdołałem dziś ściągnąć głowicy :(

1) Widzę, że trzeba jakoś zdjąć koło zębate z wałka rozrządu, bo przeszkadza obudowa. Zeby zablokować wałek trzeba podobno wykorzystać to nacięcie w wałku, ale nie wiem jak. Może zablokować czymś to koło zębate, a nie wałek z drugiej strony?

2) Mam też problem z kolektorem wydechowym. Odkręciłem i jest on luźno na szpilkach, ale nie da się zsunąć. Czy muszę dodkręcić turbinę, żeby dał się ściągnąć?

Staram się jak widać zaznaczyć pisakiem pozycję kółek (podobnie pompy paliwa).
pzdr

: śr gru 09, 2009 17:11
autor: Adix90
Ja mam takie pytanko. Kupiłem rozrząd, jednak w zestawie nie było rolki prowadzącej, a jedynie pasek i napinacz. Mam dokupić tą rolkę, czy można wymienić tylko te dwa elementy przy wymianie rozrządu ?

: śr gru 09, 2009 18:06
autor: markim321
Tak, zalecana jest wymiana już wszystkich elementów rozrządu, Nikt Ci nie da gwarancji że rolka w ciągu następnych 60tys. km nie zablokuje się.

: śr gru 09, 2009 18:11
autor: damian81Z
witam,mozesz wymienic napinacz i pasek,ale jak sciagniesz pasek sprawdz czy rolka nie jest rozklekotana :grin: , ta rolke prowadzaca wymienisz nawet jak pasek bedzie zalozony,ale prosciej wymienic jak masz zrzucony pasek

koszt 99zl za rolke prowadzaca ,,INA'' ale masz pewnosc ze wszystko nowe i posmiga troszke bez strachu

: śr gru 09, 2009 20:03
autor: Grzesiek GT
Witam, mam pytanie zbliża mi się wymiana rozrządu oleju i filtrów. Mój samochód to Golf III 1.9 tdi 93 rok. chciałbym się dowiedzieć ile mogą kosztować filtry pasek rozrządu i rolki czy napinacze oraz jakiej firmy warto kupić i co potrzebuje do tej wymiany jeszcze? Koszty robocizny z częściami u mechanika wyszły ok 560 zł, o czymś trzeba pomyśleć przy wymianie rozrządu oprócz tego co wyżej napisałem? Pozdrawiam

: śr gru 09, 2009 20:11
autor: damian81Z
grzesiek123,warto sprawdzic kolo zebate na wale korbowym czy sie nie giba
firmy to ina ,ruville,skf
pasek 70-150, napinacz 140-200, rolka prowadzaca ok 100, jezeli kolo zebate mialoby luz to koszt ok130, i jak cieknie z uszczelniacza waka rozrzadu to warto go wymienic ok 10zl

: śr gru 09, 2009 20:28
autor: Grzesiek GT
oddam go do warsztatu to sprawdza, dobry znajomy mechanik, a cena 560 zł chyba nie jest zbyt wysoka?

[ Dodano: 09 Gru 2009 19:30 ]
pasek te rolki i robocizna tyle mnie wyliczył, być może można coś z tego urwać i jeśli trzeba bedzie cos jeszcze sprawdzic może się da dogadac

: śr gru 09, 2009 20:32
autor: damian81Z
jezeli Ci to zrobi uczciwie i na dobrych czesciach to warto

: śr gru 09, 2009 20:35
autor: Grzesiek GT
Facet jest dobry ma przyzwoity zakład juz trochę w nim robi także myślę że nie będę bał się zostawić mu auta tym bardziej że inne auta też u niego robiłem