Strona 2 z 2

: śr mar 26, 2008 21:20
autor: kinniooo
nie... chodzi mi o to by miec komputer (TID czy MID) nie wiem dokłądnie jak się nazywa taki wyświetlacz na zegarze.... sprawdzic srednie spalanie na trasie itp?

: pt mar 28, 2008 00:47
autor: Pablitto
To ja sie podepne pod topic. Ostatnio miałem problem tylko z brzęczykiem - nie pikał przy zapalonych światłach, a dioda w drzwiach świeciła się, światła normalnie zapalały. Dziś natomiast doszło do tego coś jeszcze - a mianowicie, jak otwieram drzwi kierowcy to nie zapalają się światła wewn. kabiny, a jak otwieram drzwi pasażera wszystko gra. Na początku myślałem że to wina leży gdzieś w zegarach na drodze między wtyczką a brzęczykiem (ktoś mi pisał że miał identyczny problem, zamienił zegary i brzęczyk działa), lecz po tym co dzieje się teraz podejrzewam mikrostyk w zamku kierowcy. Dodam,że dioda normalnie pika. Centralny działa, alarmu brak. Radio dawno nie ruszane.
Czy to możliwe żeby coraz gorzej działający mikrostyk (może zasyfiały??) dawał wystarczająco silny sygnał do urządzeń w zegarach sterujących oświetleniem kabiny, a za słaby dla brzęczyka ? Bo już nie weim z której strony go rozbierać - czy szukać winy w zamku - rozbierać i czyścić, czy może jednak urządzenie sterujące w zegarach pada? Blacharka nie była ruszana, więc kable podejrzewam całe (zresztą na schemacie idzie jeden kabel od zamka do diody i dalej na zegary)..

: pt mar 28, 2008 01:04
autor: Sztomel
Pablitto pisze:Czy to możliwe żeby coraz gorzej działający mikrostyk (może zasyfiały??) dawał wystarczająco silny sygnał do urządzeń w zegarach sterujących oświetleniem kabiny, a za słaby dla brzęczyka ?
mikrostyk to nie padający wzmacniacz, który nie wydala ze wzmocnieniem sygnału ele wyłacznik, który albo przerywa albo zwiera obwód i działać muszą wszystkie sprawne urządzenia jakie obsługuje, no chyba że brak jest połączenia pomiędzy mikrostykiem a odbiornikiem i w tym bym raczej szukał przyczyny :
Pablitto pisze:Blacharka nie była ruszana, więc kable podejrzewam całe (zresztą na schemacie idzie jeden kabel od zamka do diody i dalej na zegary)..
a ja właśnie to bym sprawdził. Blacharka nie musi być ruszana a kable i tak najczęściej przecierają się w gumowej uszczelce wiązki kabli pomiędzy przednim słupkiem a drzwiami.

: pt mar 28, 2008 20:04
autor: Pablitto
Sztomel
Dziś się zabrałem za diagnoze i rozbiórkę drzwi. Jak tylko zaczęliśmy grzebać przy drzwiach, światło we wnętrzu się zapaliło, natomiast żarówka w drzwiach i brzęczek nadal nie działały. Dzięki koledze trafiliśmy od razu na przyczynę - wyjęliśmy żarówkę z drzwi kierowcy i brzęczek zaczął normalnie działać! Ale ale.. Jak była założona żarówka, co jakiś czas słychać było jak kondensatorek się rozładowuje, w momencie jak załączał się znowu - coś tykało w instalacji - na moment pikał brzęczyk. Na moje oko jest gdzieś zwarcie. Zamieniliśmy kostki z żarówkami z prawych drzwi które działają poprawnie, same żarówki - nic nie pomogło. W tej chwili mam wyjętą żarówkę z drzwi kierowcy - brzęczyk działa, światło normalnie w środku auta się zapala, jednak po jakichś 1-2 minutach gaśnie - jak żarówka była tak się nie działo.
Sprawdzałem miernikiem napięcie na obu żarówkach - w drzwiach prawych miałem ok 11-12V, w lewych - jak była żarówka - 0,7V, jak żarówka wyjęta - 10-12V. Wynika z tego, że napięcie dochodzi normalnie, jednak po zamknięciu obwodu gdzieś dalej jest zwarcie (czy też masa ucieka..). Nie mam do diabła pojęcia gdzie szukać zwarcia... Jedyne z czego się cieszę to to, że mikrostyk w zamku jest ok.
To wtyczka do żarówki w drzwiach kierowcy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/201 ... b27a2.html
W schemacie jest to opisane innymi troche kolorami - w każdym razie napięcie idzie w przewodzie niebiesko-czerwonym. Ma ktoś pomysły gdzie szukać zwarcia? Wiązka z drzwi wchodzi w słupek przedni i idzie w dół, nie maiłem już sił próbować rozkręcać auto na części pierwsze.. Ma ktoś jakieś pomysły gdzie szukać? Ew. zostaje mi wizyta u elektryka i wybulenie grubszej kasy...