Ślizgające się sprzęgło...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
- Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
- Kontakt:
Jako że... historia lubi się powtarzać... i tak też było dzisiaj...
Brykam sobie moją "pompką"...
a tu znowu zonk...
2-ka... ślizga sie...
3-ka... ślizga sie...
znowu mnie krew zalała...
ale...
co zauważyłem dalej...
np. 2-ka ślizga sie, 3-ka ślizga sie... a np. na 4-ce trzymam go do 2800 obr/min. przy ślizgającym się sprzęgle... puszczam gaz... spadają obroty do ok. 2400/min... dodaje gazu a tu nic... nic sie nie ślizga... wszystko spoko... sprzęgło dostaje normalnego oporu i zachowuje się normalnie...
dalej...
np... jadąc na 5-tym biegu przyśpieszam od 2000 obr/min... wszystko spoko... w okolicach np 2400 obr/min sprzęgło zaczyna się ślizgać i tak momentalnie "prześlizguje" sie do np. 2600 obr/min. i potem znowu momentalnie wraca do normy... a ja trzymam cały czas pedał w podłodze...
tragedia...
katastrofa...
dramat na całej linii...
P A N O W I E :!
Please Help Hilfe
Dziesiątki... albo nawet setki z was wiedza o co kaman...
Brykam sobie moją "pompką"...
a tu znowu zonk...
2-ka... ślizga sie...
3-ka... ślizga sie...
znowu mnie krew zalała...
ale...
co zauważyłem dalej...
np. 2-ka ślizga sie, 3-ka ślizga sie... a np. na 4-ce trzymam go do 2800 obr/min. przy ślizgającym się sprzęgle... puszczam gaz... spadają obroty do ok. 2400/min... dodaje gazu a tu nic... nic sie nie ślizga... wszystko spoko... sprzęgło dostaje normalnego oporu i zachowuje się normalnie...
dalej...
np... jadąc na 5-tym biegu przyśpieszam od 2000 obr/min... wszystko spoko... w okolicach np 2400 obr/min sprzęgło zaczyna się ślizgać i tak momentalnie "prześlizguje" sie do np. 2600 obr/min. i potem znowu momentalnie wraca do normy... a ja trzymam cały czas pedał w podłodze...
tragedia...
katastrofa...
dramat na całej linii...
P A N O W I E :!
Please Help Hilfe
Dziesiątki... albo nawet setki z was wiedza o co kaman...
:-)
Kolego zapytam inaczej - ile robiły skrzynie w silnikach 1Z w Golfach III?Cinek pisze:nie wiem czy to ważne ale w mojej skrzyni jest 24 zęby a w VR 23. mogłem pomylić bo nie pamiętam dokładnie, ale na pewno jest różnica. więc nie do kńca zamiana ze sprzęgłem mogłaby sie udać, a średnicy 228 mm ma chyba sprzęgło w VR a 240 chyba w większości PDków więc wg mnie najlepiej rozebrać i dopiero wtedy podjęć decyzję co dalej
co do zmiany dwo na jednomas myśle jak bugalon, jak nie ma jakiś wsciekłych modów to dwumas wystarczy na długo a skrzynia mniej po ....dostaje. ja latam na seryjnym sprzęgle już rok, z czego 8 miesięcy po zmianach więc jak sie traktuje dwumas odpowiednio to też pożyje
Jak sobie na to odpowiesz to uśwadom sobie, że jednomas + sprzęgło G60 to dokładnie to samo rozwiązanie co seryjnie miał 1Z Przy czym nowe zamienniki Sachsa przenoszą więcej momentu jak przenosiły stare 1Z.
Teraz druga sprawa - drgania. Wybacz ale gów... prawda. Sprawne sprzęgło z jednomasem tak samo tłumi drgania. Problem jest w czym innym - momencie bezwładności tarczy sprzegłowej. Kiedy silniki zaczęły osiągać bardzo wysokie momenty obrotowe to spreżyny w tarczy musiały być coraz grubsze i cięższe. Tarcza powiązana jest na stałe z wałkiem sprzegłowym i taką ciężką tarczę muszą hamować i rozpędzać synchronizatory w skrzyni.
Dlatego sprężyny przeniesiono do zamachu i powstało koło dwumasowe i sztywna (lekka) tarcza sprzęgłowa. Jak to jest zawodne to wszyscy wiedzą...
Teraz zęby - tarcze w silnikach VP poprzecznych mają 28 zębów, a przy skrzyniach 6 - 23 zęby.
[ Dodano: 27 Mar 2008 20:35 ]
Objawy wskazują, że masz zapowietrzony hydrauliczny wysprzęgnik albo umierające sprzęgłoP A N O W I E :!
Please Help Hilfe
Dziesiątki... albo nawet setki z was wiedza o co kaman...
_________________
Zacznij od wysprzęgnika, będzie łatwiej i taniej.
Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 21:35 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
- Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
- Kontakt:
Jest odpowietrznik przy siłowniku hydraulicznym (na górze skrzyni biegów w obudowie sprzęgła) - tym co wyciska łapę przy skrzyni 5b. Odpowietrza się jak hamulce.
Przy skrzyni 6 odpowietrznik jest w przodzie skrzyni biegów, w miejscu gdzie dochodzi przewód hydrauliczny. Mieści się on w czarnym plastiku.
Przy skrzyni 6 odpowietrznik jest w przodzie skrzyni biegów, w miejscu gdzie dochodzi przewód hydrauliczny. Mieści się on w czarnym plastiku.
Ostatnio zmieniony ndz mar 30, 2008 12:37 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Dzięki Jaro4444 jak już odpowietrzę to napisze jak sie zachowuje moje sprzęgiełko po tym zabiegu.
Moje objawy wyglądają tak:
1. Ślizgające się sprzęgło na 4 i 5 biegu jak wciskam pedał w podłoge (zdarzyło mi się to dopiero 3 razy i myślę że jakby padła mi tarcza sprzęgła to ten objaw byłby zawsze)
2. Po drugie miałem taki przypadek dwa razy że pedał sprzęgła opadł mi do końca w podłogę i można go było podnieść tylko nogą do góry. Później wszystko było ok.
3. Po trzecie chyba pada mi dwumas bo czuję drgania które przenoszą się na karoserię golfika.
Męczą mnie trochę te objawy ale jak na razie jeżdżę z nimi. No i trochę się dziwię bo wcześniej jeżdziłem passatem B4 1Z i nie działo się nic z tych rzeczy jedynie co to czesto padające łożyska w tylnich kołach. Teraz passatem jeździ mój młodszy brat i ma na nim nakręcone 350tkm i dopiero wymienił sprzęgło kompletne bo już nie chciał się ruszyć na 3cim biegu. Dodam że passat u Nas od 145tkm.
No a maja golfina 2003 rok 136tkm i raczej tyle ma i już takie rzeczy się dzieją:(:(:(:(:(:(:(
Moje objawy wyglądają tak:
1. Ślizgające się sprzęgło na 4 i 5 biegu jak wciskam pedał w podłoge (zdarzyło mi się to dopiero 3 razy i myślę że jakby padła mi tarcza sprzęgła to ten objaw byłby zawsze)
2. Po drugie miałem taki przypadek dwa razy że pedał sprzęgła opadł mi do końca w podłogę i można go było podnieść tylko nogą do góry. Później wszystko było ok.
3. Po trzecie chyba pada mi dwumas bo czuję drgania które przenoszą się na karoserię golfika.
Męczą mnie trochę te objawy ale jak na razie jeżdżę z nimi. No i trochę się dziwię bo wcześniej jeżdziłem passatem B4 1Z i nie działo się nic z tych rzeczy jedynie co to czesto padające łożyska w tylnich kołach. Teraz passatem jeździ mój młodszy brat i ma na nim nakręcone 350tkm i dopiero wymienił sprzęgło kompletne bo już nie chciał się ruszyć na 3cim biegu. Dodam że passat u Nas od 145tkm.
No a maja golfina 2003 rok 136tkm i raczej tyle ma i już takie rzeczy się dzieją:(:(:(:(:(:(:(
1Z miał jednomas i stare sprzegło na sprężynach, Golf ma high tech dwumas :green_fuck:
Po objawach to jednak powoli umiera sprzegło - jak się ślizga na najwyszych biegach i przy bucie w podłodze to już umiera tarcza lub docisk.
Co do dwumasu - jedź na 5 ok 1500 obr/min. Daj gaz do dechy i trzymaj tak aż do ponad 3000 obr. Jak ok 2000 obr zacznie głośno wibrować i przenosić mocne drgania na karoserię to dwumas pada. Jak się gwałtownie śliźnie przy tej próbie to znaczy, że umiera tarcza i docisk.
Jest wyjście przy skrzyni 5 - zamontować jedmomas + sprzegło G60 i z bańki z problemami
Po objawach to jednak powoli umiera sprzegło - jak się ślizga na najwyszych biegach i przy bucie w podłodze to już umiera tarcza lub docisk.
Co do dwumasu - jedź na 5 ok 1500 obr/min. Daj gaz do dechy i trzymaj tak aż do ponad 3000 obr. Jak ok 2000 obr zacznie głośno wibrować i przenosić mocne drgania na karoserię to dwumas pada. Jak się gwałtownie śliźnie przy tej próbie to znaczy, że umiera tarcza i docisk.
Jest wyjście przy skrzyni 5 - zamontować jedmomas + sprzegło G60 i z bańki z problemami
Ostatnio zmieniony ndz mar 30, 2008 14:57 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
jaro4444 pisze:1Z miał jednomas i stare sprzegło na sprężynach, Golf ma high tech dwumas :green_fuck:
Po objawach to jednak powoli umiera sprzegło - jak się ślizga na najwyszych biegach i przy bucie w podłodze to już umiera tarcza lub docisk.
Jest wyjście przy skrzyni 5 - zamontować jedmomas + sprzegło G60 i z bańki z problemami
Te drgania są na prawdę małe i nie wiem czy je tak poczuję. Czuję je tylko na wolnych obrotach jak stoję w miejscu i objaw jest taki jakby na chwilę nie podał paliwa na jeden cylinder no i na razie będę z tym jeździł ale nie ukrywam że zastanawiam się nad zmiana na jednomasowe.
To ze się slizga to dopiero tak jak pisałem zdarzyło mi sie tylko 3 razy i to nie podczas całej trasy tylko przez chwile. Często też tak go butowałem i nic sie nie działo...Jak ok 2000 obr zacznie głośno wibrować i przenosić mocne drgania na karoserię to dwumas pada. Jak się gwałtownie śliźnie przy tej próbie to znaczy, że umiera tarcza i docisk.
Co do zamiany na jednomas to jakie sa tego koszty i co muszę kupic?
Wiem że tarcza docisk i łozysko wyciskowe - koszt tego około 300
Koło zamachowe od G60- jaki to silnik i ile koszt takiego koła?
Cos jeszcze bo nie wiem?
Jaro4444 jak mógłbys napisac to jakie częsci muszę jeszcze kupić tak żeby było wszystko co potrzeba.
jeszcze jedno czy potrzebne są tam jakieś przeróbki czy wystarczy kupic te części i zamontować.
DODAM ZE MOJ GOLFIK TO 1,9TDI AXR SKRZYNIA 5bieg
To najczęsciej wina pompek i paliwa. Sprawdź współczyniki korekcji i inne dane diagnostyczne.hansik82 pisze:Te drgania są na prawdę małe i nie wiem czy je tak poczuję. Czuję je tylko na wolnych obrotach jak stoję w miejscu i objaw jest taki jakby na chwilę nie podał paliwa na jeden cylinder no i na razie będę z tym jeździł ale nie ukrywam że zastanawiam się nad zmiana na jednomasowe.
Poszukaj tematu o zmienie sprzęgła. Tam już wszystko opisałemhansik82 pisze:Jaro4444 jak mógłbys napisac to jakie częsci muszę jeszcze kupić tak żeby było wszystko co potrzeba.
jeszcze jedno czy potrzebne są tam jakieś przeróbki czy wystarczy kupic te części i zamontować.
To, że sprzęgło się śliźnie na zimno sporadycznie to dopuszczalne. Więc na razie nie panikuj.
Czy podczas gaszenia silnika słyszysz głośne walnięcie lub terkotanie z okolic sprzegła?
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Koles na kompie wszystko mi sprawdził wraz z dawką paliwa i takimi pierdołami i powiedział że wszystko jest ok a więc nie wiem czy to wina pompek.
Paliwo leję zawszę na Statoil lub na Orlenie i zawsze na duzych stacjach a więc myślę że nie powinno być problemów z paliwem.
Jak gasze auto to nie słyszę żadnych stuków, tylko chwile po zgaszeniu jakis zawór się odzywa chyba czy coś bo jest taki dziwny odgłos jakby się cos zamykało.
Co do tego postu to czytałem kiedyś tylko mam pytanie czy mogłbys napisac czy jakieś przeróbki przy silniku sa potrzebne czy nie i czy do mojego silnika sa te same części co tam opisałeś. No i w przyblizeniu ile cos takiego kosztuje?
Paliwo leję zawszę na Statoil lub na Orlenie i zawsze na duzych stacjach a więc myślę że nie powinno być problemów z paliwem.
Jak gasze auto to nie słyszę żadnych stuków, tylko chwile po zgaszeniu jakis zawór się odzywa chyba czy coś bo jest taki dziwny odgłos jakby się cos zamykało.
Co do tego postu to czytałem kiedyś tylko mam pytanie czy mogłbys napisac czy jakieś przeróbki przy silniku sa potrzebne czy nie i czy do mojego silnika sa te same części co tam opisałeś. No i w przyblizeniu ile cos takiego kosztuje?
hansik82, vagiem wysprzeglika w nie sprawdzisz, a ja wlasnie na to stawiam,powoli pada wysprzeglik
tak jak i kolega,jaro4444 pisze:Objawy wskazują, że masz zapowietrzony hydrauliczny wysprzęgnik albo umierające sprzęgło
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
dwumas masz prawdopodobnie ok, pisales wyzej ze opadl ci pedal sprzegla i podnosiles go noga wiec dlatego stawiam na wysprzeglik, ja z takim czyms jezdzilem pol roku az w koncu musialem podnosic sprzeglo co dziennie, i tez mialem objawy jakby sprzeglo sie slizgalo
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
Jak mi będzie opadał tak często jak Tobie to wymienie:) A te małe drgania to nie wiem co to jest???Scotto pisze:dwumas masz prawdopodobnie ok, pisales wyzej ze opadl ci pedal sprzegla i podnosiles go noga wiec dlatego stawiam na wysprzeglik, ja z takim czyms jezdzilem pol roku az w koncu musialem podnosic sprzeglo co dziennie, i tez mialem objawy jakby sprzeglo sie slizgalo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 127 gości