Miga lampka świec żarowych + świeci pompa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » wt sty 20, 2009 02:03

tower007 pisze:16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-00 - -
Siema, też mam ten sam silnik 74kW i przerabiałem ten sam przypadek. Swój problem opisałem w tym temacie ... poniżej link.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205627

Pojawia Ci się dalej błąd? Jak rozwiązałeś swój problem?

Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 02:05 przez kompan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tower007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr paź 24, 2007 08:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tower007 » wt sty 20, 2009 10:07

kompan, Witaj - tak czytałem już Twój post i właśnie po jego przeczytaniu wstrzymałem sie z kupnem czujnika G28
Założyłem nawet post http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2506032#2506032
kombinowałem jak sprawdzić te czyjniki G40 i G28 ale pomysł spalił na panewkach.

Powiem Ci że szlak mnie trafia już z tą usterką, żal wydać 500 pln na nowe czujniki i do tego i tak nie wiadomo czy to na pewno to. Poczytałem jeszcze inne posty i możliwe że jest niestyk na ECU - tylko nie wiem jeszcze gdzie on jest w moim golfiku - może Ty wiesz ? :bajer:

A ty - poradziłeś sobie ?
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 10:28 przez tower007, łącznie zmieniany 1 raz.



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » wt sty 20, 2009 14:27

No ja podejrzewam, że albo coś nie styka przy ECU albo gdzieś jest kabelek przetarty. Narazie mi się błąd nie pojawia, więc się za to nie biorę. Jak tylko się zrobi cieplej to na pewno się tym zajmę i posprawdzam całą instalacje.

Jeśli się nie myle to ECU jest w podszybiu, ściaga się tą półkę co odprowadza wodę i przysłania mechanizm wycieraczek. Na pewno to jest jakaś pierdoła, a czujniki są OK.

W najgorszym przypadku trzeba będzie wymienić kable. U elektryka to koszt około 300zł z tego co się wstępnie zoorientowałem.

Pozdrawiam i życzę jak najmniej problemów z G40 i G28 ;]
Jak coś zdziałam to opisze to w tym temacie.

[ Dodano: 21 Sty 2009 23:38 ]
Wraz z dzisiejszym deszczem i wilgotnością powrócił problem ... autko znowi ciężko pali i do tego ten sam błąd co zwykle ...

A jak u Ciebie?



dzoker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lis 20, 2008 13:43
Lokalizacja: Denmark

Post autor: dzoker » wt lut 03, 2009 11:33

kompan pisze: [ Dodano: 21 Sty 2009 23:38 ]
Wraz z dzisiejszym deszczem i wilgotnością powrócił problem ... autko znowi ciężko pali i do tego ten sam błąd co zwykle ...

A jak u Ciebie?
hej kompan czy udalo Ci sie rozwiazac problem ? wyglada na to ze mam to samo... czujnik zostal wymieniony 250zl w bloto... a to byla diagnoza mechanika... po tygodniu problem powrocil. U mnei to sie chyba nie wiaze specjalnie z wilgotnoscia bo samochod nawet jak stoi w garazu... problem sie pojawia.



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » wt lut 03, 2009 11:54

dzoker pisze:
hej kompan czy udalo Ci sie rozwiazac problem ? wyglada na to ze mam to samo... czujnik zostal wymieniony 250zl w bloto... a to byla diagnoza mechanika... po tygodniu problem powrocil. U mnei to sie chyba nie wiaze specjalnie z wilgotnoscia bo samochod nawet jak stoi w garazu... problem sie pojawia.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205627

Powyżej jest link do mojego tematu. Jeden z użytkowników radzi mi by sprawdzić jeszcze czujnik G40, który jest pod pokrywą rozrządu.

Ale myślę, że problem tkwi w okablowaniu lub przy wtyczce do ECU. Na początek polecałbym Ci odpiąć wtyczkę od ECU, wyczyścić jakimś preparatem do styków wszystkie piny, wysuszyć i podpiąć. Jak problem powróci to wówczas trzeba sprawdzić przewody.

Ja swojego problemu nie rozwiązałem, błąd pojawia się średnio raz na 2 miesiące, więc nie jest to aż tak uciążliwe, ale jak tylko zrobi się cieplej to biorę się za sprawdzanie wtyczek od ECU i przewodów.

Ps. Jak coś podziałasz to daj znać.

Pozdrawiam :)



dzoker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lis 20, 2008 13:43
Lokalizacja: Denmark

Post autor: dzoker » wt lut 03, 2009 12:22

rozmawialem z wieloma 'specjalistami' niestety tylko telefonicznie... ogolna teoria jest taka ze jest to 'bardziej' uszkodzenie mechaniczne ... wniosek taki ze najlepiej rozebrac auto na czesci i przeczyscic wiazke :))

jak uda mi sie zlokalizowac zrodlo problemu na pewno poinformuje... te kontrolki za bardzo mnie irytuja zebym sobie odpuscil...



Awatar użytkownika
tower007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr paź 24, 2007 08:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tower007 » wt lut 03, 2009 22:14

Witajcie ponownie,
Kupiłem czujnik 120 pln oryginalny VW. Zamówiłem u Bełtowskiego podając nr nadwozia - na drugi dzień miałem do odbioru w salonie. Czujnik wymieniony - samochód o niebo inny ! :cool:

Pali od pierwszego obrotu rozrusznika a co mnie najbardziej irytowało przestało wywalać awarię. Tak więc w moim przypadku VAG trafił w "10"


Pozdrawiam :hmm:



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » wt lut 03, 2009 23:27

Siemka!

A sprawdzałeś przed wymianą, rezystancję starego czujnika? Na pinach 1 i 2 ? Ile wynosiła? Nowy czujnik powienien mieć około 500OHM



Awatar użytkownika
tower007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr paź 24, 2007 08:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tower007 » śr lut 04, 2009 00:07

kompan pisze:Siemka!

A sprawdzałeś przed wymianą, rezystancję starego czujnika? Na pinach 1 i 2 ? Ile wynosiła? Nowy czujnik powienien mieć około 500OHM
Tak i wynosił około 510 ohm :( więc niby OK - a jednak. Tyle że u mnie pokazywało na Vagu
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent - czyli przemijający, sporadyczny. Może akurat w chwili pomiaru opór był Ok ...sam nie wiem.



Awatar użytkownika
Genia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:23
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Post autor: Genia » czw lut 05, 2009 00:42

Moj problem:
Na początku słabo palil, przewaznie przy temperaturach minusowych, zaczela palic sie kontrolka swiec zaplonowych i migala, potem gasla, wariowala.
Potem walnelo czarnym dymem, ale samochod jezdzil normalnie.
Po pewnym czasie samochod tracil moc, czasem nie osiagal nawet 40 km/h, innym razem jechal normalnie. kontrolka znow, raz sie pali raz nie, mechanik na dzien dobry powiedzial ze to sterownik od pompy paliwa- 1600 zl za to wezmie. Czy to rzeczywiscie to? i czy tyle to kosztuje??
Silnik SDI 1.9 1998 rok, 180 000 przejechane.
prosze o pomoc...



Awatar użytkownika
tower007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr paź 24, 2007 08:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tower007 » czw lut 05, 2009 13:22

Genia, To jest temat na osobny post. Nie sądzę aby Twoje objawy były spokrewnione z naszym problemem. Na pewnie pierwsze co bym zrobił to wpiął sie w komputer - czyli VAG. Tu może wyjdzie już w czym rzecz. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Genia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:23
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Post autor: Genia » czw lut 05, 2009 15:25

Nie chcialam zakladac nowego, a do komputera byl podlaczony i nic nie wykazalo....;/



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » pt lut 06, 2009 18:46

Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę, ale każdy kto piszę, że ma podobny problem, jest posiadaczem silnika AXR lub bliźniaczego ATD (74kW). Zastanawiające ...

U mnie problem występuję zawsze gdy jest mżawka (taka mgiełka wodna) lub gdy umyje auto karcherem, wiec podejrzewam, że u mnie wymiana czujnika nic nie da. Bo sam czujnik jest suchy i wtyczka od niego też. Musi to b być coś przy ECU ...



Awatar użytkownika
tower007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr paź 24, 2007 08:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tower007 » pt lut 06, 2009 23:38

kompan, Też to zauważyłem. Może być to kwestia czujnika montowanego fabrycznie w naszej wersji. Ja mam rocznik golfa 2004 a jak podałem nr fabryczny mojego czujnika w salonie VW to sprzedawca powiedział mi że czujnik o tym numerze został dwukrotnie zastąpiony przez producenta. Teraz do mojego golfika dali G28 o innym nr fabrycznym. Więc może coś z tym fabrycznym czujnikiem jest nie tak :goof:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 194 gości