Strona 2 z 4

: ndz lut 24, 2008 12:42
autor: Ponior
A ja powiem dla odmiany, że wybrałbym 2.0 tdi. Jak turbinka padnie to zawsze można wymienić na wiekszą + programik i będzie super. 1.9 jest tu duzo słabszy niestety.
A jak sie jeździ z głową to mysle, że nie bedzie problemów.
A tak z ciekawości czy ktoś wie od którego rocznika poprawili silnik 2.0 tdi.(głowice)
Pozdro

: ndz lut 24, 2008 15:25
autor: Tomek_Golf_V
dzieki wszystkim za porady:) napewno się przydadzą:) i chyba jednak wybiore 1,9tdi+chip

: ndz lut 24, 2008 18:28
autor: Majk-i
moze puzniej bedziesz miał dysnans pozakupowy że mogłem mieć 2.0 ale 1.9 napewno cie nie zawiedzie i nie bedzie stał czesciej w serwisie niz jezdził w trasie :D

: ndz lut 24, 2008 21:35
autor: 1986bartek
Ja wybrałbym 2.0 tdi jak byłby to tak wadliwy silnik to by go poprostu nie produkowali. A na jakimś forum pisałi, że w mastersie wgrali program i wysz lekko ponad 200 km a w serii było 148. I jeździ bez problemu :bigok:

: ndz lut 24, 2008 21:38
autor: PiotrusVW
2.0 TDi to nieudacznik...passat firmowy mojej siostry czesciej jedzie na lawiecie niz na swoich kolach

: ndz lut 24, 2008 21:55
autor: cowboy
1986bartek pisze:A na jakimś forum pisałi, że w mastersie wgrali program i wysz lekko ponad 200 km a w serii było 148. I jeździ bez problemu
kojarzysz że dzwonią ale nie wiesz gdzie i jak :)

lekko ponad 200 wychodzi w silniku BMN który seryjnie ma 170KM i ma piezopompowtryski i wiekszą turbinę

seryjne 140 (BKD) mozna wirusem zrobić bezpiecznie na 165-170KM, czyli tyle co 1,9 130 (ASZ, AWX)

silni 2.0 jest fajny, ma lepszy flow (16 zaworów) po róznych stronach kolektory ssące i wydechowe (krótszy dolot w poprzecznym) ale ja bym się powaznie zastanawiał..chyba że od razu pakowac tam BIG TURBO :P

: ndz lut 24, 2008 22:26
autor: maxoff
zgadza sie, z 2.0 140-tki można z 165->170 bezpiecznie zamotać, a z 1.9 105da rade 135->145 i w tej budzie naprawde więcej nie potrzeba do dosyć w miare ostrego upalania. pozdro.

: pt lut 27, 2009 18:51
autor: MłodyGT
mój tata też ma Tourana04 2.0 TDI BKD i przy przebiegu 220tys poszła głowica pękają miedzy zaworami a 20tys wcześniej wtryski

: pt lut 27, 2009 22:07
autor: uysy
PiotrusVW pisze:2.0 TDi to nieudacznik...passat firmowy mojej siostry czesciej jedzie na lawiecie niz na swoich kolach
A na Placu Czerwonym rozdają samochody :)
Ten fantastyczny Passat to bankowo Siemens+piezopompki :) Tym wynalazkom rzeczywiście powinni dorzucać lawetę w gratisie :)

: sob lut 28, 2009 01:25
autor: doggie
myślę że najlepszym przykładem będzie mój Mk5 1.9 TDI sil. BRU w serii 210 Nm i 90 ps (w rzeczywistości było ponad 100 ps), po wirusie jest 310 Nm, ponad 130 ps i 9,4 do setki - mi wystarcza, aktualnie przebieg 306.000 km od nowości na tak krytykowanym przez wielu oleju Castrol LL 506.01 (czy jak tam kto woli 504.00/507.00) - po za wymianą dwumasu nic mu nigdy nie dolegało i (odpukać) nie dolega. Gdybym miał ponownie kupować auto z motorem TDI i wybierać pomiędzy 1.9 a 2.0 to wybór oczywiście padłby na 1.9.

p.s. Może będzie Mk6 ale tym razem chyba t.benzin

: sob lut 28, 2009 08:25
autor: PinkFloyd
uysy pisze:
PiotrusVW pisze:2.0 TDi to nieudacznik...passat firmowy mojej siostry czesciej jedzie na lawiecie niz na swoich kolach
A na Placu Czerwonym rozdają samochody :)
Ten fantastyczny Passat to bankowo Siemens+piezopompki :) Tym wynalazkom rzeczywiście powinni dorzucać lawetę w gratisie :)
A za rozwiazania napędu pompy oleju powinni dac Nobla :grin: jak nie zatrzesz auta fuksem po przebiegu ok 150 tys km to należysz do tych szczęśliwych posiadaczy VW 2.0 TDI :hmm:

: ndz mar 01, 2009 20:06
autor: aldi1
witam
ludzie powiedzcie cos o tych silnikach 2,0 wlasciciele tych motorow mam zamiar kupic w budzie golla 5 rok 04-05, 1,9 110 ps caly czas jezdze golf4 juz go mam dosyc dobry byl na poczatku
tu na forum jakos nikt nie placze na 2,0

: pn mar 02, 2009 15:08
autor: tom17
u nas są dwie firmówki passat 2.0 i golf 1.9 (oba z 2005). w pasku byl wymieniony silnik 60kkm (uszkodzenie rozrządu i dalsze tego skutki) i skrzynia 75kkm (głośna praca V lub VI). w golfie był wymieniany dwumas przy ok 150kkm. nie wiem ile w tym odgrywa sposob eksploatacji a ile wady fabryczne podzespolow poniewaz auta sa do dyspozycji wszystkich pracownikow. oba auta byly serwisowane u autoryzowanego dealera.

: pn mar 02, 2009 21:46
autor: doggie
aldi1 pisze: mam zamiar kupic w budzie golla 5 rok 04-05, 1,9 110 ps
nie było Mk5 1.9 TDI o mocy 110 ps, były 90 ps i 105 ps

[ Dodano: Pon 02 Mar, 2009 ]
tom17 pisze:w golfie był wymieniany dwumas przy ok 150kkm. nie wiem ile w tym odgrywa sposob eksploatacji a ile wady fabryczne .
miałem podobnie, sposób eksploatacji oczywiście odgrywa wielką rolę natomiast wydaje mi się, że rozwiązanie przez VW zastosowania dwumasu nie do końca im wyszło, gdyż pada on dosyć często w modelach Mk5, Plus czy Touran, jak przyszłoby mi kiedykolwiek wymieniać jeszcze raz to zamontuję zestaw tradycyjny (jednomas) od VR6-tki