Problem z odpaleniem na ciepłym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DjMantis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lis 02, 2006 16:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: DjMantis » czw mar 13, 2008 23:25

witam.
mam pytanie co do przyspieszania rozruchu tzn ustawienia pompy czy jakos tak.
chodzi o to ze czasmai wlasnie kiepsko mi pali - tzn na zimnym za pierwszym razem - muli jak by byl slaby akumulator a za drugim razem pali na dotyk - nawet gdy zgasze go odrazu po 1 uruchomieniu. jesli chodzi o odpalanie na cieplym to kreci z 4-5 sek zanim odpali.
po podlaczeniu do vag'a - okazalo sie ze przydalo by sie przypieszyc rozruch bo jesli chodzi o moj silnik AGR powinno byc cos ok 4.0 a teraz mam na skraju tzn 1.8-2.0 .
na co ma to wplyw? jeden mechanik powiedzial ze moc a drugi ze to tylko bedzie ciezej palil i bedzie coraz gorzej jak sie tego nie ustawi.

dajcie znac co i jak.

z gory dzieki Panowie!



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pt mar 14, 2008 09:32

DjMantis,
muli jak by byl slaby akumulator a za drugim razem pali na dotyk
sprawdzić szczotki rozrusznika, masę
moj silnik AGR powinno byc cos ok 4.0 a teraz mam na skraju tzn 1.8-2.0
to dawka powinna być w zakresie 3-9


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

DjMantis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lis 02, 2006 16:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: DjMantis » sob mar 15, 2008 15:09

nie nie gosc mi pokazywal na wykresie do mojego silnika ze powinno byc miedzy ok 2.0 - 4.0.

a co do szczotek to chyab musze do kogos oddac sam niestety nie umiem sprawdzic tych szczotek. skomplikowane to?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob mar 15, 2008 15:19

DjMantis, czym sprawdzał dawkę :?:
Obrazek



mafinek111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:25
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: mafinek111 » sob mar 15, 2008 22:24

witam.jest jeszcze jedno rozwiazanie niech wstawi Ci ktos opornik miedzy swiece żarowe i zawsze bedzie odpalał jak nalezy.pozdrawiam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob mar 15, 2008 22:57

mafinek111 pisze:jest jeszcze jedno rozwiazanie niech wstawi Ci ktos opornik miedzy swiece żarowe i zawsze bedzie odpalał jak nalezy.pozdrawiam
możesz to rozwinąć :?: Czy chodziło Ci o wstawienie rezystora , ale w przewód od czujnika temp. :?:



DjMantis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lis 02, 2006 16:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: DjMantis » pn mar 17, 2008 00:23

wszystko bylo sprawdzane pod vagiem na zywo :)

damcio151 - powiem Ci ze tak srednio kojarze to co mi pokazales :)))) heheh tzn ten wykres...

a co do podlaczania opornika miedyz swiece zarowe to wole zaplacic zeby to zrobili jak nalezy bo nie lubie zabardzo tajucg prowizorek :)
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 00:26 przez DjMantis, łącznie zmieniany 1 raz.



jarry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 14:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: jarry » pn mar 17, 2008 01:01

Mam silnik 2.0 TDI BKD z automatyczną skrzynią DSG i problem odpaleń na ciepło. Jak silnik jest zimny lub przestygnięty do koło 60 stopni to odpala od "strzała". Jak jest rozgrzany na 90 stopni to potrafi chechłać kilka sekund zanim zaskoczy.

Z tego co doczytałem m. in.na tym forum może to być:
1. Padnięty czujnik temperatury silnika
2. Problem z rozrusznikiem
3. Problem z aku
4. Problem ze sterownikiem/programem

ad. 1 Chciałem po pierwsze na ciepłym wyjąć wtyczkę z czujnika temp. bo podobnież tak najsszybciej można sprawdzić czy jest OK, ale zajrzałem tak na szybko pod maskę i nie bardzo go zlokalizowałem, czy może ktoś podpowiedzieć gdzie go szukać, jak rozpoznać?
Kupiłem książkę Sam naprawiam Golfa V i Tourana ale jak na złość o tym nic nie ma :(
Wiem lama ze mnie :D Jakby co to postaram się jutro jakieś foto zrobić silnika to wtedy można łatwo zaznaczyć gdzie to cudo jest.

ad. 2 Czy w tym rozruszniku są jakieś standardowe szczotki, jak tego się dowiedzieć? W razie jakbym go wyciągnął i czyścił to pewnie bym ciał szczotki wymienić, ale nie wiem jak się zabrać za ich zakup, gdzie pytać i jak się co do ich typu dogadać. Wolałbym mieć je wcześniej kupione niż z wymontowanymi jeździć jako wzorcem bo bym nie miał czym :D

ad. 3 Prawdopodobnie aku było rozładowane do zera jak stało auto u handlarza, zbieram pieniążki i info, na razie Centra Futuro mi chodzi po głowie.

ad 4. Gdzie spojrzeć na te dawki paliwa przy rozruchu? I skąd wiedzieć jakie powinny być? Mam możliwość skorzystania z VAGa.

j.
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 01:02 przez jarry, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdraVWiam, jarry

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn mar 17, 2008 11:18

jarry pisze:Mam silnik 2.0 TDI BKD z automatyczną skrzynią DSG i problem odpaleń na ciepło. Jak silnik jest zimny lub przestygnięty do koło 60 stopni to odpala od "strzała". Jak jest rozgrzany na 90 stopni to potrafi chechłać kilka sekund zanim zaskoczy.

Z tego co doczytałem m. in.na tym forum może to być:
1. Padnięty czujnik temperatury silnika
2. Problem z rozrusznikiem
3. Problem z aku
4. Problem ze sterownikiem/programem

ad. 1 Chciałem po pierwsze na ciepłym wyjąć wtyczkę z czujnika temp. bo podobnież tak najsszybciej można sprawdzić czy jest OK, ale zajrzałem tak na szybko pod maskę i nie bardzo go zlokalizowałem, czy może ktoś podpowiedzieć gdzie go szukać, jak rozpoznać?
Kupiłem książkę Sam naprawiam Golfa V i Tourana ale jak na złość o tym nic nie ma :(
Wiem lama ze mnie :D Jakby co to postaram się jutro jakieś foto zrobić silnika to wtedy można łatwo zaznaczyć gdzie to cudo jest.

ad. 2 Czy w tym rozruszniku są jakieś standardowe szczotki, jak tego się dowiedzieć? W razie jakbym go wyciągnął i czyścił to pewnie bym ciał szczotki wymienić, ale nie wiem jak się zabrać za ich zakup, gdzie pytać i jak się co do ich typu dogadać. Wolałbym mieć je wcześniej kupione niż z wymontowanymi jeździć jako wzorcem bo bym nie miał czym :D

ad. 3 Prawdopodobnie aku było rozładowane do zera jak stało auto u handlarza, zbieram pieniążki i info, na razie Centra Futuro mi chodzi po głowie.

ad 4. Gdzie spojrzeć na te dawki paliwa przy rozruchu? I skąd wiedzieć jakie powinny być? Mam możliwość skorzystania z VAGa.

j.
to weź VAGa i sprawdź położenie wałka..tu zapewne tkwi przyczyna


www.vagtune.pl tel. 502730289

jarry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 14:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: jarry » pn mar 17, 2008 20:28

mirass pisze:to weź VAGa i sprawdź położenie wałka..tu zapewne tkwi przyczyna
OK, chętnie się podepnę i sprawdzę...
ale ja lajkonik jestem w porównaniu z wami ProfiManami :)

grzecznie proszę o jakieś wzkazówki, rozumiem że pewnie w dziale silnik ale co dalej?
czy na zimnym i ciepłym sprawdzić? w czym ten wałek będzie, w stopniach? która grupa?

bo ja na żadną pomoc w dziedzinie obsługi VAGa nie mogę liczyć, dostaję interfejs w łapę i laptopa z programem i mogę sobie powalczyć/popatrzeć ale już ze 2-3 razy podpinałem i niektóre rzeczy są ładnie opisane a niektóre to trzeba wiedzieć że ta i ta grupa to to i to albo tamto :(

chyba że swoją drogą jest gdzieś jakiś opis grup i ustawień dla lajkoników :)

j.
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 20:29 przez jarry, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdraVWiam, jarry

mafinek111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:25
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: mafinek111 » pn mar 17, 2008 20:33

witam.tak sobie poczytuje i tez miałem ten problem na zimnym palił super a na ciepłym czasami gorzej.ale mam znajomego ktory oszukał komputer gdyz wszystkie dawki itp były prawidłowe one poprostu czasami maja to do siebie.a z tym oszukaniem komputerka to załozył mi opornik miedzy siwece żarowe i teraz jest ok.pozdrawiam



jarry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 14:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: jarry » pn mar 17, 2008 22:53

przed chwilą byłem z VAG-COMem w autku i podpatrywałem, jeślli w blokach pomiarowych silnika w pierwszej grupie ostatnia pozycja to temperatura silnika to przy wskazaniu na desce na wskazówkowym 90 st w VAGu było 72 st i silnik kiepsko zapalał

nie wiem czy dobrze wymyśliłem ale wydaje mi się że tak właśnie sprawdziłem że czujnik temp. silnika jest do bani?

to by się zgadzało o tyle że jak silnik ma gdzieś do około 70 st na wskazówkomym to zapala bez problemu, a jak jest cieplej na wskazówkowym to już nie, bo może ten elektroniczny się zacina na 70 st i dalej już nie idzie?

czy to może być właśnie ten problem? no i czy w VAGu dobrze patrzę bo oczywiście w innych blokach też się różne temp pojawiają, ale logicznie to w pierwszym powinna być temp silnika


pozdraVWiam, jarry

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn mar 17, 2008 22:56

jarry pisze:grzecznie proszę o jakieś wzkazówki, rozumiem że pewnie w dziale silnik ale co dalej?
czy na zimnym i ciepłym sprawdzić? w czym ten wałek będzie, w stopniach? która grupa?
grupa 004 pole 4 ... ma być w okolicach 0 st.



jarry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 14:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: jarry » wt mar 18, 2008 00:17

no więc odpaliłem i na średnio zimnym silniku (46st) w grupie 4tej miałem:

1. obroty 840
2. kąt wyprzedzenia -0.9
3. stan b. jałowego 6,1 CF
4. stan b. jałowego 0,5 CF

Czy powinienem to też sprawdzić na gorącym silniku?

I co z czujnikiem temp. silnika? Czy to co podałem pozwala wyrokować czy jest z nim coś nie tak i nadaje się do wymiany?


pozdraVWiam, jarry

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości