Lacznik turbiny, gdzie cos takiego dostane?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 05, 2008 10:43

otles2 pisze:mechanik mowil ze przepustnice nie reaguja na pedal gazu nie otwieraja sie tym samym nie wypuszczaja wszystkich spalin
w twoim TDI nie ma żadnych przepustnic, spaliny wylatują sobie przez rure wydechową - blokowac może jedynie zapchany katalizator ?

być może masz zabetonowany katalizator i dlatego spaliny szukały sobie drogi ujścia przez tą rurkę recyrkulacji ?

może zapchany wydech tłamsi turbine ? - odkręć flansze wydechu od tirbiny i sie przejedź - jeśli bedzie OK to znaczy że kat do wycięcia :)

rozumiem że dokładnie zaślepiłeś i kolektor wydechowy i ssący przy zaworze EGR tam gdzie była ta rurka ?



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » wt lut 05, 2008 11:09

cowboy, """rozumiem że dokładnie zaślepiłeś i kolektor wydechowy i ssący przy zaworze EGR tam gdzie była ta rurka """
na 100% jest wszystko szczelne ok zaraz ide wycignac ta """odkręć flansze wydechu od tirbiny i sie przejedź""""' i zaraz napisze co i jak
no bo teraz moze przepustnica ktora zamykala ten recyrkulato jest caly czas otwarta i moze trzeba ja jakosc tez na satale zamknac to wyzej jest tez taki lacznik moze to tam powinno byc zaslepione zaraz lece zobaczyc z tym katem

[ Dodano: 05 Lut 2008 11:35 ]
hmmmmmmm bylem u mechanika najpierw odkrecilismy zaslepke od EGR okazalo sie ze zamiast zasysac dmucha powietrzem o co tu moze chodzic ???????


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

gluszcz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1565
Rejestracja: sob lis 10, 2007 18:24
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Post autor: gluszcz » wt lut 05, 2008 13:10

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84920 to chyba auto kafla :bajer: poczytaj sobie wątek o swoim aucie.Co do twojego problemu to cowboy dobrze prawi,zaślepienie egr powoduje troszke głośniejsza prace silnika i czasami wywala też bład w arl,ale nie w każdym.Sprawdż też kata i poszukaj dobrego mechanika naj...jakiegoś tunera co ogarnia temat tdi.



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » wt lut 05, 2008 13:15

gluszcz, tak to jest jego auto ale 200KM to ja tam nie widze ani nie czuje nie wiem czemu moze dmuchac przez egr a nie zasysac co sie zjeba.....lo......... ale jak sie odpala i jak da mu sie pozadnie w gary to kopci z wydechow


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 05, 2008 13:21

hmmmmmmm bylem u mechanika najpierw odkrecilismy zaslepke od EGR okazalo sie ze zamiast zasysac dmucha powietrzem o co tu moze chodzic ???????
bardzo dobrze że dmucha :) przecież turbina stwarza ciśnienie w dolocie !!

podciśnienie to przy dobrym układzie możesz mieć w wolnossaku :P
gluszcz pisze:to chyba auto kafla :bajer:
a to jest to padło :) własnie widze że jakiś modzony w avatarze :P

kolego otles2, podjedż na diagnostyke to porządnego serwisu - propnuje do Gdańska - user rob555

http://www.tune-up.pl/

bo z tego co kojarze to auto ma jakiś mocny soft, szmery bajery, stożki, magnetyzery itd i wymaga ogarnięcia

[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 12:23 ]
otles2 pisze:200KM to ja tam nie widze ani nie czuje
200 KM to poprzedni włascieciel głosił :)

ARL to bardzo fajny motorek, nie dobij go...

naprawde umów się z kimś kumatym z okolicy, zrób logi dynamiczne...

na pewno jakiś mądry na tym forum udzieli ci dobrych rad...

czy auto ma coś modzone z wydechem ? moze ma jakieś strumienice albo inne wynalazki ?

[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 12:29 ]
otles2, poczytaj to:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84517

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93172&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82857



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » wt lut 05, 2008 15:37

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 0706&hl=pl

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 4735&hl=pl



tu sa 2 filmiki jak silnik chodzi po zapeleniu moze to komusc cos podsunie ?????
kuzwaaaaaaaa co jest ;(((((((((((

[ Dodano: 05 Lut 2008 14:39 ]
""a to jest to padło własnie ""cowboy, wiesz czegos oczym ja nie wiem z tego ja silnik chodzil pomino tej dziury w tej rurce recyrkulatora wszystko wskazywalo ze warto go kupic :((((((

[ Dodano: 05 Lut 2008 14:53 ]
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 7493940706

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6820234735
tamte linki czasmi nie dzialaja

[ Dodano: 05 Lut 2008 18:13 ]
wraz z kolega gluszcz, doszlismy do wyjscia cowboy, dobrze mowiles ze mozna zawor egr zaslepiec ale kuzwaaa ta rurka nie byla od zaworu egr tylko od kolektora do jakiegos zaworu czy czegos od strony akumulatora;/////////////// mama nadzieje ze to nie zaslepienie nie zrobilo zadnych skodkow ubocznych ;////////////

[ Dodano: 05 Lut 2008 20:41 ]
cowboy, czy ty mowiles o zaslepieniu przy kolektoze wydechowym tak jak jest to u mnie teraz czy mowa bylo przy kolektoze ssacym gdzie tam jest wszystko orginalnie ????????


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 05, 2008 21:44

otles2 pisze:cowboy, czy ty mowiles o zaslepieniu przy kolektoze wydechowym tak jak jest to u mnie teraz czy mowa bylo przy kolektoze ssacym gdzie tam jest wszystko orginalnie ????????
jeżeli rurka była nieszczelna trzeba było zaślepić z 2 stron

bo jeślibys zaślepił tylko przy kolektorze wydechowym to miałbyć nieszczelnośc w dolocie

ta rurak powinna iśc do kolektora ssącego !! innej mozliowsci nie ma !

tam jest taka podłuzna bańka ale koniec końców idzie to do zaworu egr który jest przykreciny do ko9lektopra ssącego



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » wt lut 05, 2008 21:45

czy musze zaslepic przy kolektorze ssacym tak jak jest teraz zaslepione przy wydechowym ??????

[ Dodano: 05 Lut 2008 20:50 ]
no jest zaslepione dokladnie z jednej jak i 2 str ale co sie dzieje z silnikiem cowboy, rzucieles okiem na filmiki jak silnik chodzi????? co to moze byc ;////////////// bo w takim momencie nawet nie pojade nigdzie bo jeszcze sie cos spierdzili ;//////


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 05, 2008 21:55

otles2 pisze:no jest zaslepione dokladnie z jednej jak i 2 str
zrób jakąs fotke tego i pokaz gdzie zaślepiłeś - bo cos tu jest namieszane...



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » wt lut 05, 2008 22:00

ok zaraz jestem z fotkami


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 05, 2008 22:02

tak wygląda kolektor ssący

Obrazek

twój jest jakby odbiciem lustrzanym - czyli skręcony jest w prawo - na zdjęciu masz widoczny zawór EGR



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » wt lut 05, 2008 22:08

no tak a ja mam zaslepione przy kolektorze wydechowym ktory sie laczy chyba z tym ssacym ale nie wiem za bardzo zaraz wklejam fotki

[ Dodano: 05 Lut 2008 21:23 ]
Obrazek Obrazek


troche uwalilem od sylikonu na szybko zeby bylo widac lepiej gdzie laczone rurka byla przecieta wstawione w kazda koncowke walek prawie na styk i obspawane zero przepostow powietrza

[ Dodano: 05 Lut 2008 21:26 ]
Obrazek

[ Dodano: 05 Lut 2008 21:33 ]
bo tak jak mysle kombinuje to moze zaslepujac to zaslepilem kawalek obiegu spalin w recyrkulacji a egr caly czas chce dzialac i chyba musialbym go teraz calkowicie odlaczyc zeby wogole nie kierowal tam spalin tylko odrazu do wydechow < bo jak wezne reka przestawie przepustnice w egr to silnik jakby zacza normalnie chodzic cicho i wogole tylko jak wezme do konca to jagby sie dlawil czy sprawdzac jeszcze kata ???


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 05, 2008 22:47

otles2 pisze:chyba musialbym go teraz calkowicie odlaczyc zeby wogole nie kierowal tam spalin tylko odrazu do wydechow
OMG

przeciez spaliny z wydechu nie mogą iśc do EGR-a bo jest rurka zaślepiona

EGR się otwiera i wpuszcza trochę spalin do dolotu na wolnych obrotach...

to co ruszasz ręką to klapa gasząca - w TDI nie ma przepustnicy !

byc może ten zawór EGR miałeś zasyfiony i był przyciety przez co sie nie domykał ?

nie wiem trudno na odległośc, ja sugerują Ci podjechac z autem do kogos kto ogarnia temat bo widze że troche nie wiesz o czym piszesz i tak się bedziemy wozic długo i nic z tego nie bedzoe dobrego.. :(



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » wt lut 05, 2008 22:53

chodzi mi o to czy takiej samy rurki wychodzacej od tego zaworu do kolektora ssacego nie powinienem zaslepic i wtedy sparwdzic kata ???????

[ Dodano: 05 Lut 2008 21:54 ]
bo jesli przed zaslepieniem wszystko bylo ok tylko szly spaliny do komory bo ta rurka byla peknieta i puszczala ????????????????


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości