ciśnienie turbiny VNT gt1749 a kkk14

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob sty 26, 2008 00:38

Wydaje się na logike że to samo ciśnienie powinno być z każdej turbiny takie samo, ale przykład Euglena pokazuje że jest jakoś inaczej. Tylko niech ktoś to logicznie wytłumaczy.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » sob sty 26, 2008 07:56

i mi się wydaje że to jest jak z przepływami Cisnienie stałe mamy te 1 bar, objętość stała bo tak jak napisął Souler, pojemnośc silnika i kolektora się nie zmienia, Ale wieksze turbo daje wieksza prędkosć powietsza co własnie powoduje szybsze napełnianie człej objętości, pozatym gazy są sciśliwe


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 26, 2008 10:24

trzeba operować cisnieniem spręzania przy okreslonych obrotach

mała trubina nie dmuchnie wydajnie 1,5 Bara przy 4200 a duza nie dmuchnie 1,5 przy 2000 rpm

zaraz zaprzal napiosze ze FLOW to bardzo ważna rzecz :)

wydajnośc kompresora dobiera się na podstawie wzorów w których pojemnośc i rpm to podstawowoe dane wsadowe, oczywiście zakładanie cisnienie doładowania również :)

air flow rate=(L x RPM x VE x Pr) / 5660

gdzie:
L -> pojemność silnika w litrach
RPM -> obroty na minutę
VE -> volumetric efficiency (zaraz obliczymy)
Pr -> pressure ratio

według książek różnych autorów (A. Graham Bell, Corky Bell) dla czytania map należy przyjąć poniższe wartości VE:

silnik seryjny 2 zawory na cylinder: 85
silnik seryjny 4 zawory na cylinder: 90
silnik lekko zmodyfikowany*: 93
silnik wyczynowy: 105
*modyfikacja kanałów głowicy, ostrzejsze (ale uliczne) wałki, itp...

więcej teorii tu

http://www.streetracing.pl/forum/index. ... =0&start=0



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob sty 26, 2008 10:47

cowboy pisze:zaraz zaprzal napiosze ze FLOW to bardzo ważna rzecz :)
:lol: ;)
cowboy pisze:wydajnośc kompresora dobiera się na podstawie wzorów w których pojemnośc i rpm to podstawowoe dane wsadowe, oczywiście zakładanie cisnienie doładowania również :)
dokladnie tak, dokladnie tak ;) trzeba to dobierac bardzo dokladnie bo bardzo latwo mozna wyleciec za mape.

Mozna tu poruszyc temat rzemieslniczych hybryd w ktorych zaklada sei kompresor od jelcza a turbine zostawia na przyklad od 1.6td ;) Wielki kompresor wpada w surge jak nic a mala czesc goraca ma przeplyw jak przez dziurke od klucza ;)

dziwne, ze na naszych polskich forach nikt nie mierzy cisnienia w kolektorze wydechowym przed turbo przy strojeniu roznych wydumek - albo mamy bardzo zdolnych tunerow albo.... ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob sty 26, 2008 10:57

souler pisze:to powiedz mi t0mal, ile masz tej objetosci w 1 bar cisnienia zajmujacego dokladnie taka sama objetosc kolektora i garow, ktore sie nie zmieniaja?
Ale pojemnosc sprezarki sie zmienia :smoke:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob sty 26, 2008 12:32

a co ci po pojemnosci sprezarki, jak i tak dalej masz stala, niezmienna pojemnosc gratow silnika, a cisnienie to cisnienie. czy k14 czy vnt15 daje 1 bar, sklad powietrza ten sam, kwestia mozliwosci turbiny, czyli przy jakich obrotach min mozna uzyskac zadane cisnienie i do jakich obr max turbina da rade to cisnienie utrzymac bez wahan +/-. im mniejszy wysilek dla turbo zeby nadmuchac 1 bar tym lepiej, bo przeklada sie to na zywotnosc, ale takze na utrzymanie sie w mapach, jak pisze zaprzal.

zazwyczaj jak daje sie wieksze turbo [obydwie strony wieksze] to wypadaloby tez chociaz downpipe przerobic, zeby jej nie dusic. dolot i wydech musza wspolgrac ze soba.

chyba na sr dawno temu bylo opisane jak gosciu modowal octavie 1.8t i okazalo sie, ze auto mimo wladowanej kasy nie chcialo jezdzic. trzeba bylo wyliczyc dolot w stosunku do turbiny i wydechu.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob sty 26, 2008 13:49

Fajny temat :) podobywuje mi sie :).

Ja osobiscie uwazam ze przy doborze turbiny jest najwazniejsza jest predkosc obrotowa wirnika (max), co sie wiaze oczywiscie z cis doladowania, pjemnoscia silnika i obrotami...
Po drugie tak jak pisal zaprzal: surge line :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » sob sty 26, 2008 14:17

Tomallus pisze:U euglena na VNT 17 na 1,2 bara było nieźle, ale, o ile dobrze pamiętam, na VNT 20 było tak samo dobrze na 0.9 bara. Większe turbo daje więcej powietrza przy tym samym ciśnieniu. Jeśli się myle to mnie poprawcie.
_________________
Duże turbawki nie ogrzewają tak bardzo powietrza podczas jego tłoczenia.
A to dlatego że w większych sprężarkach kryzy mają większą powierzchnię przepływu niż w małych.
a uszczelkę pod głowicę to radziłbym zmienić na metalową od 1.9TDI wytrzyma bardzo duże ciśnienia :helm:
Udanych modów :majkel:

[ Dodano: 26 Sty 2008 13:21 ]
po za tym duże sprężarki nie obciążają tak bardzo silnika w suwie wydechu kiedy to są wydalane z cylindra spaliny.

[ Dodano: 26 Sty 2008 13:23 ]
Dario84 pisze:surge line
Co to jest ?
Bo niestety ja angielskiego nie znam.



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » sob sty 26, 2008 14:44

Winy nalezy szukac wlasnie w wielkosci turbawki. im wieksza tym sie mniej grzeje, tym wieksza moc a cisnienie to samo co w mniejszej.
na malej jak sie mozemy domyslec na tym samym cisnieniu mamy wieksza temperature i wlasnie moc nam spada.
:hmm: Sie myle ?


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » sob sty 26, 2008 14:45

Się prawie nie mylisz



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » sob sty 26, 2008 14:52

[ Dodano: 26 Sty 2008 13:23 ]
Dario84 pisze:surge line
Co to jest ?
Bo niestety ja angielskiego nie znam.[/quote]


surge line - kiedy ja przekroczysz na obrotomierzu to silnik get out :D :D lub turbina:D


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » sob sty 26, 2008 14:56

Prędkość krytyczna wału korbowego?



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob sty 26, 2008 15:25

arek wamej pisze:Dario84 napisał/a:
surge line


Co to jest ?
Bo niestety ja angielskiego nie znam.
O ile się nie mylę to chodzi tu o ustaloną przez fabrykę charakterystykę techniczną pracy dla danej turbiny, tzw "surge line"

[ Dodano: 26 Sty 2008 14:45 ]
Jeśli przekroczysz surge line to zwykle turbina dostaje po du..ie i żyje krucej.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 50 gości